Publicis Media integruje agencje Blue 449 i Spark Foundry pod marką Spark Foundry.

Informacja Prasowa - 05.03.2019
16

Publicis Media integruje agencje Blue 449 i Spark Foundry pod marką Spark Foundry.

Publicis Media integruje agencje Blue 449 i Spark Foundry pod marką Spark Foundry. Beata Szcześniak dyrektor generalną połączonych agencji

Warszawa 5 marca  2019 r. – Publicis Media integruje agencje mediowe Blue 449 i Spark Foundry pod jedną marką Spark Foundry. Stanowisko dyrektor generalnej Spark Foundry Polska obejmie Beata Szcześniak. Z organizacją zdecydował się rozstać Radek Dudek, dotychczasowy szef agencji.

 

Polska jest jednym z kilkunastu kluczowych rynków, na których agencje Blue 449 i Spark Foundry połączą siły. Głównym celem integracji jest jeszcze lepsze wykorzystanie potencjału, talentów, zasobów i narzędzi, który obie agencje rozwijają, pracując dla swoich klientów.

– Kultura współpracy wynikająca z otwartości na nowe potrzeby marketerów, odważne sięganie po nowatorskie narzędzia i modele działania oraz przedsiębiorczość i ponadprzeciętna ambicja w dążeniu do realizacji celów biznesowych stawianych przez klientów to cechy, które wyróżniają ekspertów Blue 449 i Spark Foundry. Synergia tych cech w jednej globalnej marce przyniesie obecnym i przyszłym klientom Spark Foundry korzyści wynikające z maksymalizacji skali działania i jeszcze lepszego wykorzystania kompetencji i talentów połączonych zespołów – mówi Piotr Piętka, Co-CEO Publicis Groupe w Polsce.

Nową dyrektor generalną Spark Foundry zostaje Beata Szcześniak, związana z grupą Publicis od 2015 r. Kierowana przez nią od blisko czterech lat agencja Blue 449, wykorzystując wiedzę z obszarów analityki biznesowej, innowacji, technologii oraz nowych narzędzi i usług marketingowych, takich jak np. ekonomia behawioralna, odniosła w ostatnich latach szereg sukcesów biznesowych. Tylko w ostatnich kilkunastu miesiącach agencja nawiązała współpracę z zarówno nowatorsko zarządzanymi firmami, inwestującymi w rozwój technologii i innowacje marketingowe, jak i z markami postrzeganymi jako transformatorzy własnych kategorii. To podejście zaowocowało także nagrodami i wyróżnieniami branżowymi (tytuł „Dynamika Startupu według Media&Marketing Polska, nagrody Effie, Mixx Awards).

Beata Szcześniak codziennie wnosi do naszej organizacji niezwykłą energię, połączoną z wiedzą na temat strategii, badań oraz analityki marketingowej i, co szczególnie cenne, potrafi łączyć zamiłowanie do twardych danych biznesowych z wizjonerstwem i kreatywnością – mówi Piotr Piętka. – Otwartość na nowe rozwiązania i optymizm, które jej towarzyszą sprawiają, że świetnie sprawdza się we współpracy z innymi, zarządzaniu zespołem i potrafi budować mocne relacje z klientami. Jestem przekonany, że ten zestaw cech managera jest gwarancją sukcesu Spark Foundry na rynku.

Globalna marka Spark Foundry weszła na polski rynek w 2017 r. zastępując brand Mediavest. Agencja, łącząc skalę i siłę globalnej firmy z charakterystyczną dla startupów energią do rozwoju, wdrażania innowacji i transformacji , w ciągu niespełna dwóch lat osiągnęła szereg istotnych sukcesów, w tym między innymi uplasowała się w TOP 3 agencji mediowych Effie Awards 2017, zdobyła Złoto w konkursie Innovation 2018,  ale przede wszystkim zebrała bardzo wysokie oceny w badaniu satysfakcji klientów zrealizowanym przez magazyn „Media&Marketing Polska” w 2018 r. Spark Foundry zdobyła najwyższe noty aż w pięciu analizowanych obszarach, w tym między innymi: „zadowolenie ze współpracy”, „zadowolenie z obsługi klienta” oraz „skłonność do polecenia”.

Proces integracji agencji Blue 449 i Spark Foundry potrwa kilka tygodni. Obowiązki związane z zarządzaniem Spark Foundry zostaną przekazane Beacie Szcześniak przez Radka Dudka, dotychczasowego dyrektora generalnego agencji, który zdecydował się rozstać z organizacją.

– Znamy się z Radkiem niemal od początku naszej zawodowej kariery, którą  rozpoczynaliśmy ponad 20 lat temu w agencji DMB&B. Wspólnie budowaliśmy kolejno Starcom, Mediavest, SMG i Publicis Media, wielokrotnie pracując dla tych samych klientów, tworząc dla nich projekty, które rozwijały ich biznes i zmieniały rynek. – mówi Piotr Piętka. – Zaangażowanie, dociekliwość, nieszablonowe myślenie i stawianie sobie wysokich wymagań oraz świetne wyczucie potrzeb ludzi, którzy z nim pracowali, to tylko kilka wybranych wartości i cech Radka jako managera i kolegi, które są dla mnie szczególnie ważne. Bardzo dziękuję Radkowi za ten czas i życzę powodzenia w dalszej karierze zawodowej – dodaje Piętka.

Beata Szcześniak posiada 16-nastoletnie doświadczenie w branży marketingowej. Zanim dołączyła do Publicis Media w 2015 roku, przez osiem lat zarządzała agencją Macroscope OMD, gdzie odpowiadała również za dział badań i analiz. W swojej karierze współpracowała z klientami ze wszystkich kluczowych branż: od finansowej (Nest Bank, Vivus, Polbank, Provident, BRE Bank, DeutcheBank, PZU, Aviva) przez OTC (SANDOZ, Polpharma, Walmark), Retail (Żabka, MediaExpert, AGATA, Visionexpress), FMCG (Heineken, JBB, Frosta, Herbapol, PerfettiVanMelle, Bakoma, Nutricia, StraussCafe, Benecol), po usługi jak McDonald’s czy inne kategorie, jak HP, Tikurilla, Opoczno, EasyJet, Samsonite. Wielokrotnie zasiadała w jury najważniejszych konkursów branżowych, a kierowane przez nią zespoły zdobyły liczne nagrody Effie i Media Trendy/Innovation.

Radek Dudek jest związany z branżą reklamową od 1998 roku. Pierwsze kroki w reklamie stawiał w dziale mediów agencji DMB&B. Dwa lata później dołączył do agencji mediowej Starcom. W 2008 roku został dyrektorem ds. obsługi klienta w agencji mediowej MediaVest i wspólnie z Katarzyną Wiater odpowiadał za rozwój firmy. W styczniu 2013 r. objął stanowisko dyrektora generalnego agencji MediaVest, która od 2017 r. nosi nazwę Spark Foundry. Pracował dla największych reklamodawców w różnych kategoriach produktowych, w tym między innymi Coca-Cola Poland Services, Kraft Foods, PKN Orlen, GlaxoSmithKline, Grupa Żywiec, Getin Holding, Circle K, osiągając z nimi sukcesy biznesowe i marketingowe.

 

 

Comments

comments

16
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...