Publicis się zmienia

Jerzy Ciszewski - 03.12.2015
246

Jeden z największych na świecie holdingów grupujący podmioty zajmujące się świadczeniem szeroko pojętych usług reklamowych...

Jeden z największych na świecie holdingów grupujący podmioty zajmujące się świadczeniem szeroko pojętych usług reklamowych Publicis  Group ogłosił w Paryżu zmianę strategi biznesowej.  Wszystkie spółki jakie są własnością holdingu, zostaną podzielone na cztery grupy biznesowe. Będą się koncentrowały na: kreacji, mediach, technologii i opiece zdrowotnej.

„Każdy hub będzie korzystał z tych samych narzędzi, platform i usług powiązanych serwisów. To rozwiązanie ułatwi procesy wewnętrzne; pozwoli również obniżyć nasze koszty. Zwiększy naszą konkurencyjność i rentowność bez kompromisów dotyczących sedna Grupy” – zapowiedział Maurice Lévy, CEO Publicis Groupe.

Sebastian Hejnowski, zarządzający MSL Group w Polsce, odpowiadający za rynki w Europie Centralnej i Wschodniej stwierdził –  To duże wydarzenie dla agencji grupy Publicis. Oznacza dla nas sporą integrację. Dotychczas każda z agencji raportowała do swojej centrali.

Teraz o jeden poziom niżej zaczyna się integrowanie i wierzę, że na tym się nie skończy. Często jest tak, że agencja siostrzana obsługuje klienta reklamowo a MSLGROUP od strony pr. Będziemy szczególnie blisko współpracowali w tych obszarach. Agencje grupy też wielokrotnie korzystały z usług agencji PR spoza Publicis. Ta praktyka będzie coraz rzadsza a mam nadzieję, że w Polsce zupełnie zaniknie.

Drugą ważną zmianą jest powstanie stanowisk odpowiedzialnych za obsługę klientów na poziomie całej Grupy Publicis. To oznacza wspólny wysiłek na rzecz poprawiania jakości pracy dla klientów i migrowanie kontraktów na nowe obszary i rynki.

hejnowski1

 

na zdjęciu: Sebastian Hejnowski

Publicis Communications

CEO PC został Arthur Sadoun. W skład tego huba wejdą: Publicis Worldwide, MSL, Nurun, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, BBH i Marcel.

 

Publicis Media
Medialnym ramieniem grupy pokieruje Steve King. Do tego huba należeć będą: Starcom Mediavest, ZenithOptimedia, Vivaki, Performics, MRY i Moxie.

Publicis.Sapient
Tym hubem pokieruje Alan Herrick, a w jego składzie znajdą się Sapient Consulting, SapientNitro, DigitasLBi i Razorfish.

Publicis Healthcare
Nick Colucci został szefem hubu, który integruje usługi Grupy związane ze zdrowiem i farmaceutyką.

Comments

comments

246
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...