Potencjał reklamy DOOH i jej wpływ na odbiorcę

Informacja Prasowa - 01.03.2018
143

Potencjał reklamy DOOH i jej wpływ na odbiorcę

Digital Out-of-Home jest szybko rozwijającym się medium, czego dowodem są stale wzrastające wydatki firm. Statystyki wyraźnie pokazują, że DOOH jest coraz chętniej wybierane przez reklamodawców. Wraz z rozwojem nowych technologii i możliwości DOOH, kluczową kwestią stało się nie to, czy zdecydować się na cyfrową reklamę zewnętrzną w swojej kampanii, ale jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.

Wydatki przeznaczone na reklamę zewnętrzną w Polsce osiągnęły w 2017 roku sumę ponad 484,3 mln PLN. Mimo to, że były niższe o 1,7% w porównaniu do roku poprzedniego, kwoty przeznaczone na DOOH odnotowały wzrost i to aż o 18% (4 mln PLN). Globalne przychody z mediów w tym sektorze – według firmy badawczej PQ Media – wzrosły natomiast o 13%, osiągając 13,4 mld USD. Statystyki te wyraźnie pokazują, że DOOH jest coraz chętniej wybieranym medium przez reklamodawców.

Firma Ocean chcąc poznać i lepiej zrozumieć wpływ reklam DOOH na konsumentów nawiązała współpracę z firmą Neuro-Insight UK. W swoim najnowszym badaniu postanowiła sprawdzić, w jaki sposób reklamodawcy wykorzystujący DOOH mogą podnieść skuteczność kampanii opierając się na wiedzy o skuteczności działania reklamy telewizyjnej i jej roli w wzmacnianiu

kampanii online. Wyniki okazały się zaskakujące – wykazano, że dynamiczne kampanie OOH mają 2,5 razy większy wpływ na widza niż na statyczne treści, co zapewnia silne emocjonalne doświadczenie dla odbiorcy, porównywalne do tego, odczuwalnego po styczności z reklamami telewizyjnymi.

Przeprowadzone badanie opierało się na sprawdzeniu reakcji odbiorcy na prezentowane mu treści reklamowe w formie statycznej i dynamicznej. Mózg człowieka przetwarza informacje w sposób wybiórczy, tak więc treść powinna być przedstawiana w odpowiedni sposób. Firma badawcza Neuro-Insight UK przeanalizowała reakcje emocjonalne uczestników na przedstawione reklamy, ich siłę, sposób oddziaływania i zapadania w pamięć. Najbardziej skuteczną okazała się reklama dynamiczna, która dostarczała odbiorcy wielu pozytywnych odczuć i została najlepiej zapamiętana przez odbiorców.

Jak mówi Helen Haines dyrektor marketingu firmy Ocean – Cyfrowa reklama zewnętrzna działa w podobny sposób jak reklama telewizyjna. Zapewnia wiele wrażeń i silną reakcję emocjonalną. Są to dwa kluczowe elementy, które przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży.

Wyniki badania sugerują, że dynamiczna reklama DOOH stanowiąc dopełnienie reklamy telewizyjnej może przyczyniać się do wzrostu jej zasięgu oraz skutecznie kreować wizerunek marki poza domem.

Diana Polska – Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.

Comments

comments

143
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...