PSL wróciło na podium – raport PRESS SERVICE Monitoring Mediów

Informacja Prasowa - 16.08.2016
126

W lipcu spadła liczba informacji o liderach partii politycznych oraz samych ugrupowaniach

Wakacje to okres newsowej stagnacji. Niewiele się dzieje w sferze polityki, a media zapełniają luki mało znacącymi informacjami. W lipcu spadła liczba informacji o liderach partii politycznych oraz samych ugrupowaniach –  wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. 

Łącznie liczba publikacji na temat ugrupowań zmniejszyła się o 7 proc., a wahania wyników poszczególnych partii były znaczące. Najbardziej spadło zainteresowanie partią Nowoczesna. Liczba publikacji na temat ugrupowania Ryszarda Petru zmniejszyła się o 41 proc. Wzrost popularności w mediach dotyczył w lipcu tylko 2 stowarzyszeń – Prawa i Sprawiedliwości oraz Kukiz’15.

Wykres 1.  Liczba  publikacji na temat partii politycznych, stowarzyszeń w lipcu 2016

Wykres 1. Liczba publikacji na temat partii politycznych, stowarzyszeń w lipcu 2016

Nadal pierwsze miejsce zajmuje PiS z wynikiem 37 tys. materiałów. Na drugim miejscu uplasowało się PO (11 tys.), a za nim PSL (7 tys.). Tuż za podium znalazły się partie: Nowoczesna (6,3 tys.), Kukiz’15 (5 tys.). Zestawienie zamyka Mniejszość Niemiecka.

Zdecydowanie najwięcej publikacji o partiach ukazało się w internecie, a drugim najpopularniejszym źródłem była telewizja. O partii rządzącej najczęściej informowali dziennikarze z redakcji TVN24, Polsat News, Radio TOK FM i Wpolityce.pl. Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat Prawa i Sprawiedliwości wyniósł 373 mln złotych.

Wykres 2.  Liczba  publikacji na temat liderów partii politycznych, stowarzyszeń w lipcu 2016 z podziałem na media

Wykres 2. Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych, stowarzyszeń w lipcu 2016 z podziałem na media

Podobnie sytuacja wyglądała wśród przewodniczących partii. Wszyscy politycy, poza Ryszardem Gallą, odnotowali spadek. Jarosław Kaczyński znacznie się oddalił od reszty polityków. Drugą lokatę zajął lider PO. Różnica pomiędzy tymi dwoma przywódcami wynosiła w lipcu 6 tys. doniesień medialnych. Trzecie miejsce tradycyjnie zajął Ryszard Petru, a za nim znalazł się Paweł Kukiz.

Wykres 3.  Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat partii politycznych, stowarzyszeń  w lipcu 2016 r.

Wykres 3. Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat partii politycznych, stowarzyszeń w lipcu 2016 r.

Jarosław Kaczyński nie miał sobie równych w pierwszej połowie lipca. Największa dysproporcja w liczbie publikacji nastąpiła 2 i 4 dnia miesiąca. AVE materiałów opublikowanych w nawiązaniu do polityka wyniosło 122 mln złotych.

Pełny raport „Scena Polityczna”

ZOBACZ:

W polityce sezon ogórkowy – raport PRESS SERVICE Monitoring Mediów

Kukiz w medialnej defensywie – raport PRESS SERVICE Monitoring Mediów 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Comments

comments

126
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...