Public relations praktycznie – nowy podręcznik dla praktyków oraz studentów

Informacja Prasowa - 15.11.2017
141

Public relations praktycznie – nowy podręcznik dla praktyków oraz studentów

Na rynku ukazała się kolejna publikacja z zakresu budowania wizerunku i relacji. Książka „Public relations praktycznie” autorstwa dr. hab. Dariusza Tworzydło z Uniwersytetu Warszawskiego to nowe spojrzenie na wybrane sfery zadaniowe public relations. Wzbogacona została wieloma praktycznymi przykładami, które są ważne nie tylko w procesie edukacji, ale także doskonalenia pozyskanego już warsztatu praktycznego.

Książka jest kompleksowym podejściem do problematyki public relations. Autor rozpoczyna od definiowania pojęć, aby następnie przejść bardzo praktycznie przez szereg sfer zadaniowych public relations, przypominając jednocześnie o konieczności prowadzenia badań i analiz. Wskazuje on przy tym szereg metod i technik, a także konkretne narzędzia jakie można i trzeba wykorzystywać w analizie sytuacji wyjściowej i pomiarze efektów. Książka – jak wskazuje recenzent prof. dr hab. Jerzy Olędzki z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, jest kompendium praktycznych porad i obserwacji rynku marketingowego, osobistych doświadczeń, wskazówek i autorskich sugestii, co i jak należy zrobić i jak komunikować aby zasłużyć na opinię dobrego profesjonalisty i konsultanta public relations. Inny z recenzentów, dr hab. prof. nadzw. Waldemar Rydzak z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, zaznacza, iż syntetyczny sposób prezentowania zagadnień powoduje, że niektóre treści w niezmienionej formie można przenieść do praktyki biznesowej. Zauważa on także, że książka powinna stać się obowiązkową lekturą dla menedżerów czy słuchaczy studiów MBA.

Książka ma 356 stron i składa się z dziesięciu rozdziałów. Autor przypomina o obowiązku badań i pomiarze efektów public relations, by następnie przejść przez system identyfikacji wizualnej, planowanie strategiczne i operacyjne, zarządzanie kryzysowe i antykryzysowe, relacje z mediami, komunikację wewnętrzną do zasad budowy wizerunku osobistego. Jak wskazują recenzenci, układ problematyki umożliwia wybiórczą lekturę poszczególnych rozdziałów, ale jest także zbiorem praktycznych case study i wskazówek w formie np. list weryfikujących poprawność wdrożenia konkretnych działań z zakresu PR.

Autor książki „Public relations praktycznie” dr hab. Dariusz Tworzydło, działa w branży public relations już od 19 lat. Pracuje jako Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2001 roku organizuje cyklicznie co roku największe w Polsce wydarzenie z branży jakim jest Kongres Public Relations. Jest autorem wielu publikacji, strategii i analiz. Realizował wiele projektów badawczych.

Książkę wydało przy współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW, Wydawnictwo Newsline. Partnerami merytorycznymi projektu są PRESS-SERVICE Monitoring Mediów oraz Agencja Partner of Promotion. Książkę można zakupić w księgarni internetowej pod adresem: www.wydawnictwo.newsline.pl

Comments

comments

141
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...