Raport „New Nations” – nowa rola współczesnych metropolii

Redakcja PR - 18.09.2018
225

Rraport Grayling, „Advantage Series”: rosnąca rola współczesnych miast jako istotnych ośrodków wpływu oraz możliwości wykorzystania trendu

Jak wynika z publikacji opracowanej przez ekspertów agencji Grayling, wraz ze wzrostem swojego znaczenia zarówno pod kątem gospodarki, jak i kultury, to właśnie miasta w coraz większym stopniu powinny przyciągać uwagę zawodowych marketerów.

W raporcie New Nations eksperci Grayling analizują poszczególne elementy, które sprawiają, że współczesne miasta rosną w siłę. Badają, gdzie rodzą się trendy, gdzie znajdują się pieniądze, a także, jakie są potencjalne możliwości z punktu widzenia specjalistów ds. komunikacji, którzy chcieliby w pełni skorzystać z trendu stawiającego metropolie w centrum zainteresowania. Miasta jako ekosystemy wzajemnych wpływów i oddziaływań

Zarówno marki, jak i korporacje zdają się dostrzegać szanse wynikające z tego, że miasta coraz częściej postrzegane są jako „nowe narody”. Należy jednak pamiętać, że podobnie jak dzieje się to w przypadku krajów, każde miasto jest inne i dlatego tak bardzo kluczowe jest zrozumienie zachodzących w nim procesów związanych z istniejącymi strefami wpływów oraz umiejętne poruszanie się w ich obszarze – zauważa Jon Meakin, Globalny Dyrektor Strategiczny w Grayling.

W raporcie New Nations wyróżniono cztery „strefy wpływu”, które występują w większości miast. Są to: media, influencerzy, władza oraz poszczególne grupy interesu. W publikacji zbadano także ich wzajemne relacje oraz to, w jaki sposób oddziałują na mieszkańców.

Znaczenie każdej ze zidentyfikowanych przez nas „stref wpływu” różni się w zależności od miasta. Zrozumienie ich wzajemnej sieci powiązań wymaga dogłębnej wiedzy i przenikliwości – podkreśla Meakin. Klara Banaszewska, dyrektor generalna Grayling Poland, dodaje: – Chcąc odnieść sukces specjaliści ds. komunikacji prędzej czy później będą musieli nie tylko dostrzec potencjał drzemiący w miastach, pełniących coraz częściej rolę nowych ośrodków wpływu, ale również nauczyć się go umiejętnie wykorzystywać w swojej codziennej pracy.

Raport New Nations powstał w ramach serii „Advantage Series”, w której specjaliści Grayling opisują największe współczesne wyzwania w obszarze ochrony reputacji, środowiska regulacyjnego i szeroko rozumianej komunikacji. Dokument dostępny jest na stronie Grayling.com.

Comments

comments

225
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...