Ponad 6 tys. butelek zwrotnych w Świątecznej Zwrotce Ż

Informacja Prasowa - 20.12.2019
292

Ponad 6 tys. butelek zwrotnych w Świątecznej Zwrotce Ż

Marka Żywiec zachęcała mieszkańców Żywca do oddawania butelek zwrotnych bez paragonu w świątecznej akcji na rzecz środowiska. W trakcie Świątecznej Zwrotki Ż mieszkańcy oddali 6800 butelek zwrotnych bez paragonu w specjalnej strefie, która stanęła na żywieckim rynku. W wyniku akcji marka Żywiec przeznaczy środki na posadzenie drzew tlenowych na terenie miasta.

W ciągu 10 dni mieszkańcy Żywca oddali w sumie ponad 6 tys. butelek, to tak jakby co piąty mieszkaniec oddał jedną butelkę. Za każdą oddaną w strefie butelkę marka Żywiec wypłacała 0,35 zł dla oddającego, a także przeznaczy 1 zł na posadzenie drzew tlenowych, które produkują nawet 10 razy więcej tlenu niż inne drzewa liściaste, dzięki czemu przyczyniają się do poprawy powietrza.

–  Chcieliśmy zachęcić mieszkańców do zwracania butelek oraz troski o środowisko naturalne, bo wiemy, ze nawet małe, codzienne czynności mogą mieć duży wpływ na środowisko. Cieszymy się, że mieszkańcy miasta, w którym warzymy nasze piwo, tak licznie wzięli udział w Świątecznej Zwrotce Ż. Każda z 6800 oddanych butelek trafi teraz do browaru, w którym będzie mogła zacząć swoje drugie życie. A my, zgodnie z obietnicą, przygotowujemy się do zasadzenia w Żywcu drzew tlenowych – mówi Tomasz Klima, dyrektor Arcyksiążęcego Browary w Żywcu.

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec największą barierą konsumentów przy oddawaniu butelek jest paragon[i].  Tymczasem, butelka zwrotna to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie w jakim dostępne jest piwo. Dlaczego? Butelka zwrotna może krążyć 25 razy w ciągu 5 lat i być ponownie wykorzystana bez żadnego dodatkowego przetworzenia. Gdyby zabrakło butelek zwrotnych, ilość szklanych odpadów, które trzeba byłoby zagospodarować wzrosłaby nawet o jedną trzecią[ii].

Zakończona akcja stanowi część szerszych działań Grupy Żywiec pod hasłem, „Daj butelce drugie życie”, których celem jest umożliwienie konsumentom zwrotu butelek marek Grupy Żywiec (Żywiec, Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Brackie i EB) bez konieczności posiadania paragonu w sklepach na terenie całej Polski. Obecnie w akcji bierze udział ponad 5 tys. sklepów. Szczegółowa mapa sklepów dostępna jest na stronie www.zwrocbutelke.pl.

 

 

[i]Butelka w obiegu zamkniętym, Kantar Millward Brown, Lipiec 2018. Badania na ogólnopolskiej próbie 500 respondentów w wieku 18-45 lat, którzy kupowali piwo w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

[ii]Szacunki Instytutu Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju INNOWO na podstawie danych własnych Grupy Żywiec.

Comments

comments

292
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...