Przyszłość rynku mediów i rozrywki

Redakcja PR - 17.10.2018
51

Według raportu PwC polski rynek mediów i rozrywki w 2022 roku osiągnie wartość 13,4 mld dol

Z najnowszej edycji raportu firmy doradczej PwC „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2018-2022” (Global Media and Entertainment Outlook) wynika, że rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie średnio rósł rocznie o 3,5% i w 2022 roku osiągnie wartość 13,4 mld dol. Najszybszy rozwój czeka platformy OTT (serwisy streamingowe), które rocznie będą rosły średnio o 13,3% oraz reklamy w internecie, ze średnim tempem wzrostu na poziomie 12,5%.

Globalnie sektor mediów i rozrywki będzie się rozwijał do 2022 roku w średniorocznym tempie 4,4%. Dzięki temu jego wartość wyniesie pod koniec badanej perspektywy niemal 2,4 biliona dolarów amerykańskich. Rozwój w poszczególnych segmentach i krajach będzie jednak silnie zróżnicowany. Najdynamiczniej rozwijać się będą rynki w takich państwach jak Indie i Indonezja, najwolniej w krajach Europy Zachodniej – Austrii, Belgii czy Danii.

W podziale na segmenty, w skali globu w ekspresowym wręcz tempie rosnąć będzie VR (virtual reality), na drugim miejscu uplasuje się OTT, a na trzecim – reklama internetowa. Główną przyczyną tak znaczących wzrostów w przypadku pierwszej kategorii jest fakt, że jej rozwój dopiero się zaczyna. Szereg firm, między innymi Time Warner, Viacom i Fox Sports dynamicznie inwestuje w treści tego rodzaju. Jednym z największych tegorocznych przedsięwzięć z obszaru VR, była obsługa przez Intel 30 wydarzeń na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Pjongczang. Obiecująco wygląda również rynek społecznościowego VR – swoją uwagę na tę technologię kieruje Facebook, Microsoft zaś zdecydował się na zakup AltspaceVR.

„Technologia VR znajduje się dopiero w fazie „instalacji”. Konsumenci powoli zaczynają nabywać urządzenia niezbędne do wykorzystania VR, a dostawcy treści testować formy przekazu dopasowanego do nowego medium. Wciąż wybór treści jest jednak niewielki – gry, filmy, wydarzenia na żywo. VR znajduje się w sytuacji „kury i jajka”. Bez masowego dostępu do tanich urządzeń producenci treści nie będą inwestować w nowe formaty, bez dużego wyboru ciekawych treści konsumenci nie będą tłumnie kupować urządzeń zaś dostawcy akcesoriów, nie będąc w stanie zbudować masowej skali sprzedaży, nie zyskają możliwości obniżenia cen sprzętu” – mówi Michał Kreczmar, dyrektor ds. transformacji cyfrowej PwC.

Segmentem na który dodatkowo warto zwrócić uwagę jest prasa. W skali globu będzie się on kurczył w tempie 2,4% rocznie. Polska będzie się znacząco odróżniać od globalnego trendu, a nawet od sąsiednich krajów regionu. Rynek publikacji prasowych również będzie topniał, jednak w minimalnym tempie wynoszącym 0,6% rocznie.

Z pełną treścią raportu można zapoznać się tutaj: Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2018-2022

Comments

comments

51
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...