Przez cały dzień PRawdziwie o PR – czyli PR Silesia Day w Katowicach

Informacja Prasowa - 14.05.2019
174

Przez cały dzień PRawdziwie o PR - czyli PR Silesia Day w Katowicach

Jeżeli przygotowujesz się do kariery w branży Public Relations lub już jesteś specjalistą – nie może Cię zabraknąć w środę 22 maja 2019 r. podczas konferencji zorganizowanej z okazji 25-lecia Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz 20-lecia studenckiego Międzywydziałowego Stowarzyszenia Dziennikarzy MOSTY. Wydarzenie odbędzie się w Rektoracie Uniwersytetu Śląskiego – w Auli im. Kazimierza Lepszego przy ul. Bankowej 12 w Katowicach. Start o godzinie 9.00

W jeden dzień cenieni praktycy, m.in. z zarządu śląskiego oddziału PSPR poruszą tematy związane ze sferą PR, PR kryzysowego, media relations, brandingu, crowdfundingu, nowoczesnego dziennikarstwa, współpracy z influencerami i nie tylko. Zdradzą swoje sposoby na promocję i skuteczną komunikację z klientami oraz podpowiedzą jak niestandardowo realizować kampanie nawet z niewielkimi budżetami. Wybrane case studies naszych panelistów zainspirują do pracy i realizacji zawodowych wyzwań.

Pretekstem do organizacji konferencji jest podwójny jubileusz – obchodzone w tym roku 25-lecie PSPR oraz 20-lecie Stowarzyszenia MOSTY. Śląski Oddział PSPR oraz MOSTY zamierzają przy tej okazji podpisać porozumienie o współpracy.
Wydarzeniu patronują portal PRoto i Instytut Monitorowania Mediów.

Cieszymy się bardzo, że możemy połączyć nasze jubileusze i zorganizować to wyjątkowe wydarzenie. W rozpoczynającej się kadencji śląski oddział PSPR planuje także uruchomienie kolejnej edycji Akademii Prawdziwego PR oraz projektu PRawdziwy PR, w ramach którego na terenie całego kraju organizowane były otwarte wykłady poświęcone PR (wzięło w nich udział już ok 2,5 tysiąca osób), a teraz raz na kwartał takie spotkania merytoryczne organizowane będą na terenie Śląska. O szczegółach opowiemy 22 maja. Zapraszamy do uczestnictwa– podsumowuje dr Krystian Dudek, przewodniczący śląskiego oddziału PSPR.

Co w programie PR SILESIA DAY

Podczas konferencji będzie można poznać zasady PRawdziwego PR-u w pigułce, o których opowie dr Krystian Dudek, właściciel Instytutu Publico. O tym jak sprawić, by o projekcie napisały ogólnopolskie media i nie zapłacić za to złotówki, czyli o crowdfunding, który skupia wokół produktów i pomysłów ludzi powiedzą Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak z firmy VIS Media. W jaki sposób prowadzić komunikację społeczną w małej gminie i przy małym budżecie zdradzi Marek Gajda, rzecznik prasowy urzędu miejskiego w Radlinie. Tajniki dziennikarstwa od kuchni i sposoby wykorzystania mediów dla dobra marki pokaże Agata Kalafarska-Winkler, właścicielka firmy 5PR. O wielkich liczbach i interesie jednostki czyli budowaniu marki i zaufania do ZUS opowie Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego. Próbę obrony klasycznego dziennikarstwa oraz pokazanie podobieństw i różnić między PR i działaniami influencerów podejmie red. Marek Czyż, dziennikarz telewizyjny z 25-letnim doświadczeniem.

Udział w konferencji jest bezpłatny. Szczegółowy program wydarzenia można znaleźć tutaj:

https://www.facebook.com/events/2673521096009025/

Rejestracja uczestników – pod adresem mailowym:  [email protected]

***

Polskie Stowarzyszenie Public Relations jest samorządową organizacją zawodową działającą na rzecz środowiska od 1994 r. W gronie członków znajdują się pracownicy działów PR w firmach, agencji PR, w samorządach i administracji, a także wykładowcy wyższych uczelni. Śląski Oddział PSPR od wielu lat jest najbardziej aktywnym oddziałem terenowym Stowarzyszenia.
Do strategicznych zadań Organizacji, prorozwojowych na rzecz branży, należą:

  • monitorowanie problemów i zmian zachodzących w branży, jej kondycji oraz definiowanie dla niej wyzwań, a także inicjowanie działań przyczyniających się do realizacji tych potrzeb,
  • podnoszenie jakości usług świadczonych przez specjalistów PR we wszystkich sektorach,
  • stanie na straży norm jakościowych tej dziedziny,
  • reprezentowanie interesów branży w relacjach z administracją państwową i rynkiem,
  • integracja środowiska public relations,
  • podnoszenie rangi zawodu specjalisty PR
  • popularyzowanie istoty i działań public relations jako dziedziny zarządzania.

