Ponad 1/3 użytkowników Internetu w Polsce wyżej ceni odpowiedzi AI niż z tradycyjnej wyszukiwarki

Jerzy Ciszewski - 04.06.2025
53

Badanie wskazało też, że najczęściej używanym narzędziem AI jest ChatGPT, z którego korzysta aż 60% sięgających po narzędzia AI.

Wynika badania przygotowanego przez agencję OBTK

Polscy internauci coraz chętniej szukają odpowiedzi używając „chat-botów AI”. Tylko 26% użytkowników deklaruje, że w ogóle nie korzysta do pozyskiwania informacji z popularnych modeli AI (chatGPT, Deepseek itd.). Jednocześnie ponad połowa (51%) osób, którym zdarza się używać do pozyskiwania informacji modeli AI uważa, że uzyskiwane rezultaty są bardziej satysfakcjonujące niż te z klasycznej wyszukiwarki Google., a jedynie 11 % jest przeciwnego zdania. To główny wniosek z ogólnopolskiego badania przygotowanego przez agencję On Board Think Kong (OBTK).

Badanie wskazało też, że najczęściej używanym narzędziem AI jest ChatGPT, z którego korzysta aż 60% sięgających po narzędzia AI. Drugie miejsce zajmuje Gemini (30%). Jednocześnie aż 33% respondentów deklaruje regularne, tygodniowe lub częstsze korzystanie z modeli AI.

 „Dla większości marek obecność w odpowiedziach narzędzi opartych na modele AI staje się naprawdę ważna. LLMy nie są jeszcze ważnym źródłem ruchu na stronach, ale ich przełożenie na świadomość czy wizerunek marki jest coraz mocniejsze. Firmy powinny nie tylko zrewidować swoje plany SEO, ale też szerzej spojrzeć na strategie contentowe, zadbać o widoczność treści dla dużych modeli językowych” – komentuje Norbert Kilen, strateg On Board Think Kong.

Pełny raport z badań jest dostępny pod adresem: https://obtk.pl/chaty-ai-vs-google-jak-zmienia-sie-sposob-wyszukiwania-informacji-w-2025-roku-i-co-to-zmienia-dla-twojej-strategii-seo-badanie/# 

Badanie przeprowadzono metodą CAWI w dniach 2–7 maja 2025 r. na ogólnopolskiej próbie N=800 dorosłych internautów. Próba została zweryfikowana i zważona pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości oraz wykształcenia, tak aby odzwierciedlała strukturę populacji online.  Realizację badania zapewniła firma SW Research. opcjonalna – to kluczowy element budowania wizerunku i długoterminowego sukcesu organizacji.

Comments

comments

53
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...