Raport: strajk kobiet w social media

Informacja Prasowa - 03.11.2020
145

Raport: strajk kobiet w social media

RAPORT: STRAJK KOBIET W SOCIAL MEDIA

Prawie 40 000 000 interakcji i ponadprzeciętnie duże zaangażowanie w akcję celebrytów oraz influencerów – to tylko niektóre z wniosków, zawartych w raporcie przygotowanym przez agencję Intryga.io
i platformę Unamo.com.

Raport analizuje aktywność na wszystkich głównych platformach Social Media, portalach i w blogosferze w okresie 30.09-30.10.2020 r. Najwięcej wypowiedzi na temat Strajku Kobiet pojawiło się na Facebooku, który w znaczący sposób zdystansował inne kanały komunikacji (m.in. Twitter, Instagram). Niespełna 75% wpisów miało sentyment pozytywny. Na szczególną uwagę zasługuje także bardzo wysoki wskaźnik udostępnień treści przez użytkowniczki i użytkowników.

W analizowanym okresie, to kobiety były zdecydowanie bardziej aktywne w mediach społecznościowych i częściej wypowiadały się na temat Strajku. Mężczyźni chętniej niż kobiety korzystali z Twittera. Co ciekawe, wpisy polityków i partii politycznych zdecydowanie ustępują pod względem wygenerowanych zasięgów publikacjom influencerów i celebrytów. Świadczy to o ponadprzeciętnie dużym zaangażowaniu w akcję twórców i liderów opinii. Wiele marek postanowiło zabrać głos na temat kwestii praw kobiet. Warto podkreślić, że były to nie tylko biznesy o charakterze lokalnym, ale i globalne korporacje.

– Znaczący wzrost liczby wypowiedzi na temat Strajku Kobiet w najbardziej gorącym momencie demonstracji ulicznych dowodzi, że także w Polsce platformy Social Media na dobre przestały być narzędziem służącym jedynie do poznawania nowych osób i utrzymywaniem kontaktów ze znajomymi. Serwisy społecznościowe są dziś realnym narzędziem wywierania wpływu: na polityków i otaczającą nas rzeczywistość – powiedział Aleksander Foks, Partner w agencji Intryga.io.

– Jesteśmy zaskoczeni tak dużymi zasięgami akcji oraz zaangażowaniem w nią. Bardzo wiele komentarzy oraz wytworzone zasięgi świadczą o dużych emocjach jakie jej towarzyszą – dodaje Krystian Trzebiński, Head of New Business Development w Unamo.com.

Strajk Kobiet w Social Media - Raport

Comments

comments

145
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...