Poznajcie najnowszego Dreamlinera KLM!

Informacja Prasowa - 04.11.2019
124

Poznajcie najnowszego Dreamlinera KLM!

Poznajcie najnowszego Dreamlinera KLM!

KLM jest pierwszą europejską linią lotniczą, która posiada w swojej flocie Boeingi 787-10. Nowa wersja Dreamlinera jest uważana za jeden z najbardziej przyjaznych środowisku i wydajnych pod względem eksploatacji samolotów na rynku.

– Kilka tygodni temu KLM Królewskie Holenderskie Linie lotnicze powitały swój najnowszy samolot – Boeing 787-10, któremu nadano imię „Niecierpek” (Busy Lizzie). Jest on najwyższą – dziesiątą generacją modelu 787, znanego na całym świecie jako „Dreamliner”. Maszyna jest uważana za jeden z najbardziej przyjaznych środowisku samolot, ze względu na niską emisję CO2 i hałasu. Biorąc pod uwagę paliwooszczędność i pojemność kabiny, Dreamliner dziesiątej generacji jest jednocześnie tani w eksploatacji. KLM jest pierwszą europejską linią, która zaczęła wykorzystywać ten typ samolotu. Pierwszy z nich – „Kwiat Pomarańczy”, linia powitała w czerwcu b.r., rozpoczynając tym samym obchody 100-lecia firmy. Poza liczącą 13 sztuk flotą Boeing 787-9, obecnie przewoźnik użytkuje dwa Boeingi 787-10, a docelowo, do 2022 roku, będzie posiadać 15 maszyn tego typu. Wszystkie będą nosiły imiona kwiatów.

Wydajny, cichy i nowoczesny

KLM jest pierwszą europejską linią lotniczą, która posiada w swojej flocie szerokokadłubowe Boeingi B787-10, o maksymalnym zasięgu 12 tysięcy kilometrów, które są wykorzystywane do lotów dalekiego zasięgu. Maszyna jest uważana za jeden z najbardziej przyjaznych środowisku i wydajnych pod względem eksploatacji samolotów na rynku. Dreamliner dziesiątej generacji jest wyposażony w te same silniki co jego poprzednik – Boeing 787-9, jednak dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów do jego konstrukcji, osiągnięto jeszcze niższą emisję CO2 i znaczną redukcję hałasu. Samolot może zabrać na pokład 344 pasażerów w dwóch klasach podróży – Klasie Ekonomicznej i Klasie Biznes – World Business Class. Gustownie zaprojektowane, przestronne wnętrze z bardzo dużymi oknami zapewnia podróżnym więcej miejsca i komfortu. Tutaj można odbyć wirtualny spacer po nowym Dreamlinerze.

 Klasa Biznes w nowym wydaniu

Klasa Biznes w nowym samolocie została wyposażona w zupełnie nowe fotele „Venture” od japońskiej firmy JAMCO. Fotel nowej generacji jest lżejszy niż jego poprzednicy, a odpowiedni kształt całego modułu z fotelem pozwala zastosować inną konfigurację w kabinie, która ma teraz układ na wzór „rybiej ości”. Dzięki temu dostępna przestrzeń jest wykorzystana efektywniej, a podróżni mają lepszy dostęp do przejść. Specjalna konstrukcja fotela wpływa na większą przestrzeń wokół, a po rozłożeniu – zapewnia komfortowy sen w idealnie płaskim łóżku. Każdy fotel jest wyposażony w osobisty system rozrywki i 18,5-calowy ekran. Nowym gadżetem jest umieszczony na podłokietniku przycisk „nie przeszkadzać”, który pasażerowie mogą włączać i wyłączać w razie potrzeby. Środkowe fotele separuje od siebie ruchoma ścianka, która – w zależności o potrzeby – pozwala pasażerom na maksymalną prywatność lub towarzystwo w czasie podróży. Kabina Klasy Biznes w nowych Dreamlinerach jest wyposażona w 38 foteli w eleganckim i przytulnym wnętrzu urządzonym w kolorach linii, w oparciu o projekt opracowany we współpracy z holenderską projektantką Hellą Jongerius.

Na pokładach dwóch nowych Boeingów 787-10 można aktualnie podróżować z Amsterdamu m.in. do Kilimandżaro, Dar es Salaam, Dubaju, Nairobi i Delhi*.

