„Ratuję, nie marnuję”, czyli jak Tesco edukuje dzieci nie tylko w Światowy Dzień Żywności

Informacja Prasowa - 17.10.2019
23

„Ratuję, nie marnuję”, czyli jak Tesco edukuje dzieci nie tylko w Światowy Dzień Żywności

Sieci handlowe coraz silniej angażują się w walkę z marnowaniem żywności. Tesco doskonali wewnętrzne procesy dystrybucji i przechowywania produktów, a od 2013 roku przekazuje nadwyżki żywności potrzebującym. Od ponad 5 lat edukuje dzieci w zakresie zdrowego odżywiania i niemarnowania żywności. Jedną z ciekawszych inicjatyw jest konkurs dla najmłodszych, zachęcający do zaangażowania się w obchody przypadającego 16 października Światowego Dnia Żywności.

 

Problem nieprawidłowych nawyków żywieniowych oraz marnowania żywności dotyczy wszystkich, którzy mają z nią styczność – konsumentów, producentów, ale również sieci handlowych. Tesco regularnie przekazuje nadwyżki produktów spożywczych potrzebującym oraz edukuje najmłodszych, uświadamiając wagę problemu.

 

Edukacja już od najmłodszych lat

Odpowiadając na potrzeby edukacji najmłodszych, Tesco od 2016 roku realizuje program „Od uprawy do potrawy”, w ramach którego uczniowie klas 0-4 poznają zasady zdrowego odżywiania oraz dowiadują się o problemie marnowania żywności, szczególnie w kontekście postępujących zmian klimatu.Udział
w programie gwarantuje zarejestrowanym nauczycielom darmowe materiały edukacyjne do pobrania, na bazie których można poprowadzić wartościowe dla uczniów zajęcia, wpisujące się w podstawę programową. W ciągu 3. edycji „Od uprawy do potrawy”, w program zaangażowało się ponad 2,5 tys. nauczycieli, którzy zakładając Kluby Niemarnowania Żywności rozwijali edukację żywieniową wśród ponad 120 tys. dzieci.

 

Powstanie Klubu Niemarnowania Żywności w naszej szkole pozwoliło na wzbogacenie wiedzy wśród uczniów z zakresu m.in. odpowiedzialnych zakupów czy aktywnego spędzania czasu. W ramach działalności Klubu zorganizowaliśmy wspólne przygotowywanie zdrowych i smacznych potraw z produktów od naszych rolników. Późną wiosną gdy już warzywa wyrosły na grządce, złożyliśmy wizytę  w małym gospodarstwie w naszej miejscowości – mówi jedna z nauczycielek biorących udział w 3. edycji.

 

W tegorocznej, czwartej już edycji najważniejszym punktem programu jest konkurs „Ratuję, nie marnuję”. Zadanie konkursowe polega na zorganizowaniu w szkole obchodów i stworzenia relacji z Światowego Dnia Żywności. Trzy najlepsze i najbardziej kreatywne wygrają bony pieniężne oraz warsztaty edukacyjne z Edukatorami z Banków Żywności.

 

Edukacja żywieniowa najmłodszych jest dużym, ale bardzo potrzebnym wyzwaniem. Nasze badania pokazały, że negatywne nawyki żywieniowe wśród dzieci kształtują się w momencie podejmowania pierwszych, samodzielnych decyzji konsumenckich. Przez zabawę połączoną z nauką staramy pokazać młodym odkrywcom jak ważne jest zdrowe odżywanie oraz ograniczanie marnowania żywności – tłumaczy Daria Kulińska, Dyrektor ds. Komunikacji Tesco w Polsce.

Comments

comments

23
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...