Poznaj zwycięzców prestiżowego raportu reklamowego Warc100

Redakcja PR - 05.04.2017
222

Ranking najlepszych na świecie kampanii marketingowych, agencji oraz marek

Portal Warc.com poświęcony branży marketingowej opublikował ranking najlepszych na świecie kampanii marketingowych i agencji oraz marek w 2016 roku. Znalazły się w nim również polskie agencje.

Raport WARC100 uwzględnia efektywność, strategię i kreatywność. Punkty są przyznawane w zależności od:

  • ilości nagród przyznanych za konkretną kampanię
  • potencjału kompetencyjnego i efektywności w działaniu
  • zrozumienia specyfiki rynku przez agencje

Najlepsza kampania reklamowa tegorocznego zestawienia to Share the Load dla marki Ariel należącej do Procter&Gamble. Została zrealizowana w Indiach przez agencję BBDO oraz Mediacom Mumbai.

W zestawieniu agencji kreatywnych zwycięzcą został adam&eveDDB z Wielkiej Brytanii , a najlepszym domem mediowym Starcom New York. Agencją digital roku zostało Proximity London, a siecią reklamową BBDO Worldwide. Wśród holdingów reklamowych najwyższe noty zebrało – WPP. Najlepiej oceniona marka to Vodafone, liderem wśród reklamodawców jest Procter&Gamble.

TOP 20 agencji kreatywnych wg raportu Warc100 :

  1. adam&eveDDB, Wielka Brytania, sieć DDB Worldwide, 219.7 pkt.
  2. AMV BBDO, Wielka Brytania, sieć BBDO Worldwide, 152,4 pkt.
  3. BBDO Mumbai, Indie, sieć BBDO Worldwide, 142,2 pkt.
  4. Grey London, Wielka Brytania, sieć Grey, 140,1 pkt.
  5. MullenLowe Lintas Group Mumbai, Indie, sieć Mullen Lowe Group, 123,3 pkt.
  6. Ogilvy&Mather New York, USA, sieć Ogilvy&Mather Advertising, 115,6 pkt.
  7. Ogilvy&Mather Mumbai, Indie, sieć Ogilvy&Mather dvertising, 103,5 pkt.
  8. 72andSunny Los Angeles, USA, sieć 72andSunny, 99,2 pkt.
  9. Colenso BBDO, Nowa Zelandia, sieć BBDO Worldwide, 98,9 pkt.
  10. BBDO Nowy Jork, USA, sieć BBDO Worldwide, 94,3 pkt.
  11. Leo Burnett Chicago, USA, sieć Leo Burnett, 82,3 pkt.
  12. Clemenger BBDO Melbourne, Australia, sieć BBDO Worldwide, 79,6 pkt.
  13. FP7/DXB, Zjednoczone Emiraty Arabskie, sieć FP7, 79,5 pkt.
  14. McCann Melbourne, Australia, sieć McCann Erickson, 79 pkt.
  15. Grey Nowy Jork, USA, sieć Grey. 77,4 pkt.
  16. Ogilvy & Mather Frankfurt, Niemcy, sieć Ogilvy & Mather Advertising, 76,4 pkt.
  17. McCann XBC, USA, sieć McCann Worldgroup, 70,2 pkt.
  18. Sancho BBDO, Kolumbia, sieć BBDO Worldwide, 69,8 pkt.
  19. Leo Burnett Toronto, Kanada, sieć Leo Burnett, 69,3 pkt.
  20. Leo Burnett Melbourne, Australia, sieć Leo Burnett, 67,8 pkt.

Domy mediowe:

  1. Starcom New York, USA, sieć: Starcom, 147,3 pkt.
  2. Mindshare New York, USA, sieć Mindshare Worldwide, 100,6 pkt.
  3. Atomic 212° Group, Australia, 95 pkt.
  4. Manning Gottlieb OMD, Wielka Brytania, sieć OMD Worldwide, 80,7 pkt.
  5. Mindshare Istanbul, Turcja, sieć Mindshare Worldwide, 71,8 pkt.
  6.  OMD Los Angeles, USA, sieć OMD Worldwide, 61 pkt.
  7. MediaCom Mumbai, Indie, sieć MediaCom, 60,1 pkt.
  8. Mediavest | Spark Chicago, USA, sieć Starcom, 59,7 pkt.
  9. UM Bucharest, Rumunia, sieć Universal McCann, 58,1 pkt.

10. MEC Warsaw, Polska, sieć MEC, 53,8 pkt.
(…)
18. Starcom Warsaw, Polska, sieć Starcom, 39,4 pkt.
19. MediaCom Warsaw, Polska, sieć MediaCom, 36,7 pkt.

