Ponad 85 proc. potrzebnej sumy w zbiórce na Bayraktara dla Ukrainy

Informacja Prasowa - 21.07.2022
189

Akcję wspierają liczni artyści i celebryci.

Ponad 85 proc. potrzebnej sumy w zbiórce na Bayraktara dla Ukrainy. Akcję wspierają liczni artyści i celebryci.

W stworzonej przez publicystę Sławomira Sierakowskiego zbiórce można wziąć udział pod adresem https://zrzutka.pl/bayraktar. Wsparło ją już ponad 171 tys. osób, które przekazały ponad 19 mln zł na drona Bayraktar dla ukraińskiej armii. Akcję wspierają dziesiątki celebrytów i influencerów, Żenia Klimakin – ukraiński dziennikarz mieszkający w Polsce, dział marketingu zrzutka.pl, agencja K2 Create (Grupa K2), Metromedia i Jet Line.

W ciągu trzech tygodni trwania akcji udało się zebrać ponad 85 proc. kwoty potrzebnej na zakup Bayraktara. To największa zbiórka w dotychczasowej historii portalu zrzutka.pl. Codziennie angażują się w nią kolejne gwiazdy, osoby ze świata polityki, sztuki, mediów, kultury, sportu i biznesu m.in. Krystyna Janda, Julia Wieniawa, Maja Ostaszewska, Agnieszka Holland, Anja Rubik, Maciej Stuhr, Kuba Wojewódzki, Robert Makłowicz, Filip Chajzer i Adam Wajrak.

Sławomir Sierakowski spontanicznie zainicjował akcję po tym, jak Litwini zakończyli swoją zbiórkę na Bayraktara dla Ukrainy. Celem akcji jest zebranie 22,5 mln zł. Sierakowski zapowiedział, że jeżeli nie uda się zebrać pełnej kwoty, pieniądze zostaną przekazane na fundusz Sił Zbrojnych Ukrainy w Narodowym Banku Ukrainy. To samo stanie się z ewentualną nadwyżką.

– Pobiliśmy rekordy – to najszybsza i największa zbiórka w historii portalu Zrzutka.pl. A mamy najtrudniejszy dla takich działań miesiąc – lipiec! Ten dron oszczędza życie ukraińskich żołnierzy. Eliminuje przewagę liczebną Rosji. Pozwala rozpoznawać teren, namierzać trudne cele i likwidować magazyny broni. I dlatego tak nam zależy mówi Sławomir Sierakowski, publicysta i socjolog, założyciel i redaktor naczelny „Krytyki Politycznej”.

Organizatorzy zbiórki uruchamiają wiele dodatkowych działań i wydarzeń wspierających akcję: liczne licytacje m.in. lunch z Markiem Belką, dzień na planie filmowym z Agnieszką Holland, grzybobranie z Adamem Wajrakiem czy spotkanie z Radosławem Sikorskim.

Agencja K2 Create przygotowała identyfikację wizualną akcji oraz materiały kreatywne (Key visual, hasło do Social Media, kreacje na DOOH). Kampania prowadzona jest na Facebooku (pod hashtagami #GoBayraktar i #BayraktarChallenge) oraz na nośnikach DOOH w całym kraju.

Aktualnie zebrana kwota jest pokazywana m.in. na licznikach online na Cepelii przy skrzyżowaniu ul.  Marszałkowskiej z Al. Jerozolimskimi w Warszawie, al. Krakowskiej oraz na oraz na ekranach DTC przy ulicy Marszałkowskiej i 357 ekranach MORE w 7 największych miastach w Polsce. Nośniki DOOH udostępniane są bezpłatnie przez Metromedia i Jet Line.

Wsparcie dla Ukrainy, które rozpoczęło się 24 lutego, to maraton, a nie sprint. Dziś jest potrzebne tak samo jak w lutym, marcu czy kwietniu. Wojna ma to do siebie, że toczy się na froncie. Do jej wygrywania potrzebne jest wojsko i potrzebna jest broń. Dlatego kiedy Sławek Sierakowski opowiedział nam o swoim pomyśle, nie wahaliśmy się ani chwili, żeby się zaangażować i pomóc mówi Michał Rutkowski, Dyrektor Zarządzający K2 Create.

Bayraktar TB2 to turecki dron bezzałogowy zdolny do prowadzenia zadań obserwacyjnych i rozpoznawczych oraz misji bojowych. Dron ma 6,5 metra długości oraz 12 metrów rozpiętości. Osiąga długość lotu do 27 godzin.

Akcję można wesprzeć na stronie: https://zrzutka.pl/bayraktar.

Comments

comments

189
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...