PSPR Day 2017 za nami

Redakcja PR - 26.05.2017
62

25 maja odbyło się spotkanie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations

25 maja odbyło się spotkanie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Motywem przewodnim wydarzenia była komunikacja digital i zmiany dotyczące trendów w komunikacji na przestrzeni ostatnich lat.

Spotkanie podzielone było na kilka paneli dyskusyjnych oraz na prezentacje case study. Tematem pierwszego panelu były zmiany w obszarze komunikacji, relacji mediów z PR-owcami i wykorzystania social mediów w budowaniu wizerunku marek. W dyskusji pod hasłem „Koniec PR, jaki znamy” wzięli udział: Karolina Hytrek-Prosiecka (Ekstraklasa S.A, wieloletnia dziennikarka), dr Anna Miotk (dyrektor ds. komunikacji, PBI), Mikołaj  Nowak (ekspert ds. social media, TVN24 BiS), Paweł Modzelewski (szef działu strategii, 24/7 Communication), Andrzej Skworz (redaktor naczelny „Press”).

W trakcie dyskusji nie zabrakło komentarzy na temat kondycji rodzimej branży PR – prelegenci wskazywali na coraz niższy poziom profesjonalizmu zarówno dziennikarzy, pracowników mediów (tzw. „media workerów”), jak i pracowników agencji public relations. Zdaniem uczestników panelu wynika to m.in z postępującej tabloidyzacji mediów, pogoni za newsami i silnym wpływem social mediów (głównie Facebooka i Twittera).

Uczestnicy panelu "Koniec PR, jaki znamy"; Mikołaj Nowak, dr Anna Miotk, Andrzej Skworz

Uczestnicy panelu „Koniec PR, jaki znamy”; Mikołaj Nowak, dr Anna Miotk, Andrzej Skworz

Tematem kolejnej dyskusji były relacje marek z influencerami. W panelu wzięli udział: Joanna Malinowska-Parzydło (ekspert ds. budowania marki osobistej i zarządzania reputacją, Personal Brand Institute), Kamil Bolek (indaHash), Tomek Tomczyk (bloger, Jason Hunt). W czasie tego panelu rozgorzała gorąca dyskusja na temat tego, kim jest influencer, jak mierzyć jego wpływ na społeczność i jakimi wartościami powinien kierować się w swojej działalności.

Paneliści zgodzili się co do tego, że podstawowymi wyróżnikami influencera są zaangażowana społeczność oraz wpływ, jaki na nią wywiera. Zdaniem Joanny Malinowskiej-Parzydło influencer to ktoś, kto ma dobry wpływ na swoją społeczność. Z sali padało wiele głosów w kontrze wobec tak postawionej definicji – widzowie zauważyli, że nie każdy influencer musi mieć dobry wpływ na swoją społeczność, a mimo to wciąż silnie na nią oddziaływać. Tomek Tomczyk podkreślił, że kontrowersje wokół influencera często „grają” na jego korzyść, a z czasem on sam może się z nich wycofać. Jason Hunt podkreślił także, że nie każdy bloger może mieć ambicje zostania influencerem.

Kamil Bolek z kolei zwrócił uwagę na aspekt biznesowy współpracy z influencerami. Przedstawiciel indaHash podkreślił, że w zależności od celu klienta, w działaniach komunikacyjnych możemy sięgać po różne typy influencerów – mikroinfluencerów, gwiazdy social mediów czy celebrytów.

Tematem ostatniego panelu dyskusyjnego były fake newsy. w rozmowie an temat oddziaływania fałszywych informacji an ekosystem medialny udział wzięli: dr Krystian Dudek (Instytut Publico), Jan Matysik (Cumulus PR) oraz Adam Łaszyn (prezes Alert Media Communications). Dyskusję poprzedziła prelekcja Adama Łaszyna na temat „Czy fake news to good news?”. Uczestnicy rozmowy wskazywali na fakt, iż samo zjawisko fake newsów nie jest czymś nowym – przywołany został choćby przykład „Wojny Światów” Orsona Wellsa. Słuchowisko z 1938 zostało podane jako przykład pierwszego w XX wieku medialnego fake newsa.

Oprócz paneli dyskusyjnych, w czasie PSPR Day zaprezentowano kilka studiów przypadku. Bodaj najciekawszym było case study rzecznika prasowego PZPU-u, Jakuba Kwiatkowskiego. Opowiedział on o powstaniu i działaniu serwisu „Łączy nas piłka”, który znacząco poprawił wizerunek polskiej piłki nożnej, jak i władz PZPN-u.

Organizatorem PSPR Day było Polskie Stowarzyszenie Public Relations.

Comments

comments

62
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...