Polski oddział Deloitte dołącza do globalnej inicjatywy edukacyjnej WorldClass

Informacja Prasowa - 27.09.2019
16

Polski oddział Deloitte dołącza do globalnej inicjatywy edukacyjnej WorldClass

WorldClass to globalny program Deloitte, który powstał z myślą o młodych ludziach i wyzwaniach jakie stawia przed nimi czwarta rewolucja przemysłowa. W inicjatywę zaangażowali się eksperci firmy na całym świecie, w tym także z Polski. Organizowane przez polski oddział warsztaty Akademii Biznesu oraz Deloitte Kids University, czyli zajęcia dla studentów i najmłodszych, doskonale wpisują się w ideę WorldClass. Stawiając na pierwszym miejscu równy dostęp do edukacji, Deloitte kontynuuje także realizację swojego globalnego motto „Making an impact that matters”, które oznacza wywieranie pozytywnego wpływu na otoczenie.

 

Czwarta rewolucja przemysłowa oferuje ogromne możliwości, ale również stawia przed młodymi ludźmi wiele istotnych problemów i wyzwań. Około 2/3 uczniów szkół podstawowych będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją. Ponadto, do 2030 r. automatyzacja zastąpi dwa miliardy miejsc pracy, a 20 proc. ludzi na całym świecie będzie pozbawionych podstawowego wykształcenia. Wszystko to rodzi pytania, w jaki sposób można wspierać społeczeństwo w kontekście zachodzących zmian.
W przyszłości większość osób będzie musiała kilkukrotnie zmienić zawód. Istotne jest więc, aby poza wiedzą merytoryczną, młodzi ludzie nabywali umiejętności adaptacyjne i uczyli się elastyczności. W ten sposób zyskają kompetencje przyszłości, które pomogą im zrozumieć i odnaleźć się w świecie dynamicznych zmian – mówiMarek Metrycki, Partner Zarządzający Deloitte w Polsce.

 

Deloitte Polska wspiera globalną inicjatywę

Jednym z przedsięwzięć Deloitte w Polsce, które wpisuje się w program WorldClass, jest Deloitte Kids University, czyli interaktywne zajęcia o tematyce finansowej skierowane do dzieci. W przystępny sposób najmłodsi dowiadują się m.in. o historii pieniądza, kosztach i przychodach w biznesie, a także uczą się, co to jest budżet państwa. WWarszawie właśnie wystartował cykl spotkań Deloitte Kids University, podczas których jedenastu ekspertów dzieli się z najmłodszymi wiedzą na temat rachunkowości, podatków i finansów.

– Poprzez zabawę i przekazywanie informacji w atrakcyjny sposób przyczyniamy się do wszechstronnego rozwoju młodych ludzi, przygotowując ich do dorosłego życia. Do nauki podchodzimy z odpowiedzialnością, opierając nasze zajęcia na już sprawdzonych materiałach dydaktycznych. Ponadto, osoby prowadzące warsztaty to doświadczeni eksperci Deloitte w obszarach takich jak zarządzanie ryzykiem, podatki, doradztwo finansowe czy audyt – mówi Tomasz Konik, Wiceprezes Deloitte.

 

Deloitte Kids University jest kontynuacją działań edukacyjnych prowadzonych przez firmę doradczą we współpracy z Fundacją Uniwersytet dla Dzieci i ABC Czepczyński w ciągu ostatnich dwóch lat. W latach 2017-2018 w ramach inicjatywy zorganizowano 200 interaktywnych warsztatów, w których przygotowanie zaangażowało się 87 pracowników Deloitte. W zajęciach wzięło udział ponad 4 tys. dzieci.

Kolejną inicjatywą wspierającą rozwój i edukację młodych ludzi jest Akademia Biznesu Deloitte, która w tym roku oferuje studentom nową formułę. Przygotowane zadania będą nawiązywać do konkretnych przypadków biznesowych, a uczestnicy Akademii na każdym etapie nauki będą przenosić się do realiów pracy w Deloitte.

 

Filozofia, która łączy

Przyspieszenie technologiczne we wszystkich aspektach życia niesie ze sobą konieczność pomocy ludziom cyfrowo wykluczonym. Zwiększanie szans osób, które nie nadążają za dynamicznym rozwojem czwartej rewolucji przemysłowej oraz pomoc w zrozumieniu zmian zachodzących na rynku pracy są celem programu WorldClass. W ramach tej globalnej inicjatywy społecznej Deloitte do 2030 r. zamierza wywrzeć pozytywny wpływ na rozwój 50 milionów ludzi. Aby osiągnąć założony cel, firma doradcza wykorzystuje swoje najcenniejsze aktywa – wiedzę i doświadczenie pracowników. Eksperci działają we współpracy ze szkołami, biznesem, administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi.

– Przemysł 4.0 wkracza w nasze życie tak szybko, że nie każdy jest w stanie nadążyć za zmianami. Dotyczą one szeroko rozumianej technologii, powstawania nowych branż i miejsc pracy. Jest to fenomen na skalę świata i oczywiście Polski. Z jednej strony stanowi ogromne wyzwanie dla pracodawców i młodych ludzi, dopiero wchodzących na rynek pracy. Z drugiej zaś jest szansą dla tych, którzy będą potrafili się zaadoptować w nowej technologicznej rzeczywistości – mówi Marek Metrycki.

 

Comments

comments

16
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...