Raport IMM: Ponad 651 milionów złotych zainwestowano w reklamę branży farmaceutycznej w październiku 2019 r.

Informacja Prasowa - 27.11.2019
93

Raport IMM: Ponad 651 milionów złotych zainwestowano w reklamę branży farmaceutycznej w październiku 2019 r.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży farmaceutycznej w październiku 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła 651 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.

 

Telewizja z najwyższymi budżetami reklamowymi

Branża farmaceutyczna największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą wydano ponad 472,6 mln zł. W reklamę radiową zainwestowano 125,6 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie – 53,3 mln zł.

 

 

Wtorek najpopularniejszym dniem tygodnia

W październiku największe budżety reklamowe lokowane były we wtorki i wyniosły w sumie 121,2 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w soboty – ok. 60 mln zł.

Marki o największych wydatkach reklamowych

W kwietniu marka APAP zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 13 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Molekin(12,1 mln zł), Ibuprom (11,7 mln zł), AntyGripin (11,5 mln zł) oraz Ibum (9,8 mln zł).

 

 

Typy reklamowanych produktów

W październiku 2019 roku najwyższe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczone na reklamy środków na przeziębienie i grypę (40 proc.) oraz środków przeciwbólowych (23 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, preparatów poprawiających urodę, a także środków uspokajających.

 

 

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 października 2019 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

źródło: imm.com.pl

Comments

comments

93
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...