Praca w PR: rynek i wymagania – raport Prowly i Grupy Pracuj

Redakcja PR - 19.01.2018
264

Praca w PR: rynek i wymagania – raport Prowly i Grupy Pracuj

Trendy na rynku pracy, podejście pracodawców do procesu rekrutacji czy umiejętności, jakich dziś oczekują od kandydatów, to wiedza przydatna każdemu, niezależnie od tego, czy na rynku public relations jest obecny od lat lub dopiero zaczyna swoją karierę. Najnowszy e-book przygotowany przez Prowly we współpracy z Grupą Pracuj to lektura obowiązkowa.

Prowly od lat edukuje branżę PR w zakresie nowych technologii, trendów czy dobrych praktyk. W ramach projektu Akademia Prowly każdy może pobrać całą gamę darmowych e-booków i whitepaperów tematycznych. Najnowszy – „Praca w PR: rynek i wymagania” – to materiał, po który powinni sięgnąć wszyscy ci, którzy chcą zacząć karierę w branży PR lub ci, którzy właśnie rekrutują do swoich zespołów” – komentuje Edyta Kowal, Content Lead w Prowly.
W e-booku znalazł się raport na temat rynku pracy w public relations przygotowany przez Grupę Pracuj. Materiał pokazuje, jakie branże najchętniej rekrutują speców od PR-u, gdzie tej pracy w Polsce jest najwięcej oraz na jakie stanowiska PR-owe pracodawcy poszukują najczęściej.
W drugiej części e-booka znalazły się praktyczne porady na temat tego, jak przygotować się do spotkania w sprawie pracy: znani eksperci z branży dzielą się swoimi wymaganiami i pytaniami, jakie lubią zadawać podczas rozmowy rekrutacyjnej. Dla wygody czytelnika zostały podzielone według trzech poziomów: Junior Specialist, PR Specialist oraz PR Manager.

Tym razem do publikacji Prowly zaprosiło:

  • Aleksandrę Kowalewską, Specjalistę ds. PR i CSR w Grupie Pracuj,
  • Konstancję Zyzik, Talent Acquisition Managerkę w Grupie Pracuj,
  • Emilię Zakrzewską-Koszel, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR),
  • Grzegorza Szczepańskiego, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland i prezesa Związku Firm Public Relations (ZFPR),
  • Magdalenę Górak, szefową agencji Profeina,
  • Ewę Mittelstaedt, prezes zarządu w agencji komunikacji Monday,
  • Martę Rogalską, specjalistkę ds. PR na Uczelni Łazarskiego,
  • Angelikę Kubarę, Senior Recruitment Specialist w firmie Avon,
  • oraz Maję Kowalską, Content & PR Managerkę w SalesManago.
„Raport Pracuj.pl potwierdza inne obserwacje z rynku pracodawców branży komunikacji marketingowej i usług doradczych w tym obszarze. Obserwacje, z dużą dozą optymizmu, dotyczące zwiększonej dynamiki rynku, rosnącej liczby zapytań, wzrostu liczby kontraktów, ale także większych wyzwań. To możliwe powody wzrostu liczby poszukiwanych kandydatów o wysokich kompetencjach i specjalizacji.
Dane z ośrodków pozawarszawskich (dolnośląskie, pomorskie, małopolskie) potwierdzają także rosnące znaczenie firm PR z tych regionów. To dobra wiadomość. Klienci lokujący biznesy poza Warszawą poszukują eksperckich firm na swoim terenie.
Ciekawe wnioski płyną z obserwacji zmniejszonego udziału poszukiwanych kandydatów na stanowiska asystenckie. Może to przejaw odwrotu od zjawiska „junioryzacji” usług sektora PR? Klienci oczekują najwyższego standardu oferowanych usług i pogłębionej znajomości rynku. Usługi public relations wymagają szczególnych kompetencji i umiejętności. Doradztwo związane ze strategiami komunikowania się z otoczeniem to coraz bardziej wymagająca dziedzina: unikatowe połączenie wielu cech, wiedzy, postaw, kwalifikacji i kompetencji. Specjalistyczne kompetencje zawodowe w połączeniu z komunikatywnością, otwartością, ciekawością i rozumieniem współczesnego konsumenta, otoczenia, biznesu i społeczeństwa to standard wymagań od menedżera czy specjalisty w tej dziedzinie.”
Marcin Olkowicz – trener i konsultant biznesu i komunikacji, wykładowca akademicki, doradca rozwoju kariery, ekspert procesów rozwojowych.

Comments

comments

264
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...