Raport IMM: Branża motoryzacyjna stawia na reklamę radiową
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży motoryzacyjnej w sierpniu 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 52,4 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.
Radio z najwyższymi budżetami reklamowymi
Branża motoryzacyjna największe budżety przeznaczyła na reklamę w radio, na którą przeznaczono 29,7 mln zł. W reklamę telewizyjną zainwestowano 19,4 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie –3,2 mln zł.
Czwartek i piątek najpopularniejszymi dniami tygodnia
W sierpniu największe budżety reklamowe branży motoryzacyjnej lokowane były w czwartki i piątki – wyniosły w sumie prawie 20 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w niedziele – ok. 4,3 mln zł.
Marki z największymi wydatkami reklamowymi
W sierpniu Skoda zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 8,3 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Volkswagen (ponad 8 mln zł), Lexus (4,4 mln zł), Audi (3,6 mln zł) oraz Volvo (3,4 mln zł).
Typy reklamowanych produktów
W sierpniu 2019 roku najwyższe budżety w branży motoryzacyjnej zostały przeznaczone na reklamy samochodów osobowych (72 proc.) oraz aut małych i klasy średnich (18 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. Autoryzowanych dealerów.
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-30 sierpnia 2019 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.