PR-owcu, zerwij z tymi nawykami

Redakcja PR - 05.09.2016
34

5 złych nawyków PR-owców

Istnieje wiele zasad związanych z branżą PR, których PR-owcy powinni starać się przestrzegać. Można jednak wyróżnić także zachowania, które są nagminnie spotykane, a nie przynoszą niczego dobrego.

Poniżej prezentujemy listę kilku wysoce nieskutecznych nawyków PR-owców:

  1. Niewłaściwy sposób rozmowy z dziennikarzami

Istnieje wiele sposobów na komunikację z dziennikarzami. Mądrzy specjaliści ds. PR powinni poznać preferencje konkretnych dziennikarzy, aby ich wiadomości nie skończyły w SPAMie lub nie zostały zablokowane. Dobrze jest sprawdzić, kto nie lubi długich telefonicznych rozmów (a jest wiele takich osób), a kto preferuje kontakt przez Twittera czy Facebooka.

  1. Zaniedbywanie własnego PR-u

Osoby z branży PR są często najgorsze w prezentowaniu swoich osiągnięć. Chwalenie się własnym blogiem, pomaganiem potrzebującym czy nagrodami biznesowymi to przecież nic złego. Dbanie o swoją reputację może przynieść nie tylko korzyści dla samego siebie, ale także dla firmy czy zespołu, z którym się pracuje.

  1. Oferowanie zbyt wielu rozwiązań

PR-owiec powinien zarekomendować klientowi rozwiązanie, na podstawie opracowania strategii i wyjaśnić, dlaczego ono zadziała. Jeden dobrze opracowany pomysł jest o wiele lepszy niż mnóstwo, ale niedopracowanych. Należy stawiać na jakość, a nie na ilość.

  1. Nadmiernie poleganie na informacjach prasowych

Kiedy ostatnim razem miałeś newsa, który naprawdę byłby wart opisania go w informacji prasowej? Często krótkie i zwięzłe notki są bardziej efektywne. Szczegółowe informacje prasowe zarezerwuj dla dużych i ważnych tematów.

  1. Ignorowanie danych

Kiedyś PR-owcy nie mieli dostępu do tak dużego zasobu danych, jaki mamy obecnie. Niektórzy jednak wciąż nie potrafią tego wykorzystać. Statystyki odwiedzin strony internetowej, analiza treści czy publikacji prasowych mogą pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji. Wszystkie te informacje należy wykorzystywać w kampanii na etapie planowania, budżetowania czy raportowania.

Źródło: PRDaily.com, Marijane Funess, 5 habits PR people must break

Tłumaczenie: Paulina Krukowska

Comments

comments

34
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...