Raport: „Wpływ hal widowiskowo-sportowych na wizerunek miast”

Informacja Prasowa - 07.02.2017
167

Raport: „Wpływ hal widowiskowo-sportowych na wizerunek miast”

Miliard złotych kosztowała budowa aren widowiskowo-sportowych jedynie w trzech miastach: Gdańsku/Sopocie, Krakowie i Łodzi. Multifunkcjonalne obiekty pozwalają na organizację wydarzeń o międzynarodowym charakterze i przyciągają do miasta turystów (kibiców, lub fanów muzyki).

W naszym przypadku hala widowiskowo-sportowa, dziś Azoty Aren Szczecin, była długo oczekiwana – mówi Piotr Wachowicz, dyrektor Biura Prezydenta Miasta Szczecina. – Nasza hala niewątpliwie pozytywnie wpływa na wizerunek miasta, z  jednej strony przez sam fakt, że jest, że nosi logo potężnego ogólnopolskiego sponsora, ale przede wszystkim dlatego, że w końcu powstała. To było ważne na gruncie lokalnym. Z  drugiej strony miasto zyskało przestrzeń, dzięki której może organizować, a przede wszystkim gościć u siebie wydarzania, które dotychczas omijały Szczecin – w raporcie „Wpływ hal widowiskowo-sportowych na wizerunek miasta” wyjaśnia przedstawiciel szczecińskiego magistratu.

Miasta, w których nie wybudowano w ostatnich kilku latach tego typu nowoczesnego obiektu, wyraźnie dostrzegają ich brak.

Mimo funkcjonowania dwóch obiektów różne środowiska podkreślają konieczność wybudowania nowej hali widowiskowo-sportowej. Zwracają uwagę, że bez nowoczesnej hali, mieszczącej ponad 10 tys. widzów, Wrocław nie ma szans na poważne imprezy mistrzowskie w najpopularniejszych dyscyplinach halowych – podkreśla Jacek Sutryk, dyrektor Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Miasta Wrocławia.

Doskonałym przykładem, potwierdzającym, że samorządowe inwestycje w obiekty wielofunkcyjne, w których mogą odbywać się wydarzenia o różnym charakterze są zasadne, jest Kraków. TAURON Arena Kraków to jeden z najnowszych tego typu obiektów w kraju (oddany do użytku w 2014 roku). Pomimo tak krótkiego okresu funkcjonowania, obiekt w minionym roku zarobił ponad 3 mln zł. Zarządzająca obiektem samorządowa spółka Agencja Rozwoju Miasta, udowadnia, że tego typu obiekty mogą doskonale funkcjonować na komercyjnym rynku i wypracowywać zysk, nie licząc wyłącznie na dotacje z budżetu miasta.

Większość zarządzających arenami w innych miastach, oczywiście stara się działać na podobnych zasadach, ale póki co, wyników, które uzyskuje TAURON Arenie Kraków mogą tylko pozazdrościć – mówi Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i autor raportu „Wpływ hal widowiskowo-sportowych na wizerunek miast”.

Wydarzenia organizowane w halach wielofunkcyjnych, wpływają na wizerunek miast, w których się znajdują. Mieszkańcy, którzy w moim przekonaniu są najlepszymi ambasadorami miasta, mogą na miejscu, w komfortowych warunkach kibicować ulubionej drużynie, często podczas prestiżowych, międzynarodowych zawodów lub bawić się wraz ze swoimi ulubionymi artystami, co wpływa na wzrost poczucia dumy i lokalnego patriotyzmu. Duże wydarzenia jak magnes ściągają do miasta turystów, którzy nie tylko muszą kupić bilet na wydarzenie, ale również wydają pieniądze, i to często duże, w hotelach, u taksówkarzy, czy w restauracjach – wylicza Robert Stępowski.

Według szacunków, uczestnicy imprez w  TAURON Arenie Kraków w ciągu dwunastu miesięcy wydali na noclegi ok. 24,5 mln złotych. Natomiast wydatki na dodatkowe atrakcje, ponoszone przez uczestników imprez w TAURON Arenie Kraków, to kwota ok. 47,5 mln złotych.

Więcej informacji o funkcjonowaniu aren w: Gdańsku/Sopocie, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Szczecinie, Wrocławiu, Gdańsku, Płocku i Toruniu w raporcie „Wpływ hal widowiskowo-sportowych na wizerunek miast” dostępnym nieodpłatnie na www.MarketingMiejsca.com.pl    

LINK DO RAPORTU

Comments

comments

167
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...