Promocja miast warta 11,5 mld złotych – raport „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”

Informacja Prasowa - 26.01.2017
134

Promocja miast warta 11,5 mld złotych - raport "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów"

Warszawa po raz kolejny została najbardziej medialnym miastem w Polsce. Tylko w IV kwartale 2016 r. zyskała promocję wartą 3 mld złotych! Stolicę goni Kraków i Poznań – wynika z cyklicznego badania „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Ostatnie trzy miesiące minionego roku przyniosły stolicom województw łącznie blisko 1,9 mln publikacji, co oznacza, że każdego dnia na ich temat pojawiało się ponad 20 tys. materiałów.

Aż 25 proc. medialnego tortu zagarnęła Warszawa (466,2 tys.). O ponad połowę mniejszy wynik zanotował Kraków (202,2 tys.), a trzecie miejsce zajął Poznań osiągając 175,7 tys. materiałów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: WrocławGdańskŁódźKatowice i Szczecin. W TOP 10 znalazły się także Lublin i Białystok.

miast

Wykres 1. Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowana w dniach 1.10.2016-31.12.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

Warszawa nr 1

Największy udział w doniesieniach na temat stolicy miały źródła internetowe – 80 proc. przekazu. Najwięcej materiałów ukazało się na portalach Stooq.comKulturadostepna.pl oraz Bankier.pl. Drugim najpopularniejszym medium, informującym o mieście, była prasa – 10 proc. Tematykę związaną z Warszawą poruszali przede wszystkim dziennikarze reprezentujący tytuły Rzeczpospolita, „Gazeta Wyborcza i „Gazeta Wyborcza – Warszawa”. 6 proc. stanowiły materiały z radia. Najczęściej o tym mieście można było usłyszeć w stacjach: Polskie Radio 24Polskie Radio Program 1 i Radio TOK FM. Tylko 4 proc. wzmianek pochodziło z telewizji. Najaktywniejsze kanały to: Polsat NewsTVP Info oraz TVN24.

miast

Wykres 2. Liczba publikacji na temat Warszawy w podziale na media, dotyczy 1.10.2016-31.12.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” obliczyli także wartość ekwiwalentu reklamowego, czyli ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję przekazu dla danego miasta. AVE materiałów na temat stolicy województwa mazowieckiego wyniosła 3 mld złotych! Warszawa zdeklasowała tym wynikiem pozostałe miasta. Kraków, który zajął drugie miejsce pod względem liczby publikacji, osiągnął AVE o wartości 1,3 mld złotych. Natomiast Poznań 0,8 mld złotych.

Stolica została także liderem zestawienia pod względem wskaźnika dotarcia. Liczbę potencjalnych odbiorców z informacjami o Warszawie oszacowano na poziomie 202 mld kontaktów. Drugie miejsce ponownie zajął Kraków (72 mld), a kolejne Wrocław (53 mld). Poznań uplasował się tuż za podium (50 mld).

Łódź i Kraków najczęściej w tytułach

Ciekawie prezentuje się zestawienie, prezentujące miasta dominujące w tytułach newsów prasowych i internetowych.  Dziennikarze najczęściej wymieniali Łódź, która pojawiła się w tytułach aż 1164 razy. Natomiast stolica znalazła się dopiero na trzecim miejscu, za Krakowem. Warszawa została przywołana w 861 tytułach.

miast

Wykres 3. Liczba publikacji z nazwami miast wojewódzkich w tytule opublikowanych 1.10.2016-31.12.2016 r.

O badaniu

Raport „Stolice Regionów” to kwartalne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które porównuje wizerunek miast wojewódzkich w mediach. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Zakres czasowy: 1.10-31.12.2016 r.

Metoda: ilościowa analiza danych.

 

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Comments

comments

134
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...