ProVeg startuje z nową kampanią z okazji Światowego Dnia Mleka Roślinnego
Informacja Prasowa - 21.08.2019ProVeg startuje z nową kampanią z okazji Światowego Dnia Mleka Roślinnego
Światowy Dzień Mleka Roślinnego wypada 22 sierpnia. W zeszłym roku o kampanii dowiedziało się 30 milionów ludzi na całym świecie. Tegoroczna edycja zapowiada się na jeszcze większą. W związku ze zbliżającym się dniem, ProVeg Polska rusza z kampanią zachęcającą do spróbowania mleka roślinnego pod hasłem „Roślinne jak mleko. Ty też spróbuj”. Akcja składa się z trzech podstawowych elementów: kampanii w przestrzeni miejskiej i w internecie, e-booków oraz akcji promocyjnej w kawiarni Coffeedesk.
Rynek roślinnych zamienników mleka szybko rośnie. Do 2024 roku sektor ma osiągnąć dochody w wysokości ponad 38 mld USD, podczas gdy w 2014 roku liczył 8,2 mld USD. Oferta roślinnych zamienników mleka na polskim rynku również zdecydowanie się poszerza, a wartość rynku jest aktualnie szacowana na 120 mln złotych. Napoje roślinne można spotkać praktycznie w każdej dużej sieci sklepów spożywczych, sklepach internetowych oraz w sklepach ze zdrową żywnością. Baza napojów roślinnych przygotowana przez organizację ProVeg zawiera blisko130pozycji dostępnych na polskim rynku! Mleka roślinne są dostępne również w znaczącej liczbie kawiarni i innych lokalach gastronomicznych, zwłaszcza w dużych miastach. Łatwiejsza niż kiedykolwiek osiągalność oznacza ogromną zmianę świadomościową, a także zachętę, żeby spróbować zamienników mleka odzwierzęcego.
Roślinne jak mleko. Ty też spróbuj – o kampanii w przestrzeni miejskiej i w digitalu
16 sierpnia rusza kampania społeczna poświęcona mleku roślinnemu. Jej celem jest namówienie Polaków do spróbowania mleka roślinnego i pokazanie, że mleko roślinne nie tylko jest etyczne, zdrowe i przyjazne środowisku, ale przede wszystkim smaczne i dostępne w wielu wariantach – każdy znajdzie smak dla siebie!
-W ramach tegorocznej kampanii promujemy mleko roślinne jako produkt odpowiedni dla każdego, nie tylko dla wegan i wegetarian. Mleko roślinne jest przyjazną środowisku, zdrową i etyczną alternatywą dla mleka zwierzęcego, a ponadto jest po prostu smacznym oraz dostarczającym bogactwo różnych opcji smakowych produktem, który sprawdza się i w kuchni, i w kawiarni. Dlatego dosłownie każdy powinien spróbować mleka roślinnego, tak po prostu, żeby samemu doświadczyć jak smakuje – mówi Karolina Kosno, PR & Communication Manager ProVeg Polska.
Grafiki namawiające do spróbowania mleka roślinnego pojawią się na billboardach, citilightach i cityscrollach zlokalizowanych w Warszawie. Kampania będzie miała też swoją odsłoną w internecie oraz w social mediach (Facebook i Instagram). Kampanię w outdoorze zobaczymy od 16 do 31 sierpnia.
W ramach kampanii przygotowano cztery kreacje, których bohaterami są różne osoby – korpo dziewczyna, babcia, wujek Janusz, prawilniak. Każdy z bohaterów zachęca do picia mleka roślinnego w swoim charakterystycznym stylu. I tak np. na grafikach z korpo dziewczyną będziemy mogli zobaczyć wypowiedź „Daję akcept na owsiane”, prawilniaka – „Ryżowe jest prawilne”, wujka Janusza – „Sojowego się nie napijesz?”, babci – „Dolać Ci migdałkowego?”.
