Pomóż zapełnić 10 000 talerzyków! W sklepach Kaufland ruszyła akcja SOS Wioski Dziecięce i P&G

Informacja Prasowa - 21.05.2019
8

Pomóż zapełnić 10 000 talerzyków! W sklepach Kaufland ruszyła akcja SOS Wioski Dziecięce i P&G

Procter & Gamble wraz z siecią sklepów Kaufland oraz Organizacją SOS Wioski Dziecięce ponownie ruszają z akcją „Czyste pomaganie”. Do 12 czerwca kupując produkty Fairy, Ariel, Vizir, Lenor, Ambi Pur w sklepach Kaufland konsumenci pomagają sfinansować posiłki dla dzieci w potrzebie.

Dziecko niedożywione to takie, które nie spożywa regularnych i właściwych posiłków. Może powodować to różne zaburzenia, które wpływają niekorzystnie na prawidłowy rozwój psychiczny i fizyczny dziecka. Dla wielu dzieci i ich rodziców to kwestia wstydliwa prowadząca często do wykluczenia społecznego, a nawet odrzucenia wśród rówieśników.Według badań sytuacja wielu rodzin uległa poprawie, jednak skala niedożywienia jest wciąż duża: aż co 11 dziecko w Polsce żyje poniżej minimum egzystencji.[1] Największe trudności przeżywają rodziny wielodzietne – z co najmniej trójką dzieci w wieku do 17 lat.[2] Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce od 35 lat pomaga dzieciom w trudnej sytuacji – dzieciom, które potrzebują nie tylko psychologicznego wsparcia, pomocy w nauce, ale po prostu ciepłego pełnowartościowego posiłku. Dlatego też, Stowarzyszenie podejmuje wiele działań związanych z dożywianiem dzieci i młodzieży. Między innymi wspólnie z Procter & Gamble oraz siecią sklepów Kaufland organizuje program „Czyste pomaganie”.

[1] https://www.gov.pl/web/rodzina/statystyka-za-rok-2017 [2]https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5487/14/5/1/zasieg_ubostwa_ekonomicznego_w_polsce_w_2017.pdf

Problem niedożywienia jest niestety wciąż aktualny, a tym samym wciąż potrzebna jest pomoc i implementacja odpowiednich rozwiązań. We wszystkich naszych lokalizacjach, gdzie działają placówki wsparcia dziennego, bądź są prowadzone grupowe działania skierowane do dzieci, oferujemy podopiecznym ciepły zbilansowany posiłek. Ponadto, oprócz działania bezpośredniego jakim jest dożywianie, zarówno dzieci jak i rodzice, uczestniczą w warsztatach dotyczących kwestii zdrowego żywienia i ich wpływu na rozwój człowieka – mówi Łukasz Łagód, Doradca ds. Programu Umacniania Rodziny „SOS Rodzinie”.

Procter & Gamble, producent marek Fairy, Ariel, Vizir, Lenor i Ambi Pur wraz z siecią sklepów Kaufland uruchamiają program „Czyste pomaganie” już po raz drugi. Świetlice szkolne w Siedlcach, Lublinie, Biłgoraju i Karlinie dzięki wsparciu finansowemu z pierwszej edycji akcji wydały 15 000 darmowych obiadóww[1].

[1] Średnia wartość posiłku obliczona jest na podstawie raportów Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce z okresu od 01.09.2018 do 31.08.2019 i jest równa 8,87 zł. 

W tym roku przed organizatorami czeka kolejne wyzwanie.

Nasze marki Fairy, Ariel, Vizir, Lenor, Ambi Pur na co dzień dbają o komfort życia i czystość w polskich domach. Mamy nadzieję, że w nasz wspólny program „Czyste pomaganie” włączy się jak najwięcej konsumentów, abyśmy mogli wspólnie zapełnić kolejne 10 000 talerzyków dla dzieci w potrzebie. Mechanizm akcji jest bardzo prosty, bo pomóc można podczas codziennych zakupów, kupując co najmniej jeden z produktów tych marek – mówi Justyna Rymkiewicz, Manager ds. Komunikacji z P&G.

We współpracy z jednym z naszych największych dostawców, firmą P&G, możemy zadbać o potrzeby dzieci ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Nasza sieć chętnie angażuje się w różnego typu inicjatywy, których celem jest pomoc potrzebującym. Warto jednak podkreślić, że nie byłoby to możliwe, gdyby nie dobre serca i zaangażowanie naszych klientów oraz pracowników. To dzięki ich ofiarności wspólnie możemy zmieniać świat na lepsze – podkreśla Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR sieci Kaufland.

Akcja „Czyste pomaganie” trwa do 12 czerwca 2019 roku. Konsumenci kupując produkty codziennego użytku marek Fairy, Ariel, Vizir, Lenor, Ambi Pur we wszystkich sklepach Kaufland pomagają sfinansować posiłki dla dzieci rodzin w potrzebie.

Comments

comments

8
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...