Historia nadawania imion samolotom KLM

KLM postanowił, że Boeingi 787-10 będą nosiły imiona kwiatów. Najnowszy Dreamliner, który ostatnio dołączył do floty przewoźnika nazwano “Niecierpek” (ang. Buzzy Lizy), a wcześniejszy nabytek to “Kwiat Pomarańczy”. KLM, jako jedna z niewielu linii kultywuje blisko stuletnią tradycję nadawania imion swoim samolotom. Początkowo nazwy wymyślano w nawiązaniu do liter w rejestracji samolotu i tak powstawały imiona jak “Dikke Dirk” czy “Piet Haas”. Jednak to nazwy ptaków dały początek prawdziwym imionom samolotów i tradycja rozpoczęła się na dobre. W końcu, człowiek spełnił marzenie o lataniu jak ptak, więc skojarzenie było bardzo trafne. Wiele „ptasich wyczynów” przeszło do historii lotnictwa, ponieważ to właśnie maszyny KLM ochrzczone „Bocian”, „Bekas”, czy „Pelikan” odbyły pionierskie loty międzykontynentalne i transatlantyckie. Wraz z przybywaniem samolotów we flocie linii, zaczęto tworzyć całe serie imion dla danego typu samolotu, a nazwy były często wyrazem dumy z holenderskiej historii i osiągnięć. Tak więc samoloty KLM nosiły imiona Rembrandta, Paulusa, Pottera i innych holenderskich malarzy „Złotego Wieku”. W długiej historii floty holenderskiego przewoźnika były serie imion od mórz i oceanów, roślin, zasłużonych ludzi świata, nazw stolic, parków narodowych, sławnych placów miejskich czy miejsc światowego dziedzictwa. Imion nie wybiera się przypadkowo! Każde kolejne imię w danej serii nie może mieć więcej niż 31 liter i musi być łatwe o wymówienia. Co więcej, nazwa powinna mieć związek z jednym z miejsc dokąd lata KLM. Informacja o imieniu musi być przesłana do producenta samolotu nie później niż osiem miesięcy przed odbiorem maszyny. Imię zostaje namalowane na kadłubie w dwóch miejscach przy kopicie – w wersji angielskiej na lewej burcie, a w niderlandzkim brzmieniu – po prawej. W pewnych przypadkach nadawaniu imienia towarzyszy szczególna ceremonia, która odbywa się na przykład wtedy, gdy do floty linii dołącza nowy typ samolotu. W przeciwieństwie do chrzczenia statków, o burtę samolotu nie rozbija się butelki, ale polewa się szampanem jego nowe imię – na szczęście.

*Typ samolotu obsługującego daną trasę podlega zmianom.

KLM

Od 100 lat Royal Dutch Airlines (Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze) są pionierem w lotnictwie pasażerskim i najstarszą linią lotniczą na świecie, która nadal działa pod swoją oryginalną nazwą. KLM realizuje swoje cele w oparciu o główne wartości – wyjątkowa dbałość o klienta, innowacyjność, wysoka wydajność, godny zaufania serwis i najwyższej jakości produkty. KLM zajmuje obecnie pierwsze miejsce wśród linii europejskich pod względem punktualności (według FlightStats). Siatka bezpośrednich połączeń KLM z wylotem z Amsterdamu obejmuje aktualnie 162 destynacji. Linia oferuje loty dysponując nowoczesną flotą ponad 214 samolotów i zatrudnia 33 tysiące pracowników na całym świecie. W 2018 KLM przewiózł 34,1 miliona pasażerów. Sieć lotów KLM łączy Holandię ze wszystkimi kluczowymi regionami świata zarówno pod względem turystyki, jak i biznesu i jest potężnym silnikiem napędzającym holenderską gospodarkę. Linie KLM są obecne w czterech miastach w Polsce: Warszawie, Krakowie i Gdańsku, a od i maja b.r. – również we Wrocławiu. Ze wszystkich czterech miast w Polsce linia oferuje loty przez Amsterdam w świat.

Air France KLM 

Air France i KLM Royal Dutch Airlines tworzą jeden z największych sojuszy w transporcie lotniczym o globalnym zasięgu – Grupę AIR FRANCE KLM. Grupa AIR FRANCE KLM jest czołowym graczem w branży transportu lotniczego i niekwestionowanym liderem w obsłudze rejsów dalekiego zasięgu ze swoich lotnisk bazowych w Europie. Jej głównym obszarem działalności jest transport pasażerów, towarów oraz obsługa techniczna samolotów.

W 2019 roku, Grupa AIR FRANCE KLM oferuje pasażerom połączenia do 314 miast w 116  krajach, dysponując flotą 548 samolotów.  W ubiegłym roku z jej usług skorzystało 101,4 mln pasażerów podróżując poprzez 2 lotniska bazowe (tzw. hub): Paris-Charles de Gaulle i Amsterdam-Schiphol, z których obie linie wykonują dziennie do 2300 lotów.

Do AIR FRANCE KLM należy wiodący w Europie program lojalnościowy Flying Blue, liczący 15 mln członków.

AIR FRANCE KLM wspólnie z partnerskimi liniami – Delta Air Lines i Alitalia – tworzą największe transatlantyckie joint venture, które obsługuje ponad 275 lotów dziennie między Europa a USA. Linie AIR FRANCE i KLM należą do sojuszu SkyTeam, który zrzesza 19 przewoźników lotniczych. Za pośrednictwem SkyTeam pasażerowie zyskują szeroki dostęp do globalnej sieci połączeń: ponad 14,5 tys. lotów dziennie, do 1150 miast, w 175 krajach.

 

Comments

comments

124
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...