Raport B2C Content Marketing 2020 – 6 wniosków, które musisz znać – OBTK

Informacja Prasowa - 19.12.2019
156

Raport B2C Content Marketing 2020 – 6 wniosków, które musisz znać - OBTK

– Ceasar to coś więcej niż sałatka, tak jak content marketing to coś więcej niż tylko branding – pisze w omówieniu raportu Robert Rose z Content Marketing Institute. Marketerzy dość skutecznie wykorzystują tę formę marketingu, ale skupiają się wyłącznie na początku drogi klienta, podczas gdy możliwości jest o wiele więcej.

Trzy najczęściej wybierane cele marketingowe stawiane przed działaniami contentowymi w ciągu ostatnich 12 miesięcy to:

  1. Kreowanie świadomości marki (84 proc.)
  2. Edukowanie odbiorców (75 proc.)
  3. Budowanie wiarygodności i zaufania (65 proc.)

Mniej marketerów z kolei skupia się na głębszych i tych najbardziej oczywistych zastosowaniach content marketingu, takich jak:

  1. Pielęgnowanie posiadanych odbiorców (49 proc.)
  2. Generowanie sprzedaży/przychodów (48 proc.)
  3. Budowanie bazy sybskrybentów (stałych widzów/odbiorców) (38 proc.)

Wniosek 1. Mamy sukces!

Trzech z czterech badanych marketerów uważa, że ich organizacja odnosi wyjątkowe, duże lub średnie ale jednak sukcesy dzięki prowadzeniu działań content marketingowych. Taka sama grupa podkreśla, że efekty takiej komunikacji są lepsze niż rok wcześniej. W ramach raportu jako sukces rozumiemy osiąganie przez organizację założonych celów. 

 

Wniosek 2. Mamy outsourcing!

55 proc. z ankietowanych przyznaje, że zlecają działania na zewnątrz firmy. Aż 80 proc. z tej grupy zleca tworzenie treści, a 37 proc. ich dystrybucję.

Wniosek 3. Różne narzędzia do różnych celów

Respondenci ocenili w badaniu, do czego najlepiej nadają się newslettery. Przede wszystkim do pielęgnowania i dostarczania leadów (1. miejsce) i ich konwersji (2. miejsce). Z kolei do budowania świadomości marki w pierwszej kolejności wykorzystują artykuły i posty na blogach oraz treści w mediach społecznościowych.

Wniosek 4. Konwersje, jakość i ilość

Przepytywani marketerzy dostali listę siedmiu wyzwań content marketingu na najbliższy rok. Mieli z nich wybrać 3 najważniejsze. Zdaniem połowy badanych największym wyzwaniem i celem na 2020 rok jest poprawa jakości i konwersji odbiorców (50 proc.) oraz poprawa jakości i ilości treści (50 proc.). Na trzecim miejscu wskazali zwiększenie liczby odbiorców (40 proc.).

Wniosek 5. Facebook rządzi (!)

Zdaniem większości marketerów, Facebook pozostaje najlepszą i najskuteczniejszą platformą społecznościową. Zarówno jeżeli chodzi o zasięgi organiczne, jak i płatne, to właśnie Facebook generuje najwyższe wyniki dla działań content marketingowych.

Wniosek 6. Optymalna podróż klienta

54 proc. badanych uważa, że zapewnia klientom optymalne doświadczenia podczas ich customer journey, 20 proc. ani się z tym stwierdzeniem zgadza, ani nie zgadza, 26 proc. uważa, że tego klientom nie zapewnia.

Wniosek bonusowy: 27 proc. firm nie ma osób odpowiedzialnych za content marketing

źródło: obtk.pl

 

Comments

comments

156
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...