6 kluczowych obszarów innowacji
W ostatnim badaniu Strategy&, zespołu PwC, zajmującego się konsultingiem strategicznym – „The 2018 Global Innovation 1000 study”, zidentyfikowano 6 kluczowych obszarów, dzięki którym organizacje mogą osiągnąć największą wartość dodaną ze swoich inwestycji w B+R, a także prześcignąć konkurencję w zakresie innowacji.
Jedną z pierwszych zasad jest ścisłe dopasowanie swojej strategii innowacyjnej do strategii biznesowej. Niezwykle istotne jest również zbudowanie w całej organizacji atmosfery otwartości na innowacje, a także silne zaangażowanie jej liderów w firmową politykę innowacji.
W przypadku budowania innowacji, konieczne jest dokonanie skrupulatnej selekcji projektów już na początkowym etapie. Nieocenione jest również branie pod uwagę wytycznych użytkowników końcowych.
Najwięksi innowatorzy są w stanie umiejętnie zarządzać wszystkimi powyższymi obszarami oraz je integrować w celu stworzenia unikalnych doświadczeń klientów, co może przyczynić się do przeistoczenia rynków, na których działają.
Jakie jest podejście do innowacji organizacji, które osiągają największe sukcesy na tym polu? Jakie firmy są największymi innowatorami tego roku?
Z pełną treścią raportu można zapoznać się tutaj: WHAT THE TOP INNOVATORS GET RIGHT