PSPR DAY Kraków – „AI i PR. Razem czy osobno?”

Jerzy Ciszewski - 19.06.2023
124

O tym, jak bardzo w pracy PR-owca potrzebne jest budowanie relacji ze sztuczną inteligencją"

Już 26 czerwca, w poniedziałek, zapraszamy Was na lokalny PSPR DAY Kraków i w gościnne progi Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie! Tematem przewodnim będzie „AI i PR. Razem czy osobno? O tym, jak bardzo w pracy PR-owca potrzebne jest budowanie relacji ze sztuczną inteligencją„.

Spotkanie rozpoczynamy o godzinie g. 14:00 – przewidujemy dyskusję a potem integrację!

👉 Motywem przewodnim będzie temat, który rozgrzewa mózgi i wyobraźnię branży czyli relacja #AI i #PR💡
👉 Wstęp na wydarzenie wolny!

 

ZAPISZ SIĘ TUTAJ I ZAPEWNIJ SOBIE MIEJSCE !

 

Szczegółowy program i zestawienie prelegentów:

13.30 – Rejestracja

14.00 – Przywitanie

14.10 – 14.30 Co dobrze wiedzieć o sztucznej inteligencji, żeby lepiej ją rozumieć? Magdalena Król, asystentka badawczo-dydaktyczna, Instytut Informatyki AGH w Krakowie

Absolwentka dziennikarstwa i lingwistyki teoretycznej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Językiem interesowała się od zawsze, od kiedy pamięta szukała wzorów i struktur w tym, co dla innych było oczywiste i na tyle naturalne, że niestawiające znaków zapytania. Patrząc na język od strony formalnej, zaczęła testować modele gramatyki języka w Instytucie Podstaw Informatyki. Współtworzyła koncepcję przenikania się różnych słowników języka, pracując w Instytucie Języka Polskiego PAN. W Instytucie Informatyki pracuje nad wyzwaniami jakie stoją przed przetwarzaniem języka naturalnego, a które dotyczą języków o bogatej fleksji.

14.35 – 14.55 PR przyszłości i przyszłość PR. Jakie zmiany niesie rewolucja AI i jak się w niej odnaleźć?

Od przeszło półrocza rewolucja AI nie schodzi z pierwszych stron gazet. Jedni widzą w niej szansę, a inni zagrożenie. Sprawdźmy czy medialny boom na AI już wpływa na rynek pracy w Polsce, zarówno w ujęciu przekrojowym, jak i sektorowym. Zastanówmy się, jak bardzo nowe kompetencje i narzędzia w PR będą pożądane przez pracodawców. Których z nich możemy używać już dziś? Podczas prezentacji spróbujemy sobie także wyobrazić jak może wyglądać branża w najbliższych latach. Czego już teraz musi nauczyć się PRowiec o AI? Jakie szanse i zagrożenia niesie dalsza automatyzacja? Czy jesteśmy ostatnim pokoleniem PRowców?

Jacek Dąbrowski, Senior PR Manager Just Join IT i RocketJobs.pl, członek PSPR

Z komunikacją związany od ponad 10 lat. Doświadczenie zdobywał w agencjach PR oraz po stronie klienta, pracując ze spółkami notowanymi na GPW, światowymi graczami na rynku tech i dynamicznymi startupami. Przed dołączeniem do Just Join IT był PR Managerem Crowdway, lidera wśród polskich platform crowdinwestycyjnych. Pełnił także rolę rzecznika prasowego Tesco w czasie procesu sprzedaży sieci do Salling Group A/S (Netto) oraz odpowiadał za działania PR w Synerise.

DYSKUSJA EKSPERCKA PSPR

15.00 – 15.30 Czy AI zabierze nam, PR-owcom, pracę?

Monika Pabisek, ekspertka PR, członkini PSPR; Jacek Dąbrowski, Senior PR Manager Just Join IT i RocketJobs.pl, członek PSPR; Renata Poreda, członkini zarządu PSPR

Moderacja: Joanna Świerad-Solińska, specjalistka ds. komunikacji i PR, Instytut Informatyki AGH, członkini PSPR

Technologiczna rewolucja toczy się tu i teraz. To fakt. Faktem jest także to, że algorytmy sztucznej inteligencji jak tsunami zmieniają codzienność i to niemal w każdej branży. Stąd toczy się gorąca dyskusja o tym, jak nauczyć się żyć w symbiozie. Co więcej mówi się, że kluczowym czynnikiem sukcesu w biznesie będzie zdolność do stosowania sztucznej inteligencji. Jak wpływa ona na branżę PR? Jakie kompetencje zastąpi? Czy jest zagrożeniem dla zawodu PR-owca ? A może całkowicie go wyeliminuje?

15.30 – 15.55 PRZERWA KAWOWA

16.00 – 16.20 AI a prawo. Wszystko po staremu czyli czemu nawet sztuczna inteligencja może nic nie zmienić w prawie autorskim?

Czy AI obowiązuje RODO i czy musi ona stosować się do praw autorskich ?Przetwarzanie danych osobowych, a AI – co z zakazem podejmowania decyzji tylko i wyłącznie w oparciu o zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych ?

Paweł Gruszecki, radca prawny, counsel w warszawskim biurze kancelarii Dentons, członek Zespołu Prawa Własności Intelektualnej i Nowych Technologii

Zajmuje się głównie zagadnieniami z obszaru umów IT, cyberbezpieczeństwa, usług chmurowych, telekomunikacji, a także ochrony danych osobowych. Doradzał największym operatorom telekomunikacyjnym (stacjonarnym oraz mobilnym), operatorom wyszukiwarek internetowych, międzynarodowym i krajowym serwisom internetowym, największym przedsiębiorcom energetycznym w Polsce, a także największym producentom sektora motoryzacyjnego oraz zbrojeniowego.

Pracował dla szeregu start-upów, które wdrażają rozwiązania w takich obszarach jak Internet Rzeczy, bezpieczeństwo sieci, rozwój zaawansowanych produktów cyfrowych (agencje cyfrowe), AI, oprogramowanie (software houses), e-sport, cloud computing czy brokering baz danych.

Posiada także doświadczenie jako wykładowca prawa nowych technologii na krajowych uczelniach wyższych oraz pełnomocnik największego związku przedsiębiorców reklamy internetowej w trakcie prac legislacyjnych w Sejmie RP. Członek rady programowej jednej z największych konferencji sektora cyberbezpieczeństwa w Europie Środkowej.

PANEL EKSPERCKI

16.25 – 16.55 Jasne i ciemne strony AI, Małgorzata Kilian-Grzegorczyk, Prezeska Stowarzyszenia Demagog; Kamil Wszołek, dziennikarz Radia Kraków, prowadzący audycję Trendy z sieci; Marek Wiśniewski, PR Manager, członek PSPR

Prowadząca: Urszula Podraza, ekspertka komunikacji kryzysowej, członkini PSPR

Narzędzia sztucznej inteligencji łatwo można wykorzystać do dezinformacji, propagandy, dyskredytacji politycznych przeciwników, a treści wideo, obrazy generowane przez AI mogą stać się źródłem kryzysów. Czy i jak biznes powinien przygotować się na nowe zagrożenia kryzysowe? Czy AI będzie pomocna w obronie przed manipulacją? Jak dziennikarze i osoby odpowiadające za komunikację mogą reagować na przypadki dezinformacji z udziałem sztucznej inteligencji?

16.55 PODSUMOWANIE

 

Comments

comments

124
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...