Przebudzenie mocy – czyli o współpracy De Agostini z agencją Pitted Cherries

Informacja Prasowa - 23.04.2018
280

Przebudzenie mocy - czyli o współpracy De Agostini z agencją Pitted Cherries

Niespełna dwa miesiące temu miała miejsce premiera kolekcji komiksów Star Wars wydawnictwa De Agostini. O komiksach było głośno nie tylko za sprawą telewizyjnych spotów, hucznie zrobiło się także w sieci. Za współpracę z influencerami i działania PR odpowiedzialna była agencja Pitted Cherries.

Pitted Cherries to agencja zajmująca się kompleksową obsługą marek w Internecie. Agencja współpracowała między innymi z takimi markami jak: Intenson, Bakal, PWN, Matras, czy Philips.

Oprócz standardowych usług, takich jak: obsługa Social Media, współpraca z influencerami, marketing kontekstowy, czy remarketing – agencja specjalizuje się w tworzeniu niestandardowych kampanii reklamowych. W ostatnim czasie realizowała kreatywną kampanię dla Wydawnictwa De Agostini.

 

,,Tylko dla prawdziwych Jedi”

Kampania została przeprowadzona pod hasłem: ,,Tylko dla prawdziwych Jedi” i trwała 2 miesiące. Celem przeprowadzonej akcji był nie tylko wzrost świadomości konsumentów, ale także podkreślenie zalet płynących z możliwości zamówienia prenumeraty komiksów. Jednym z głównych narzędzi działań promocyjnych była współpraca z dziennikarzami i influencerami.

 

– Jeśli chodzi o kampanię Star Wars, to nasunęło się nam jedno, ale kluczowe pytanie.  Jak zainteresować społeczność czymś, co związane jest z Gwiezdnymi Wojnami, kiedy w każdym sklepie całe działy związane są ze Star Wars? Możemy  jeść łyżką z Jedi, nosić koszulkę z Obim i czapkę z BB-8. Świat oszalał na ich punkcie, tym bardziej w okresie, gdy do kin wchodziła najnowsza część kultowej sagi – opowiada Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

 

– Zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie kreatywna współpraca z dziennikarzami i blogerami. Bardzo ważny był tutaj wybór influencerów. Musieliśmy podjąć współpracę z miłośnikami Gwiezdnych wojen i komiksów, osobami które czują ten klimat i złapią popkulturowe tropy, które im podsuniemy – dodaje Paweł Jaroszyński, Head of Social Media w Pitted Cherries.

 

– Postanowiliśmy wysłać im kilka pierwszych numerów kolekcji i nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że przesyłka została spersonalizowana. Na paczce umieściliśmy napis „Tylko dla prawdziwych Jedi”. W środku znajdował się specjalnie dla nich przygotowany list, a wszystko znajdowało się w obrandowanych pudełkach – opowiada Agnieszka Wołczuk, Junior Content Designer w Pitted Cherries.

 

Rezultaty

Dziennikarze i influencerzy publikowali informacje o kolekcji komiksów Star Wars. W sieci można było zobaczyć nie tylko opisy i artykuły, ale też zabawne zdjęcia publikowane w Social Media. Materiał pojawił się na portalach o tematyce komiksowej, fantasy, science fiction, na blogach, w serwisie YouTube, a także na portalach ogólnotematycznych np. Fakt24. Internauci bardzo szybko zainteresowali się kolekcją komiksów i sami chętnie dzielili się  informacjami w sieci. Zadziałał tzw. viral marketing. Kampania dotarła do ponad 630 000 konsumentów z dwóch kluczowych grup docelowych:

– miłośników komiksów

– i fanów sagi Star Wars.

(Dane pochodzą z systemu Brand24 za okres w którym trwała kampania).

Statystki dotyczące artykułu:

Wysłaliśmy 22 paczki. Dzięki kreatywnej wysyłce w sieci pojawiło się ponad 40 artykułów i wzmianek dotyczących kolekcji komiksów Star Wars. Wśród kluczowych miejsc warto wymienić serwisy tematyczne, dzięki którym bardzo precyzyjnie dotarliśmy do zainteresowanych kolekcją konsumentów (np. star-wars.pl, efantasyka.pl, czasnakomiks.pl, kawerna.pl, itd.)

Warto też zaznaczyć, że artykuły o kolekcji pojawiły się w wysokozasięgowych portalach, takich jak np. fakt24.pl. Łączna liczba wyświetleń artykułów to około 400 000.

– Z agencją Pitted Cherries współpracujemy już od lat. Realizacje projektów odbywają się  zawsze na wysokim poziomie. Decydujemy się na tę agencję, kiedy standardowe działania mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów – mówi Pani Joanna Kędra z De Agostini.

Historia Wydawnictwa De Agostini sięga 1901 roku. Konsekwentnie buduje ono swoją pozycję największego na świecie wydawcy serii kolekcjonerskich i edukacyjnych treści typu partwork. Dziś grupa De Agostini jest obecna w ponad 30 krajach świata, dostarczając czytelnikom praktycznej wiedzy i rozrywki.

Comments

comments

280
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...