Pracodawcy gotowi na mundial?

Informacja Prasowa - 22.06.2018
139

Pracodawcy gotowi na mundial?

W Rosji rozpoczęły się piłkarskie Mistrzostwa Świata, których finał zaplanowano na 15 lipca. W tym czasie dla wielu (głównie) mężczyzn rozpoczyna się czas futbolowego szaleństwa, a dla firm dylemat: jak pogodzić mundial z pracą?

Confident businessman in grey suit holding soccer ball and briefcase – embodiment of successful and perspective entrepreneur in the modern world and market

Za każdym razem, kiedy rozpoczynają się Mistrzostwa Świata, szefowe firm dostrzegają zmiany w zachowaniu swoich pracowników. Zaczynają oni chodzić ubrani w narodowe barwy, a zamiast rozmawiać o kolejnych etapach realizacji projektów dyskutują o jakości boiskowej murawy. Oczekują też zrozumienia, że istnieją na ziemi sprawy ważniejsze niż praca… Czas tegorocznego mundialu może być pod tym względem bardziej „uciążliwy” od poprzednich, za sprawą reprezentacji Polski, która ma swoje mistrzowskie aspiracje.

Wiele przedsiębiorstw nie zamierza walczyć z piłkarską gorączką, lecz wspólnie, aktywnie wspierać Lewandowskiego i spółkę. Tym, bardziej, że pracownicy często wkładają wiele energii w pozytywny model okazywania swoich emocji. Przykładem tego jest Dawid Klimanka pracownik wchodzącej w skład Polskiej Grupy Górniczej kopalni Ruch Rydułtowy. Nagrał on piosenkę, która ma zagrzewać polskich piłkarzy do mundialowego boju. „Jesteśmy z wami” nie jest debiutem wokalnym górnika. Jego szerzej znanym utworem jest… „Bezpieczna praca”.

Ciekawym przykładem jest też firma igus Polska, która na tegoroczne targi przygotowała po raz pierwszy w swojej historii stoisko mundialowe. Dzięki temu producent nowatorskich technologii polimerowych – poprzez m.in. motywy graficzne związane z piłką nożną, piłkarski catering i konkursy pokazuje, że tworzenie innowacji może być – tak samo jak futbol – prawdziwą, zespołową pasją.

– Widzimy w takim rozwiązaniu same korzyści. Przede wszystkim zamiast „walczyć” z piłkarską gorączką, wprowadzamy jej pozytywne emocje do codziennego funkcjonowania firmy. Wspólne kibicowanie ma też ogromną moc integrującą zespół. Dzięki temu budujemy relacje zarówno wewnątrz naszego firmowego zespołu, jak i z klientami, którzy odwiedzą nas na targach – mówi Paulina Skowron, marketing manager igus Polska.

Zresztą targi Mach-Tool organizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, na których igus wystąpił z nowym stoiskiem też miały na swoim terenie strefę kibica, mogąca pomieścić do 6 tys. osób.

Strefy kibica powstały na terenie całej Polski, również w tak ciekawych miejscach jak zabytki techniki. Jedną z nich stanie się zlokalizowana w Dąbrowie Górniczej Fabryka Pełna Życia, znajdująca się na ternie zlikwidowanej fabryki „Defum”. Również na terenie wielu zakładów przemysłowych, biur, placówek handlowych pracownicy spotykać się mogą nie tylko w miejscu swojej pracy, ale również w strefach kibica, które w sposób spontaniczny lub zorganizowany, pojawiać się będą w wielu miejscach pracy.

Comments

comments

139
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...