Polskie firmy na ISPO Munich

Informacja Prasowa - 29.01.2019
47

Polskie firmy na ISPO Munich

Polskie firmy na ISPO Munich

Marki 2skin.pl, Filmar Factory, Gatta Active, Maloka, Comodo oraz SuperSól zdecydowały się wziąć udział w projekcie Do in Poland, który został zainicjowany przez Polish Outdoor Group (POG). Zrzeszenie polskich firm outdorowych, przy okazji Międzynarodowych Targów Sportowych i Outdoorowych ISPO Munich 2019 (03-06.02.2019), chce promować Polskę jako miejsce idealne do produkcji, sprzedaży i spędzania czasu. Potencjał kraju położonego nad Wisłą jest widoczny od lat, bowiem od 2004 roku rynek outdoorowy wzrósł ponad 4-krotnie.

 Jako rynek sprzedaży, Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków outodorowych
w Europie. Od roku 2004 rynek outdorowy w Polsce wzrósł ponad 4-krotnie, notując stabilne 15% – 20% wzrostu rocznie (za wyjątkiem lat 2008-2009). Oznacza to olbrzymi potencjał
i podwojenie wielkości rynku w ciągu  następnych 5 -7 lat. Pomimo zmian, wydatki na sprzęt outdoorowy w Polsce stanowią zaledwie 20% wydatków na ten sam cel w Niemczech, przy czym polska siła nabywcza stanowi około 40% niemieckiej siły nabywczej. Na sytuację na rynku POG postanowiło odpowiedzieć inicjatywą Do in Poland, która w skróce oznacza: Produkuj w Polsce, Sprzedawaj w Polsce, Spędzaj czas w Polsce.

Przestrzeń na zmiany

 W ostatnich latach coraz więcej marek sportowych i outdorowych przenosi produkcję z Azji na powrót do Europy i szuka dostawców materiałów oferujących krótki czas dostawy, dobrą jakość i atrakcyjną cenę. Żeby pomóc małym i średnim polskim producentom, którzy nie wystawiali się na targach lub producentom odzieży, którzy chcieliby wejść w segment odzieży sportowej, POG udostępnia na swoim stoisku targowym przestrzeń do prezentacji
i prowadzenia rozmów handlowych.

Dane kontaktowe i prezentacja wszystkich członków – producentów zrzeszonych w POG, będą również dostępne w katalogu targowym i na stronie POG. Stworzyszenie będzie aktywnie wspierało wystawców, promowało ich w środowisku międzynarodowym
i pośredniczyło w nawiązaniu kontaktu z międzynarodowymi markami.

 Niezbędne wsparcie

 Rozmawiając z zagranicznymi inwestorami można zauważyć, ze nie zdają sobie sprawy
z pozytywnej zmiany, która w latach dwutysięcznych zaszła na polskim rynku. Nie znają oni wielkości rynku, jego specyfiki, potencjału. Co za tym idzie Polska nadal jest postrzegana jako kraj o niskim potencjale i sile nabywczej.

POG za pomocą inicjatywy Do in Poland chce zmienić obecną sytuację. Firmy, które są zainteresowane wejściem na rynek polski mogą liczyć na pomoc stowarzyszenia w wielu kwestiach, m.in. promocji, formalności niezbędnych do rozpoczęcia działalności lub znalezienia dystrybutorów i agentów. Wejście nowych inwestorów będzie korzystne dla wszystkich stron, bowiem rynek będzie się rozwijał jeszcze szybciej, a szersza oferta
i konkurencja będą korzystne dla klientów.

Zrównoważony rozwój

 Polskę można zaliczyć go niewielkiego grona krajów Europy, które mogą poszczycić się nienaruszoną przyrodą. Miejsca trakie jak Białowieża, Bieszczady, Wielkie Jeziora Mazurskie, to ewenementy w skali Starego Kontynentu, mieszkańcy innych, bardziej zurbanizowanych i uprzemysłowionych państw mogą jedynie marzyć o tego typu obszarach.

Mimo to, Polska – „zielona plama na mapie Europy” – jest cały czas bardzo mało znana. –  W środowisku firm outdorowych jest bardzo mocny nacisk na zrównoważony rozwój i na powrót do natury, do korzeni nas wszystkich. Dlatego chcemy żeby ludzie z środowiska outdorowego zobaczyli, jak Polska wygląda, jak duży skok do przodu wykonała jeżeli chodzi o infrastrukturę i możliwość dotarcia do wybranych miejsc – mówi Zenon Raszyk, wiceprezes POG i koordynator projektu Do in Poland.

–  Ludzie ze środowiska outdorowego są pionierami ruchu turystycznego i liderami opinii  w tym temacie. Jeżeli spodoba się im w Polsce, to przyciągną wielu nowych miłośników przyrody i ruchu na świeżym powietrzu – argumentuje Raszyk.

Comments

comments

47
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...