Powstanie Związek Pracodawców Branży Komunikacji Elektronicznej

Redakcja PR - 14.11.2018
98

Inicjatywa skupi firmy reprezentujące około 90 proc. polskiego rynku komunikacji masowej

Spółki z sektora komunikacji elektronicznej dla biznesu powołają Związek Pracodawców Branży Komunikacji Elektronicznej. Podmioty podpisały list intencyjny, obecnie trwają czynności formalne w celu oficjalnego zawiązania współpracy. Inicjatywa skupia firmy reprezentujące około 90 proc. rynku komunikacji masowej w Polsce i ma na celu m.in. szerzenie wiedzy na temat technologii mobilnych w biznesie, prowadzenia badań dotyczących rynku oraz rozwój i efektywne wykorzystanie nowych technologii.

Związek Pracodawców zawiązuje różnych 20 podmiotów, w tym 5 największych spółek w obszarze komunikacji SMS, które reprezentują blisko 90 proc. rynku masowej komunikacji SMS w Polsce, zarówno pod względem liczby obsługiwanych klientów, jak i generowanego ruchu SMS. W jego skład wejdą LINK Mobility Poland (SMSAPI.pl), Materna Communications (mprofi.pl), SerwerSMS Polska (SerwerSMS.pl), Tide Software (tidemobile.pl) oraz Vercom (redlink.pl). Związek jest otwarty na kolejne podmioty działające w obszarze nowoczesnych kanałów komunikacji elektronicznej, zarówno mobile, chatbotów czy komunikacji e-mail.
„Wspólnie z przedstawicielami największych podmiotów z branży zdecydowaliśmy o powołaniu Związku Pracodawców Branży Komunikacji Elektronicznej. Potrzebujemy organizacji, w której jako specjaliści z tej dyscypliny moglibyśmy wspólnie rozwijać wiedzę i dzielić się doświadczaniem. Związek będzie reprezentować wspólne interesy np. w kwestiach projektów rozwiązań prawnych w dziedzinie telekomunikacji, w rozmowach i negocjacjach z operatorami telekomunikacyjnymi i prezentować specjalistyczne opinie w sprawach związanych z komunikacją mobilną” – mówi Krzysztof Szyszka, prezes Vercom S.A.
Przedstawicielom spółek, które wejdą w skład organizacji przyświeca również idea szerzenia wiedzy na temat technologii mobilnych w Polsce. Związek planuje aranżować seminaria, konferencje i inne formy wymiany poglądów, doświadczeń, a także przekazywania wiedzy.
„To niezwykła okazja dla każdej ze spółek, aby dzielić się wiedzą, doświadczeniem i jeszcze skuteczniej edukować rynek. Wydarzenia, które chcemy organizować będą skierowane do biznesów wszystkich branż. Pokażemy jakie korzyści płyną z wykorzystania technologii mobilnych i komunikacji tekstowej, jak wysoką mają skuteczność, oraz jak w łatwy sposób tworzyć kampanie omnichannelowe” – dodaje Wojciech Kaczmarek, prezes LINK Mobility Poland.
Komunikacja mobilna jest dynamicznie rozwijającą się i szybko zmieniająca się branżą. To powoduje konieczność ciągłego kształcenia, poszukiwania nowych koncepcji i prowadzenia badań rynkowych.
„W ramach współpracy powołamy zespół, który będzie działał w celu efektywnego wdrożenia i wykorzystania nowych technologii mobilnych na polskim rynku. Chcemy jak najszybciej wprowadzać pojawiające się innowacje, aby nie tylko podążać za trendami, ale je wyznaczać. Wierzymy, że w oparciu o przewagi w nowych, nowatorskich niszach, będziemy mogli również rozwijać działalność na zagranicznych rynkach” – informuje Piotr Herman, dyrektor zarządzający Materna Communications.
Związek Pracodawców będzie realizował również zadania z zakresu badań i analizy rynku oraz doradztwa na rzecz członków Związku. W porozumieniu stworzony zostanie także obszar, który pomoże w rekrutacji pracowników.
„W tak specjalistycznej branży, jaką jest sektor technologii mobilnych, cały czas potrzebujemy nowych, ambitnych i dobrze wykształconych pracowników. Chcielibyśmy edukować młodych i zaangażowanych ludzi, aby mogli rozwijać się w tym obszarze, ale także pozyskiwać ekspertów z branży. Przy tak dużym dostępie do wiedzy, którą możemy im zaoferować, będzie to znacznie prostsze, niż gdybyśmy mieli to robić w pojedynkę” – mówi Janusz Pytlak, wiceprezes Tide Software.

Comments

comments

98
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...