Public affairs - podstawy
Public affairs – podstawy
Public affairs – wyspecjalizowana forma lobbingu, która polega na zbudowaniu i utrzymywaniu trwałego kontaktu pomiędzy danym podmiotem (firmą, organizacją), a administracją (samorządową, rządową). Celem public affairs jest przede wszystkim tworzenie i utrzymywanie korzystnego dla danego podmiotu wizerunku, który będzie sprzyjał rozwojowi jego działalności.
Public affairs przetłumaczone z języka angielskiego oznacza – sprawy publiczne. Można powiedzieć, że są to ściśle wyspecjalizowane formy public relations, nakierowaną na dokładnie zidentyfikowaną grupę odbiorców. Dialog odbywa się pomiędzy organizacją i jej otoczeniem oraz ich wzajemne relacje, stosunki, zachowania, podejmowane decyzje.
Grupami docelowymi są m.in. partie polityczne, politycy, członkowie rządu; posłowie i senatorowie; administracja rządowa i samorządowa. W zależności od tego z jakimi grupami się pracuje public affairs można podzielić na
- parliament relations
- governmental relations
- local (self-governmental) relations
W tych pakietach znajdują się również czynności dotyczące monitorowania prac legislacyjnych
m.in. za Wikipedia.pl
Comments