 

MOSTY są jednym z najdłużej działających kół naukowych na Uniwersytecie Śląskim. Zostały założone w 1998 r.Od tego czasu zajmują się propagowaniem wśród studentów wiedzy oraz umiejętności z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Celem Koła jest także integrowanie członków wokół wspólnych zainteresowań człowiekiem i jego funkcjonowaniem w społeczeństwie oraz związaną z tym wspólną pracą na rzecz pogłębiania pasji i rozbudzania aktywności naukowej studentów.

Międzywydziałowe Stowarzyszenie Dziennikarzy Mostyskupia przede wszystkim studentów politologii i dziennikarstwa, choć wśród członków koła są także słuchacze innych kierunków, np. filologii, psychologii, filozofii, kulturoznawstwa, socjologii i prawa. Dlatego też obszar zainteresowań naukowych koła jest bardzo szeroki.

Koło realizuje swoje cele poprzez organizowanie spotkań z dziennikarzami, praktyk, odczytów, sympozjów, seminariów, konferencji, warsztatów, czy wyjazdów naukowych – w tym corocznych Obozów Naukowych.

KONTAKT:

Polskie Stowarzyszenie Public Relations Oddział Śląsk

dr Krystian Dudek – Przewodniczący Oddziału Śląsk PSPR

e-mail: [email protected]

tel.: +48 502 852 42

Międzywydziałowe Stowarzyszenie Dziennikarzy MOSTY

Justyna Kalinowska – Przewodnicząca MSD MOSTY

e-mail: [email protected]

tel.: +48 512 499 370

 

Program konferencji PR Silesia Day – PRawdziwie o PR

 

9.00 – 9.40 – rozpoczęcie konferencji, prezentacja działalności Stowarzyszenia MOSTY

9.40-10.00 –  prezentacja PSPR oraz planów Polskiego Stowarzyszenia Public Relations o. Śląsk

10.00 – 10.40 – dr Krystian Dudek –  „Skuteczna komunikacja w czasie prosperity i kryzysu – jak to się robi

10.40 – 11.20 – red. Marek Czyż – ”Dzisiejsze dziennikarstwo i jego relacje z PR.”

11.20 – 11.35 – przerwa

11.35 – 12.15 – Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak –„ PR i siła tłumu – crowdfundingowe wyzwania i szanse”

12.15 – 12.55 –  Marek Gajda – „Wielki temat dla małych gmin? Public relations w instytucjach samorządowych

12.55 – 13.10 – przerwa

13.10 – 13.50  Beata Kopczyńska – „Jak zarządzać marką – rzecz o ZUS-ie”

13.50 – 14.30  Agata Kalafarska-Winkler – „Relacje z mediami jako element budowania wizerunku”

14.30 – podsumowanie i zakończenie

PRELEGENCI

 Skuteczna komunikacja w czasie prosperity i kryzysu – jak to się robi? – Krystian Dudek

Jeśli chcesz wyróżnić się na rynku i przyciągnąć klientów – musisz być lepszy od konkurencji. Firmy przegrywają tę rywalizacją, bo popełniają wiele błędów, nie wykorzystują potencjału swojej marki oraz narzędzi i działań jakie mogą zastosować. Niektóre naiwnie liczą, że kryzys nigdy ich nie dotknie. Jak przygotować skuteczny plan promocji firmy? O czym pamiętać, by uniknąć kryzysu lub wyjść z niego obronną ręką? Poznaj podstawowe zasady PRawdziwego PR w pigułce.

