Praktycy public relations debatują w Rzeszowie

Redakcja PR - 22.04.2016
92

Trwa Kongres Profesjonalistów Public Relations

Minął pierwszy dzień Kongresu Profesjonalistów Public Relations – największej konferencji branży PR, który odbywa się w Hotelu Rzeszów. Oprócz interesujących prelekcji, ważnymi wydarzeniami były premiery książki „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce” oraz nowego kwartalnika biznesowego „Newsline Magazine”.

Tematem przewodnim dwudniowego Kongresu Profesjonalistów Public Relations, którego organizatorami są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o., są relacje z mediami oraz promocja wydarzeń. Wśród prelegentów znalazło się wielu praktyków PR – w tym właściciele agencji public relations, doświadczeni specjaliści i eksperci z zakresu komunikacji.

Pierwsza taka książka w Polsce

Tegoroczny Kongres jest wyjątkowy przynajmniej z kilku powodów. Podczas pierwszego dnia konferencji swoją premierę miała niezwykła książka pt. „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”. – Jest to pierwsza pozycja, która opisuje historię branży public relations w naszym kraju. Składa się z 26 rozdziałów napisanych przez osoby tworzące to ćwierćwiecze. Książka opisuje początki, etapy powstawania organizacji branżowych, tworzenia zasad etycznych, szkolnictwa PR czy rozwoju poszczególnych gałęzi polskiego public relations – mówi dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu agencji Exacto, współautor książki. Pomysłodawcą jest Adam Łaszyn, prezes zarządu Alert Media Communications, a samą publikację przygotowały Wydawnictwo Message House oraz Wydawnictwo Newsline. Premierę w czasie Kongresu miał również kwartalnik biznesowy „Newsline Magazine”. Jest to magazyn, w którym można znaleźć artykuły o tematyce prawnej, marketingowej, a także z zakresu HR i zarządzania. Więcej informacji można znaleźć na jego stronie internetowej Newsline.com.pl.

Konferencja nie tylko dla praktyków

Wystąpienia w czasie pierwszego dnia Kongresu były wyjątkowo interesujące. Adam Łaszyn dokonał subiektywnego rankingu 10 najciekawszych wydarzeń PR minionego roku, Maciej Karczyński, były rzecznik prasowy ABW oraz Komendy Stołecznej Policji mówił o wizerunku służb specjalnych, zaś Kuba Antoszewski z Millward Brown dyskutował z Elizą Misiecką z fundacji InternetPR o badaniach w public relations.

Na koniec pierwszego dnia odbyła się debata z udziałem ekspertów – autorów wspomnianej wcześniej książki o XXV-leciu PR w Polsce. Udział wzięli w niej m.in. Mariusz Sokołowski, były rzecznik Komendy Głównej Policji, Piotr Czarnowski, prezes First PR, jednej z pierwszych agencji PR w Polsce, Konrad Ciesiołkiewicz z Orange Polska, Filip Szatanik z TAURON Arena Kraków i prof. Jerzy Olędzki, wykładowca akademicki. – To ćwierćwiecze PR w Polsce pokazuje, że nie mamy się czego wstydzić. PR u nas powstał nie z potrzeby władz, tylko z potrzeby samego środowiska. Tak samo było w Stanach Zjednoczonych i innych krajach zachodniej demokracji. Nowy system, który zrodził się po 1989 roku, umożliwił szybki rozwój tej branży, bo bez wolności wypowiedzi PR nie ma możliwości zaistnieć. Polscy specjaliści mają bardzo dużo doświadczeń i są profesjonalni – przekonuje prof. Olędzki.

Prelekcje to jednak nie wszystko. Na uczestników czekają też inne atrakcje. Przy hotelowej recepcji goście mogą wypróbować prawdziwy symulator lotu, natomiast w lobby na chętnych czeka fotobudka. Oprócz tego w wielu konkursach można było wygrać m.in. wycieczkę czy voucher na 10 tysięcy złotych do wykorzystania na kampanię reklamową.

Głównym sponsorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Do grupy kluczowych partnerów Kongresu należą: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszów, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka oraz Alert Media Communications. Partnerem Kongresu jest PKN ORLEN SA. Przy wydarzeniu współpracują także: Klaster IT, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Exacto Sp. z o.o., Publicon Public Relations, SARE e-mail marketing, Sprinet, Mestengo, TOP S.A., Newslink, Canzan, konferencja PRawdziwy PR,  Mobile Madness, SEPJA digital, Vegacom, Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Rzeszowie, Grupa Tipmedia, Meble.pl, IAA Polska, Instytut Publico, Filmowy.org, Hotel Falcon, SpaceryWirtualne.pl, PC Logger, Organique, internetPR.pl, Hyperfox, Grupa W&W i Car-Rental.pl.

*****************
Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Organizowany jest przez firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i praktyczne warsztaty. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów. Pomysłodawcą Kongresów PR jest dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o., który od 16 lat organizuje spotkania branży PR w Rzeszowie oraz Wrocławiu.

Patronat medialny nad tegorocznym Kongresem Profesjonalistów PR objęły: TVP3 Rzeszów, Grupa RMF, Polskie Radio Rzeszów, Gazeta Codzienna Nowiny, Nowiny24.pl, gospodarkaPodkarpacka.pl, CarpatiaBiznes.pl, MarketingDlaCiebie,pl, Portalmedialny.pl, kampaniespołeczne.pl, Law Business Quality, Klinika e-commerce, OOH magazine, MarketingMiejsca.com.pl, Imperium Kobiet, eBiznesOnline, marketingmobilny.pl, Giełda Eventów, Klub Sponsora, Marketer+, Marketing i Rynek, biznesnetworking.pl, MojeKonferencje.pl, Marketing przy Kawie, MiejscaKonferencyjne.pl, SaleBiznesowe.pl, MojRzeszow.pl, SprawnyMarketing.pl, Pomia.pl, PIAP, SOCIALPRESS, www.publicrelations.pl, MarketingLink, Bankier.pl, PRNews.pl, Mediarun.com, RESinet.pl, AdMonkey, 24PR.pl, Manager24, NewsrmTV, Biznesnafali.pl, odpowiedzialnybiznes.pl, naszbiznes24.pl, gielda-inwestora.pl, eventplatforma.pl, Epr.pl, Camido.pl, Fundacja Managerska CREATIVE, Agencja Managerska VIP for You, Kompendium CSR, Magazyn Akademicki Koncept, Przekarpacie.pl, publicrelations.pl, CenaBiznesu.pl, alterWeb.pl i BiznesiStyl.pl

Kongres wspierają także: Wydawnictwo Message House, Dom Wydawniczy REBIS, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Onepress (Grupa Helion), Wydawnictwo Difin, Wydawnictwo Naukowe PWN, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Wydawnictwo MT Biznes i Wydawnictwo Novae Res.

Zdjęcie_poglądowe_2

 

Comments

comments

92
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...