Raport agencji Grayling – współpraca marek ze światem sztuki

Informacja Prasowa - 05.04.2017
77

Raport agencji Grayling - współpraca marek ze światem sztuki

Z roku na rok coraz więcej firm decyduje się na wkroczenie w świat kultury. Dlaczego tak się dzieje? Co daje firmom zaangażowanie w różnego rodzaju inicjatywy związane z szeroko rozumianą sztuką? Na te i inne pytania odpowiada opracowany przez agencję Grayling raport „Marki i sztuka: jak tworzyć partnerstwa kreatywne?”.

Dokument zawiera nie tylko analizę wybranych partnerstw kreatywnych, ale także szereg przykładów programów kulturalnych realizowanych przez takie marki jak np. Absolut, BMW, Cadillac, Davidoff, Deutsche Bank czy Vans. 

Publikowane każdego roku w brytyjskim magazynie The Art Newspaper statystyki dotyczące liczby osób odwiedzających wystawy i muzea potwierdza, że z roku na rok rośnie społeczne zainteresowanie sztuką. Świadczy o tym chociażby fakt, że w roku 2016 frekwencja w 10 najczęściej odwiedzanych muzeach świata wzrosła o ponad 35% w porównaniu z rokiem 2010. Jednocześnie marki nieustannie poszukują nowych sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji i zaangażowanie swoich odbiorców. W rezultacie coraz więcej firm, pragnąc uatrakcyjnić wizerunek i wzmocnić doświadczenie obcowania z własną marką, decyduje się na nawiązanie współpracy z wybraną instytucją kulturalną.

Wiele marek luksusowych już od wielu lat angażuje się wprawdzie w różnorodne inicjatywy wspierające sztukę, ale w ostatnim czasie prowadzone przez nie działania nabrały dużo bardziej kompleksowego charakteru. Dzisiaj firmy nie tyle skupiają się na kolekcjonowaniu wybranych artykułów czy prowadzeniu tradycyjnych aktywności sponsoringowych, co raczej tworzą własne programy kulturalne albo wręcz inicjują powstawanie nowych dzieł sztuki.

Fakt, że firmy chętnie włączają się w różnego rodzaju inicjatywy związane ze sztuką, nikogo już dzisiaj nie dziwi. Działania tego typu od lat odgrywają bowiem istotną rolę w procesie kształtowania wielu znanych i cenionych marek. Nowością jest to, że coraz częściej zaangażowanie się w projekty kulturalne służy przede wszystkim budowaniu lojalności ze strony odbiorców, umożliwieniu im niejako osobistego doświadczenia marki i zanurzeniu ich w jej świecie. Dlatego tak ważne jest to, aby wszystkie podejmowane działania były nie tylko zgodne z filozofią danej firmy, ale także dopasowane do charakteru jej odbiorców. Wypracowanie efektywnej współpracy w obszarze kreatywnego partnerstwa wymaga wszechstronnej i starannie zaplanowanej strategii PR przygotowanej przez doświadczonych specjalistów – mówi Klara Banaszewska, dyrektor generalna Grayling Poland. 

Z kolei Anastasia Elaeva, dyrektor działu korporacyjnego w rosyjskim biurze Grayling i autorka raportu, dodaje:

Raport „Marki i sztuka: jak tworzyć partnerstwa kreatywne?” ma na celu wsparcie firm i instytucji kulturalnych w opracowaniu efektywnych strategii wzajemnej współpracy. W trakcie pracy nad dokumentem przeanalizowałam ponad 40 poświęconych sztuce programów prowadzonych przez różne firmy. Przeprowadziłam również szereg rozmów z osobami odpowiadającymi za ich koordynację. Pozyskana wiedza pozwoliła mi przygotować unikalne opracowanie, które nie tylko dostarcza podstawowych informacji na temat zasad i możliwości obustronnej współpracy, ale również prezentuje najlepsze praktyki w tym zakresie.

Raport „Marki i sztuka: jak tworzyć partnerstwa kreatywne?” jest do pobrania pod linkiem: http://www.grayling.com/global/sector/sector/brands_and_the_arts#

 

Comments

comments

77
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...