dr Krystian Dudek

Właściciel Instytutu Publico – firmy szkoleniowej i agencji PR. Doktor nauk humanistycznych, ale przede wszystkim praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem. Trener biznesu, wykładowca, ekspert, komentator, szkoleniowiec z zakresu PR, marketingu, sprzedaży, komunikacji kryzysowej, wystąpień publicznych czy marketingu politycznego.
Łączy wiedzę naukową z bogatym doświadczeniem praktycznym, ubierając to w lekką formę, która zapada w pamięć. Ma na koncie kilka tysięcy godzin szkoleniowych zrealizowanych dla kilkuset podmiotów. Jakość jego szkoleń potwierdzają liczne referencje i opinie uczestników, którzy piszą: „Prostota, z jaką została przekazana wiedza zdumiewa. Inspirator.”; „Jest charyzmatycznym mówcą i skarbnicą wiedzy”; „Chodzący wulkan pozytywnej energii, którą uwielbia dzielić się z innymi.”
Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (2015-2019), a obecnie członek honorowy PSPR i przewodniczący oddziału śląskiego. Członek Rady Etyki PR (2012-2016). Laureat Wyróżnienia Specjalnego „LEW PR” oraz nagrody branżowej „PRoton”, przyznawanej profesjonalistom w dziedzinie komunikacji, odznaczającym się nieprzeciętnym myśleniem, innowacyjnością i talentem; wyznaczającym standardy w branży PR i przyczyniającym się do sukcesu firm, dla których pracują.
Pełnomocnik Kanclerza ds. PR Wyższej Szkoły Humanitas, Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSH (2013-2016).
Prowadził i konsultował kilkadziesiąt kampanii wyborczych; autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i eksperckich, m.in. książki: „Rola rzeczników prasowych w komunikacji masowej” (Sosnowiec-Praga 2015), a także komentarzy m.in. dla: TVP, TVN, Polsat News, Polityki, Newsweeka, Gazety Finansowej, Gazety Wyborczej, Pulsu Biznesu, Dziennika Zachodniego czy Home&Market.

Relacje z mediami jako element budowania wizerunku – Agata Kalafarska – Winkler

Budując silną markę nie sposób pominąć znaczącej roli mediów w kształtowaniu wizerunku i docieraniu do odbiorców. Telewizja, radio i prasa to dla wielu osób wciąż najważniejsze źródło informacji. Tradycyjne media i przekazywane przez nie newsy cieszą się dużo większym zaufaniem społeczeństwa niż spoty reklamowe. Z tych powodów utrzymywanie dobrych i długofalowych relacji z dziennikarzami pozwala na zwiększenie rozpoznawalności marki, kształtowanie pozycji eksperta w mediach oraz pozytywnego wizerunku.

Jak rozmawiać z dziennikarzami? Co zrobić, by zainteresować ich tym, co mamy do powiedzenia?

Poznaj dziennikarstwo od kuchni. Dowiedz się, jak wykorzystać media dla dobra Twojej marki.

Agata Kalafarska-Winkler

Właścicielka firmy 5PR. Ukończyła London School of Public Relations i studia podyplomowe „Public Relations – nowoczesna komunikacja w praktyce” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
Przez niemal 7 lat rzecznik prasowy Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

Prowadziła zajęcia dla studentów dziennikarstwa Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu.

Specjalistka z zakresu PR i promocji ze szczególnym uwzględnieniem branży medycznej i edukacyjnej. Prelegentka na ogólnopolskich kongresach: Health Challenges Congress w Katowicach i Naukowym Sympozjum Young Women w Warszawie. Wieloletnia dziennikarka największych stacji informacyjnych w Polsce: TVN 24 i TVP Info

Wielki temat dla małych gmin? Public relations w instytucjach samorządowych – Marek Gajda

Od ponad ćwierćwiecza samorząd gminny jest jednym z najważniejszych organizatorów naszego życia społecznego. Jak wygląda zarządzanie komunikacją w instytucjach gminnych? W jaki sposób prowadzić komunikację społeczną w małej gminie i przy małym budżecie? Czy PR w urzędach gmin to strata czasu? A może nieoceniona pomoc w zarządzaniu kryzysem?

Marek Gajda

od 8 lat pełni funkcję rzecznika prasowego w urzędzie miejskim w Radlinie (pow. wodzisławski). Od 2009 redaktor naczelny samorządowego miesięcznika „Biuletyn Radlin”. Absolwent public relations na Uniwersytecie Wrocławskim i dziennikarstwa na Uniwersytecie SWPS. Od 2019 członek zarządu śląskiego oddziału Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Publikował m.in. w Polskim Centrum Prasowym i Konferencyjnym na Litwie „Infopol”, Studium Przypadku, Wachtyrz.eu, oraz periodykach m.in. Dziennikarstwo i Media, Tygiel, Wiadomości Konserwatorskie Województwa Śląskiego. Współautor bloga Sousedi.pl .

PR i siła tłumu – crowdfundingowe wyzwania i szanse – Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak.

