Radość, smutek i duma mecz Polska – Portugalia. Raport PRESS_SERVICE Monitoring Mediów

Jerzy Ciszewski - 01.07.2016
112

Entuzjazm, jaki towarzyszy reprezentacji Polski podczas piłkarskich Mistrzostw Europy, opanował również media społecznościowe. Polska - Porugalia

Radość, smutek i duma. Jak Social Media reagowały podczas meczu Polska – Portugalia?

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów – przygotował raport

Entuzjazm, jaki towarzyszy reprezentacji Polski podczas piłkarskich Mistrzostw Europy, opanował również media społecznościowe.  W trakcie meczu Polska – Portugalia oraz tuż po jego zakończeniu pojawiło się niemal pół miliona wpisów, które spotkały się z interakcją ponad 1,1 mln internautów. Przez trzy godziny użytkownicy opublikowali łącznie 456 tys. komunikatów. To ponad 2,5 tys. wpisów na minutę!

Analizy tego, co działo się w Social Mediach, podjął się PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie wykazało olbrzymie zainteresowanie meczem wśród użytkowników mediów społecznościowych. Niemal do czerwoności rozgrzał się Twitter, na którym pojawiło się blisko 300 tys. wpisów. Wynik osiągnięty przez Facebooka również był imponujący, choć jego użytkownicy opublikowali dwa razy mniej wiadomości.

Warto podkreślić, że zdecydowana większość materiałów miała pozytywny wydźwięk i odnosiła się do wygranej reprezentacji Polski. Wiara w możliwości kadry i duma z biało-czerwonych była zauważalna nawet po zakończeniu spotkania. Wówczas – co zrozumiałe – pojawiło się najwięcej komentarzy dotyczących porażki Polaków. Jednak wpisów dotyczących zwycięstwa było niemal tyle samo.

Kibice starali się śledzić mecz, dlatego największe oblężenie Social Mediów miało miejsce w przerwie oraz po spotkaniu. Sporo uwag wymieniano również w trakcie dogrywki i na samym początku konkursu rzutów karnych. Co ciekawe, wydarzenia boiskowe bardziej aktywnie komentowały kobiety. – Polscy fani piłki nożnej bardzo dobrze opisywali reprezentację w mediach społecznościowych – mówi Tomasz Majka, analityk firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. – Niemal przez całe spotkanie wierzyli w zwycięstwo biało-czerwonych, a swoje pozytywne spostrzeżenia publikowali w sieci. Tuż po meczu zwiększyła się liczba wpisów dotyczących porażki, ale nawet wówczas pojawiło się bardzo dużo emocjonalnych komentarzy wspierających kadrę. W wielu postach podkreślano dumę z postawy Polaków. A słynne „nic się nie stało” zastąpiono podziękowaniami za ambitną grę i walkę do ostatniego gwizdka.

Grafika. Polska - Portugalia

Radość, smutek i duma. Jak Social Media reagowały podczas meczu Polska – Portugalia?

Comments

comments

112
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...