Rok 2016 Publicis zamyka na plusie, lecz ze stratą dochodu netto
Publicis podsumował rok 2016 – kończy go ze stratą dochodu netto na poziomie 527 milionów euro. Odchodzący ze stanowiska prezes, Maurice Levy, wyjaśnił, że to przez utratę kilku ważnych budżetów – w tym P&G.
Francuski Publicis podsumował rok 2016 w oficjalnym komunikacie. Dochód holdingu w minionym roku wyniósł 9,733 mld euro, co w porównaniu z rokiem 2015 oznacza wzrost o 1,4%. Wskaźnikiem ujemnym jest dochód netto -strata wynosi 527 milionów euro. Czwarty kwartał 2016 grupa zamknęła z wynikiem 2,665 mld euro oraz kilkuprocentowymi spadkami kluczowych wskaźników.
W komentarzu do zestawienia, prezes Maurice Lévy pozytywnie ocenił finanse firmy i wyjaśnił, skąd strata dochodu netto.
Dobre wyniki grupy Publicis potwierdzają siłę przyjętego modelu biznesowego. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, wzrosły kluczowe wskaźniki – przychody, marża operacyjna, wypłata dywidend. Dodatkowo zredukowaliśmy dług, co również napawa optymizmem. Wyniki te osiągnęliśmy na tle wolnego tempa rozwoju organicznego, głównie z powodu niższego przychodu z USA, gdzie mieliśmy problemy z agencją Razofrish. To doprowadziło do scalenia spółek Razofrish i SapienNitro i przekształcenia ich w jeden podmiot, zajmujący się badaniami doświadczenia konsumentów.
Ustępujący prezes stwierdził również, że rok 2017 w Publicisie, jak i na całym świecie, będzie przebiegał pod znakiem wielkich zmian.
Rok 2017 to dla grupy Publicis czas przekształceń – z holdingu reklamowego na firmę komunikacyjną, w myśl nowego podejścia „The Power of One”. Nowe podejście napawa optymizmem i jest dla nas obiecujące.
2017 jest wyznacznikiem nowej ery w komunikacji – w obliczu dynamicznie zmieniającego się społeczeństwa, rozwoju technologii cyfrowych. 2017 to także rok zmian politycznych – takich nowa administracja Białego Domu, wybory w kilku krajach Europy – we Francji, Włoszech, które dla świata niosą niepewną przyszłość i możliwość wstrząsów geopolitycznych. Musimy być na to przygotowani – Grupa Publicis ma w sobie ogromny potencjał tak technologiczny, jak i zasobów ludzkich młodych pokoleń.
Maurice Lévy jeszcze raz podkreślił zasługi nowego szefa Publicisu. Przypomnijmy – w styczniu Rada Nadzorcza Publicisa powołała na stanowisko CEO Arthura Sadouna. Maurice Lévy będzie kierować Radą Nadzorczą firmy.
Zobacz: Wielkie zmiany w Grupie Publicis
Arthur Sadoun przez ostatnie 10 lat wykazał, że posiada wielki wachlarz możliwości – ma talent do zarządzania ludźmi, przyciągania talentów i tworzenia koncepcji rozwoju dla całej firmy – to on stoi za strategią „The Power of One”. – mówi Maurice Lévy. Serdecznie dziękuję za ostatnie 30 lat, spędzonych na pokładzie grupy Publicis. – dodał.
Zobacz: Maurice Lévy – sylwetka twórcy potęgi grupy Publicis
Źródło: Publicis