To, co podoba się ludziom, przyciąga dziennikarzy. Jak sprawić, by o projekcie napisały ogólnopolskie media i nie zapłacić za to złotówki? Crowdfunding jest pozytywnym ruchem, który skupia się wokół produktów i pomysłów ludzi. Omija firmy, instytucje i rozbudowane systemy zależności. Jest wielką szansą dla osób, które ze swoim projektem chcą dotrzeć do mediów i nie mogą lub nie chcą tego osiągnąć w tradycyjny sposób. Jak to zrobić opowiedzą autorki jednego z takich projektów, czyli publikacji książki „Kto mieszka za meblami”.

Ewa Stępniewicz

Od 10 lat prowadzi agencję VIS Media sp. z o. o. Razem ze swoim zespołem realizuje działania i projekty zarówno dla spółek miejskich, miast, gmin czy firm komercyjnych (m.in. Carrefour, TNT, Mobil 1, Deloitte, WKG).Dyplom scenarzysty uzyskała na Wydziale Reżyserii, Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Posiada 20-letnie doświadczenie pracy w TVP, gdzie była prezenterką, autorką i wydawcą cykli telewizyjnych. Ponadto jest laureatką konkursów dziennikarskich i filmowych oraz autorką książki „Podwodna Polska”, literackiej wersji cyklu telewizyjnego realizowanego dla ogólnopolskiej anteny TVP. Prowadzi treningi z zakresu autoprezentacji i wystąpień publicznych.Wykłada współpracę z mediami i komunikację społeczną na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Medycznym w Katowicach.  Jest rzecznikiem prasowym Fundacji ARS Magna. Odpowiadała za politykę medialna Fundacji Młodzi Twórcy im Piotra Dobrowolskiego. W latach 2012-2014 była członkiem zarządu Stowarzyszenia Prasy Firmowej.

Barbara Kaźmierczak

PR-owiec i marketingowiec z 9-letnim doświadczeniem. Kulturoznawcze wykształcenie, z socjologicznym zacięciem sprawiły, że pierwsze zawodowe kroki stawała w Instytucji Kultury Katowice Miasto Ogrodów pracując przy promocji festiwali (m.in. Katowice Street Art Festival, Kocham Katowice) czy kandydatury Katowic na Europejską Stolicę Kultury 2016. Doświadczenie w pracy z samorządami zdobywała w agencjach reklamowych m.in. przy promocji strategii promocji Miasta Katowice czy otwarciu nowej siedziby Filharmonii w Szczecinie. Pracowała również z dużymi markami jak Tauron Polska Energia, Carrefour czy TNT. Obecnie w agencji reklamowej VIS Media jako koordynator ds. projektów tworzy strategie komunikacyjne łącząc działania PR, marketingowe ze sprzedażowymi.

Jak zarządzać marką – rzecz o ZUS-ie – Beata Kopczyńska

Łącznie ponad 667 tysięcy lat spędzili Polacy na zwolnieniach lekarskich w 2018 roku. To dużo, czy mało? Czy 20 milionów dorosłych Polaków może się mylić? Niemal 40 mln operacji w systemie komputerowym dziennie robi na kimś wrażenie? Jak wielkie liczby przełożyć na interes jednostki?

O budowaniu marki i zaufaniu do ZUS słów kilka.

Beata Kopczyńska

Od ponad 10 lat na stanowisku rzecznika prasowego, najpierw w oddziale ZUS w Rybniku, potem jako regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego. W między czasie koordynator ds. komunikacji społecznej i edukacji. Prowadzi szkolenia z wystąpień publicznych, autoprezentacji, budowania wizerunku i media relations. Od czterech lat pomaga firmom i organizacjom zwiększyć rozpoznawalność i wiarygodność na rynku poprzez działania Public Relations. Związana z agencją marketingową Trzy Znaki www.trzyznaki.pl.

Dzisiejsze dziennikarstwo i jego relacje z PR – Marek Czyż

Będzie to w istocie próba zasygnalizowania oczami dziennikarza telewizyjnego, funkcjonującego w mediach elektronicznych od 25 lat, pewnych podobieństw i różnic między klasycznym dziennikarstwem, PR i działaniami influencerów.

Marek Czyż

Dziennikarz telewizyjny, w mediach elektronicznych od 25 lat. Reporter, prezenter, publicysta. Prowadzący programów telewizyjnych na antenach telewizji publicznej i nadawców komercyjnych. W przeszłości związany z TVP, TVS, NOWA TV, obecnie pracuje w telewizji SUPERSTACJA w GRUPIE POLSAT. Redaktor naczelny portalu Silesia24.

 

Comments

comments

174
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...