Polski startup Userfeeds odkrył recepturę na znokautowanie fake newsów
Dwóch wyjadaczy z branży technologicznej założyło startup Userfeeds, który ma rozpocząć prawdziwą sieciową rewolucję. Na swoją platformę otrzymali już 3 miliony złotych. Pomysł jest oparty na technologii blockchain tokenów, a jego ideą jest walka z fake newsami, poprzez ekonomiczne zachęty do oceniania contentu w sieci.
Ludzie co raz częściej zaglądają na portale społecznościowe, zamiast szukać informacji w wiarygodnych źródłach. Takie zachowanie zwróciło uwagę Macieja Ołpińskiego i Grega Kapkowskiego – byłego specjalisty Google oraz inżyniera oprogramowania.
Nad platformą Userfeeds Engine będą trwać prace jeszcze przez pół roku, później wspólnicy wezmą się za projektowanie aplikacji, która pozwoli urzeczywistnić ich pomysł, filozofię i rozwiązania. – Będziemy budować produkty, pozwalające wydawcom monetyzować ich powierzchnię reklamową z wykorzystaniem tokenów, eksperymentujemy z modelami monetyzacji, które będą opierać się na tym, że to społeczność kontrybuuje w tym, co jest na danej powierzchni – mówi Ołpiński w rozmowie z INN: Poland.
Zachęcamy do przeczytania artykułu i zapoznania się z technologicznymi szczegółami Userfeeds: INN: Poland