 

Agencje digitalowe:

  1. Proximity London, Wielka Brytania, sieć Proximity Worldwide, 81 pkt.
  2. Affinity, Australia, 70,9 pkt.
  3. Ketchum New York, USA, sieć Ketchum, 64,1 pkt.
  4. Trisect, USA, sieć Match MG, 56,7 pkt.
  5. R/GA New York, USA, sieć R/GA, 51,6 pkt.
  6. Team Unilever Shopper, USA, 49,6 pkt.
  7. E:mg Moscow, Rosja, 48,6 pkt.
  8. FCB/RED, USA, sieć FCB, 47 pkt.
  9. Colenso/Proximity New Zealand, Nowa Zelandia, sieć Proximity Worldwide, 46,7 pkt.
  10. 360i New York, USA, 45,3 pkt.

(…)
43. Lubię to-linkedin by Isobar, Polska, 23,6 pkt.

 

Sieci reklamowe:

  1. BBDO Worldwide/ Omnicom Group, 1412,4 pkt.
  2. Ogilvy & Mather Advertising/ WPP, 978,9 pkt.
  3. McCann Erickson/ Interpublic Group, 702,9 pkt.
  4. OMD Worldwide/ Omnicom Group, 581,4 pkt.
  5. Starcom/ Publicis Groupe, 573,9 pkt.
  6. Leo Burnett/ Publicis Groupe, 572,8 pkt.
  7. DDB Worldwide/ Omnicom Group, 547,6 pkt.
  8. TBWA Worldwide/ Omnicom Group, 513,6 pkt.
  9. JWT/ WPP, 498,8 pkt.
  10. Grey/ WPP, 475,9 pkt.

Holdingi reklamowe:

  1. WPP – 4079,4 pkt.
  2. Omnicom Group – 3598,4 pkt.
  3. Interpublic Group – 2237,7 pkt.
  4. Publicis Groupe – 2174,6 pkt.
  5. Dentsu – 549 pkt.
  6. Havas – 320 pkt.
  7. MDC Partners -165,1 pkt.
  8. BlueFocus – 95,4 pkt.
  9. Enero Group – 58,2 pkt.

Marki:

  1. Vodafone, 195,8 pkt.
  2. Ariel, 164,2 pkt
  3. John Lewis, 163,4 pkt.
  4. IKEA, 151,8 pkt.
  5. Dove, 145,8 pkt.
  6. MasterCard, 122,6 pkt.
  7. Coca-Cola, 116,6 pkt.
  8. McDonald’s, 110,5 pkt.
  9. Snickers, 109,4 pkt.
  10. Heineken, 100 pkt.

Reklamodawcy:

  1. Procter & Gamble, 503,3 pkt.
  2. Unilever, 478,2 pkt.
  3. Nestlé, 308,3 pkt.
  4. PepsiCo, 268,4 pkt.
  5. Heineken, 248,9 pkt.
  6. Mondelēz International, 239,2 pkt.
  7. Mars, 210,2 pkt.
  8. Vodafone, 195,8 pkt.
  9. Coca-Cola Company, 188,7 pkt.
  10. John Lewis, 163,4 pkt.

Kraje:

  1. USA, 3558,9 pkt.
  2. Wielka Brytania, 2091,5 pkt.
  3. Indie, 977,7 pkt.
  4. Australia, 877,7 pkt.
  5. Chiny, 666,2 pkt.
  6. Nowa Zelandia, 556,8 pkt.
  7. Kolumbia, 534,7 pkt.
  8. Turcja, 478,5 pkt.
  9. Niemcy, 471 pkt.
  10. Kanada, 462,1 pkt.

(…)
19. Polska, 244 pkt.

Kampanie reklamowe:

1. „Share The Load”- Ariel/Procter&Gamble, Indie, agencje: BBDO Mumbai/Mediacom Mumbai, 164,2 pkt.

2. John Lewis Christmas advertising 2012-2015 – Jonh Lewis, Wielka Brytania, agencje: adam&eveDDB/Manning Gottlieb OMD. 142,2 pkt

 

3. „Lucy The Robot” – Double Robotics, Australia, agencja Atomic 212° Group, 95 pkt.
Zobacz: campaignlive.co.uk/

4. „Rabbit Race” – Media Markt, Niemcy, agencje Ogilvy & Mather Frankfurt/UM Frankfurt, 84,2 pkt

5. „Raising Eyebrows and Subscriptions” – „The Economist”, Wielka Brytania, agencja Proximity London, 68,3 pkt.


Z pełną wersją raportu można zapoznać się na >>Warc.com

Comments

comments

222
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...