Handel internetowy
Już po raz czwarty Izba Gospodarki Elektronicznej prezentuje raport „Odpowiedzialny e-commerce”, który bada podejście polskich konsumentów do zrównoważonego rozwoju w handlu internetowym.
W tegorocznej edycji raportu, przeprowadzonej we współpracy z Mobile Institute, przyglądamy się wpływowi zjawisk takich jak rosnąca świadomość konsumentów oraz zaostrzające się regulacje formalno-prawne na decyzje zakupowe Polaków. Mimo rosnących trudności gospodarczych, coraz więcej konsumentów wykazuje troskę o kwestie etyczne i ekologiczne, choć wciąż dominują pragmatyczne czynniki, jak cena czy czas dostawy. Oprócz stałej, porównawczej palety danych, w tym roku w raporcie umieściliśmy także nowe kwestie, tj.: recommerce, minimalizm, czyli przemyślane zakupy, refillers, lokalność, eko-persony, dostępność, digital sustainability, cyberbezpieczeństwo oraz tzw. dark patterns. Wszystko po to, aby dać firmom narzędzie do doskonalenia, ekspertom rynku – wgląd w obecny jego stan, a zainteresowanym kupującym lustrzane odbicie – w liczbach i wskaźnikach – własnego zachowania. Czy e-biznes sprosta wyzwaniu odpowiedzialnego rozwoju i wsparcia proekologicznych postaw?
|