Nowe kierunki PR-owe

Redakcja PR - 19.08.2016
236

Jakie wariacje na temat komunikacji wprowadzają uczelnie wyższe?

Pisaliśmy już o nowej propozycji studiów podyplomowych na kierunku Nowy PR, a artykuł wzbudził dużą ciekawość. Październik zbliża się wielkimi krokami, okazuje się, że PR jest jednym z najpopularniejszych kierunków. Jak inne uczelnie postanowiły wzbogacić dobrze nam już znaną ofertę studiów? Nowe kierunki PR-owe nadchodzą. 

Uniwersytet Wrocławski – Komunikacja Wizerunkowa

Jest to osobny kierunek, a nie specjalność dziennikarstwa czy socjologii, to już dość nietypowa sytuacja. Patrząc jednak na ofertę kierunków humanistycznych, ma się wrażenie, że Wrocław powinien stać się stolicą agencji kreatywnych. Są aż trzy specjalności na opisywanym kierunku – Branding, Communication Design i Public Relations. Bardzo podoba mi się ten podział, ponieważ na większości uczelni jednak przedmioty związane z komunikacją wizerunkową są bardzo ogólne, zazwyczaj mało punktowane i nie zachęcają do zdobywania nowej wiedzy. Powstał jednak kierunek, który w całości poświęcony jest tematowi i mam wrażenie, że bardzo dokładnie przyglądano się branży. W programie (w zależności od specjalności) znajdziemy takie przedmioty jak np.: briefing, team work czy nawet infografika. Dodatkowym plusem jest fakt, że kierunek jest w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym, do wyboru mamy I i II stopień.

Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu – Projektowanie Marki i Wizerunku Firmy (specjalność kierunku Design w Biznesie)

Ta uczelnia oferuje kilka ciekawych kierunków dla osób, które chcą swoją przyszłość związać również z marketingiem. Moją uwagę jednak przyciągnęła akurat ta specjalność i sam kierunek, ponieważ jest to propozycja, która nie tak dawno weszła do oferty uczelni. Absolwenci tego kierunku mają posiąść wiedzę praktyczną i w ten sposób właśnie reklamuje się uczelnia. W programie studiów znajdują się takie przedmioty jak m.in.: zachowanie klienta, strategie rozwoju biznesu, design thinking czy organizacja przestrzeni użytkowej. Oprócz tej specjalności, kierunek oferuje również Projektowanie Innowacyjnego Biznesu oraz Design Produktów i Usług, co również może przyciągnąć uwagę wielu absolwentów.

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu –  Publicystyka Ekonomiczna i Public Relations (specjalność kierunku Ekonomia)

PR do tej pory zazwyczaj kojarzył się wyłącznie z kierunkami humanistycznymi. Dobry PR-owiec powinien jednak mieć również umiejętności analityczne, a w zasadzie być człowiekiem orkiestrą. Udowadnia to właśnie specjalność na Uniwersytecie Ekonomicznym. O tym, że PR łączy się z biznesem (albo i odwrotnie) nie trzeba nikogo przekonywać, dlatego właśnie reklama kierunku nie jest potrzebna. Uniwersytet chwali się jednak studiem TV, w którym adepci sztuki dbania o wizerunek mogą sprawdzić się w tworzeniu własnego CV w formie wideo. O własny wizerunek przecież też trzeba dbać! Tak przygotowany absolwent ma śmiało wkraczać na rynek pracy i być przygotowanym na wszystko.

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach – Public relations – nowoczesna komunikacja w praktyce (studia podyplomowe)

Jest to ciekawa propozycja przede wszystkim ze względu na obietnicę zajęć praktycznych, które przecież najwięcej uczą kandydatów. Biorąc pod uwagę fakt, że kierunki podyplomowe wybierają osoby z pewnym stażem zawodowym, a teorię zawsze można przyswoić we własnym zakresie, to idealna propozycja dla pracowników agencji i działów PR-owych firm. Zajęcia podzielone są na bloki, a najbardziej interesujące według mnie przedmioty to: wizerunek graficzny, uprawianie zawodu freelancera PR czy savoir-vivre w biznesie. Warto również zaznaczyć, że kierunek jest przygotowywany we współpracy z ekspertami Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Czy są już chętni?

Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie (kierunki na studiach podyplomowych)

Zainteresowała mnie oferta AGH, ponieważ zawsze wydawało mi się, że to uczelnia techniczna. Oczywiście tak nadal jest, jednak Wydział Humanistyczny również pnie się w górę, czego dowodem jest nie tylko oferta studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, ale kursy podyplomowe. Strategiczna Komunikacja Marki, Employer Branding czy Praktyczna Psychologia Kierowania i Negocjacji to tylko niektóre z możliwości, jakie oferuje uczelnia. Interesują mnie zwłaszcza pierwszy z kursów. Podzielony jest na moduły, które nauczyć nas mają różnych umiejętności. Zajęcia o sprzedawaniu strategii czy trening kreatywnego myślenia brzmią bardzo ciekawie, a nauka pisania briefów aż krzyczy o specjalne miejsce w hierarchii. Ciekawe, czy studenci kierunków technicznych wiedzą, że pod tym samym dachem mają taki potencjał humanistyczny…

Który z kierunków wzbudził największą ciekawość?

 

Comments

comments

236
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...