Hasłem przewodnim kampanii widocznym na wszystkich layoutach będzie: „Roślinne jak mleko. Ty też spróbuj”.
E-booki, czyli strefa wiedzy o mleku roślinnym
W ramach kampanii zostaną udostępnione dwa bezpłatne e-booki. Jeden skierowany do baristów, managerów i właścicieli kawiarni, a drugi przygotowany dla konsumentów – wszystkich tych, którzy są chętni i gotowi spróbować mleka roślinnego.
E-book dla kawiarni jest poradnikiem, który składa się z 3 rozdziałów – biznesowego, o produkcie i konsumencie. Rozdział biznesowy to przede wszystkim analiza kosztów mleka roślinnego w kawiarni oraz argumentacja za obniżeniem lub rezygnacją z opłat za mleko roślinne, jednocześnie nie pogarszając dochodów kawiarni. Dokument został przygotowany na podstawie danych z ankiet przeprowadzonych w kawiarniach w całej Polsce.
Rozdział o produkcie został opracowany we współpracy z Agnieszką Rojewską, Mistrzynią Świata Baristów 2018. Ta część zawiera porady i wskazówki jak wykorzystywać mleko roślinne w kawiarni oraz jak dopasować rodzaj mleka do rodzaju kawy. Rozdział o konsumencie to z kolei kompendium wiedzy o odbiorcach mleka roślinnego, ich preferencjach i potrzebach, przygotowany na podstawie ponad 650 odpowiedzi w ankiecie konsumenckiej.
W e-booku dla konsumenta będzie można znaleźć przepisy z wykorzystaniem mleka roślinnego od blogerów i osób promujących zdrowy styl życia. Będą to m.in. Sylwia Majcher, Kasia Burzyńska-Sychowicz oraz blogerki: Karolina Nicpoń (Nicpoń w kuchni), Olga Pietraszewska (Make Happy Day), Weronika Król (Mindful Travel), Katarzyna Wawrzyniak (Odżywiaj się zdrowo). Przeczytamy również o dostępnych rodzajach mleka, procesie produkcji, ich właściwościach w kuchni oraz wartościach odżywczych. Dowiemy się, dlaczego mleko roślinne warto wprowadzić do diety.
Ponadto obydwa e-booki będą zawierały listę blisko 40 kawiarni z całej Polski, które nie pobierają dodatkowej opłaty za mleko roślinne oraz zestawienie ponad 120 mlek roślinnych dostępnych na polskim rynku wraz ze składem, informacjami o organiczności, fortyfikacji, braku cukru, braku glutenu, a także ceną i dostępnością produktów w sklepach i lokalach gastronomicznych.
Akcja specjalna z Coffeedesk
W ramach kampanii odbędzie się specjalna akcja promocyjna w kawiarni Coffeedesk (Warszawa, ul. Wilcza 42), w ramach której od 22 do 31 sierpnia, będzie można zamówić kawę z mlekiem roślinnym w cenie espresso! Wszystkie kawy będą oferowane z mlekiem marki Adez.
Na profilu facebook ProVeg Polska oraz na stronie internetowej wpmd.pl przez cały czas trwania kampanii znaleźć będzie można informacje o założeniach akcji, głównych powodach, by spróbować mleka roślinnego oraz korzyściach wynikających z jego wyboru.
Partnerami kampanii społecznej ProVeg w Polsce są: Adez, Coffeedesk, PyszneEko.pl oraz agencja AdValue, która wraz z zespołem ProVeg przygotowała całą koncepcję i kreację graficzną kampanii.
Organizator
ProVeg International jest międzynarodową organizacją działającą w obszarze świadomości żywieniowej, operującej w siedmiu krajach – Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Holandii, RPA, Chinach i Polsce. ProVeg zabiega o ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych o 50% do 2040 roku. Za pośrednictwem licznych akcji i kampanii chce tworzyć świat, w którym każdy może wybrać zdrowe i smaczne jedzenie, dobre dla wszystkich ludzi, zwierząt oraz planety.