Portale randkowe odwiedzane miesięcznie przez co piątego pełnoletniego internautę w Polsce

Informacja Prasowa - 24.07.2019
81

Portale randkowe odwiedzane miesięcznie przez co piątego pełnoletniego internautę w Polsce

Co piąty pełnoletni internauta w Polsce korzysta z usług portali randkowych przynajmniej raz na miesiąc, a wśród internautów w wieku 18-34 lat odsetek miesięcznych użytkowników sięga aż 30% – wynika z analiz Mindshare Polska na podstawie badania Mindreader. Kto najczęściej zagląda na portale randkowe i jak ich popularność kształtuje się w innych krajach Europy?

Zgodnie z wynikami badania Mindreader z 2018 r., portale randkowe odwiedzane są co miesiąc przez 22% pełnoletnich internautów w Polsce. Od dwóch lat ten odsetek utrzymuje się na porównywalnym poziomie (20% w 2017 r.).

Wśród regularnych użytkowników portali randkowych (minimum 1 wizyta na miesiąc) dominują mężczyźni, którzy stanowią ok. 3/5 analizowanej grupy. Większość stanowią też osoby w wieku 18-34 lat (59%), spośród których niemal co trzeci internauta korzysta z serwisów randkowych co najmniej raz na miesiąc. Nie oznacza to jednak, że osoby w innych przedziałach wiekowych stronią od odwiedzania serwisów randkowych – wśród internautów 50+ w skali miesiąca korzysta z nich średnio co dziesiąta osoba. Warto dodać, że nieco ponad połowa regularnie randkujących w sieci (53%) posiada dzieci.

Jak kształtuje się popularność portali randkowych w innych państwach Europy? Okazuje się, że wśród 20 przebadanych krajów najwyższe wyniki odnotowano na Węgrzech i w Rumunii, gdzie z serwisów randkowych miesięcznie korzysta blisko co czwarty badany. Polska z wynikiem 22% zajmuje 3 miejsce, ex aequo z Norwegią. Ranking zamykają Szwajcaria i Holandia, gdzie w skali miesiąca portale randkowe odwiedza niewiele ponad 10% pełnoletnich internautów.

Mindreader– coroczne badanie Mindshare poświęcone korzystaniu z mediów i stylom życia. Zrealizowane techniką CAWI (Computer Assisted Web Interview) na reprezentatywnej próbie internautów w wieku 18-64.

Wielkość próby badawczej w Polsce: N=1501 (2017), N=1503 (2018).

 

Comments

comments

81
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...