„Powiedzmy sobie wyraźnie” – Radio TOK FM o ekologii i z nowym słownikiem klimatycznym

Informacja Prasowa - 25.07.2019
30

"Powiedzmy sobie wyraźnie" - Radio TOK FM o ekologii i z nowym słownikiem klimatycznym

W najbliższych dniach na antenie Radia TOK FM i na tokfm.pl dominującym tematem będzie ekologia. Z audycji i artykułów na portalu słuchacze i internauci dowiedzą się więcej o kryzysie klimatycznym oraz jego konsekwencjach, np. coraz bardziej odczuwalnych w Polsce upałach czy problemach gospodarczych wywołanych przez zmiany klimatu. Opisując zagadnienia ekologiczne, dziennikarze Radia TOK FM posługiwać się będą nowym słownikiem klimatycznym, czyli opracowanym przez redakcję zbiorem pojęć związanych z ekologią, które – w myśl hasła „Powiedzmy sobie wyraźnie” – pokazują wagę tych zjawisk i pozwalają na zaostrzenie języka w sprawie klimatu.

 

Już w najbliższy piątek 26 lipca br. i następujący po nim weekend w poszczególnych pasmach programowych Radia TOK FM obecne będą ekologiczne wątki i tematy. O zmianach środowiskowych oraz kryzysie klimatycznym będzie można usłyszeć już od świtu – w „Pierwszym Śniadaniu w TOKu”, następnie w „Magazynie EKG”, kolejnych audycjach i serwisach informacyjnych, a także przeczytać na portalu tokfm.pl.

Dziennikarze i reporterzy stacji przybliżą słuchaczom i internautom ważne ekologiczne kwestie w myśl akcji „Powiedzmy sobie wyraźnie” – bazując na nowym słowniku klimatycznym Radia TOK FM. Powstał on w redakcji jako odpowiedź na rosnącą skalę zagrożenia dla środowiska i ludzi oraz wagę zmian klimatycznych. Dla przykładu, zgodnie ze słownikiem, zamiast o globalnym ociepleniu, powinno się już mówić o przegrzewaniu Ziemi, nie o degradacji środowiska, ale jego dewastacji, a skalę zmian klimatycznych lepiej opisuje pojęcie „kryzys klimatyczny”.

 

– Przygotowanie nowego słownika to była praca zespołowa redakcji Radia TOK FM i portalu tokfm.pl. Nie mamy wątpliwości, że kryzys klimatyczny i degradacja środowiska, do których przyczynił się człowiek – przez szybki wzrost populacji ludzi, urbanizację, rozwój gospodarczy bez poszanowania natury oraz fatalne nawyki konsumenckie, to najważniejszy temat i najważniejsze wyzwanie, z którym muszą się zmierzyć dzisiejsze i przyszłe pokolenia. A zadaniem mediów jest nazywanie rzeczy po imieniu i zwracanie uwagi na to, co najistotniejsze – mówi inicjatorka akcji Aleksandra Dziadykiewicz z redakcji Radia TOK FM. – W maju na zaostrzenie języka w sprawie klimatu zdecydował się ‚The Guardian’. My teraz zrobimy to samo. TOK FM o klimacie mówi naprawdę dużo – a teraz będzie mówić jeszcze mocniej. 

 

Oprócz audycji poświęconych klimatowi i środowisku emitowanych na antenie Radia TOK FM, redakcja będzie też promować – w formie grafik w internecie (na tokfm.pl i w mediach społecznościowych) – najważniejsze pojęcia z nowego słownika klimatycznego, używając hasztagu #powiedzmysobiewyraznie.

Comments

comments

30
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...