Polski fundusz wspiera niemiecki startup – narzędzie do marketingu online

Informacja Prasowa - 13.08.2019
252

Polski fundusz wspiera niemiecki startup - narzędzie do marketingu online

Fundusz bValue zainwestował milion złotych w Roq.ad, narzędzie do marketingu online. Łączy ono dane o aktywności klienta na wszystkich urządzeniach online i w świecie stacjonarnym. Berliński startup swoje usługi dostarcza niemieckim oddziałom m.in. takich firm jak Deutsche Bahn, McDonald’s, Mercedes, Volkswagen czy Red Bull.

 

Roq.ad powstało na początku 2015 roku. Wykorzystuje założenie “cross-device marketingu” – potencjalni klienci korzystają z różnych urządzeń (komputery, smartfony, tablety), a ich trafne rozpoznanie i połączenie daje lepsze rezultaty zakupowe. Narzędzie wskazuje, jaką drogą budować najtrwalsze relacje z klientem, zarówno w świecie online, jak i offline. – Rynek marketingu online rozwija się bardzo szybko, a po inwestycjach w takie firmy jak Tidio, CallPage, Senuto czy PushPushGo ten segment rynku jest przez nas dość dokładnie rozpracowany.Roq.ad to berlińska wschodząca gwiazda w sektorze nowych technologii – uważa Leszek Orłowski,dyrektor ds. inwestycji w bValue.

Fundusz bValue przeznaczył 1 mln złotych na rozwój technologii Roq.ad. Co ciekawe, w ponad 20-osobowym zespole pracuje kilku Polaków, a oddział technologiczny firmy znajduje się w Poznaniu i działa pod kierownictwem Bartosza Bogackiego (CTO).

 

 

Pomysłodawcą niemieckiej firmy jest Carsten Frien (na zdjęciu w środku), który wcześniej założył już siedem startupów, w tym notowany na paryskiej giełdzie Madvertise (przychody powyżej 20 mln euro). Frien ma też za sobą doświadczenie w niemieckim i brytyjskim oddziale AOL. W Roq.ad postawił na machine learning – algorytmy łączące anonimowe dane z urządzeń elektronicznych z aktywnością klientów np. w sklepach stacjonarnych czy punktach usługowych. Minimalizuje to koszty dotarcia do potencjalnego klienta i kampanii prowadzonych w wielu (niekiedy zbyt wielu) kanałach. Zaawansowane algorytmy Roq.ad łączą te dane inaczej niż Google – chwalą się twórcy rozwiązania.

Pieniądze pozyskane od bValue przeznaczymy na rozwój technologii. Skorzystamy także z kontaktów funduszu w Polsce. Prowadzimy dodatkowe rozmowy z innymi inwestorami – dążymy do zwiększenia obecnej rundy inwestycyjnej. Dodatkowe finansowanie pozwoli nam intensywniej komercjalizować technologię i w maksymalnym stopniu wykorzystać jej potencjał – mówi Carsten Frien. Fundusz bValue również nie wyklucza dalszego dokapitalizowania startupu.

Paweł Maj

Leszek Orłowski

Maciej Balsewicz

Łącznie bValue założone i kierowane przez Macieja Balsewicza dysponuje środkami w kwocie około 100 mln zł. Zamierza zainwestować w 20-30 spółek kwotę od 100 tys. euro (w fazie seed) do 1 mln euro (w rundzie Pre-A). Skupia się przede wszystkim na szukaniu przedsiębiorców, którzy za pośrednictwem nowych technologii rozwiązują realne problemy na rynkach globalnych. Inwestycja w Roq.ad jest zgodna ze strategią międzynarodowego charakteru inwestycji, którą Balsewicz wraz z Leszkiem Orłowskim i Pawłem Majem zapowiadali w maju: – Na pięć firm przynajmniej jedna będzie pochodzić spoza naszego kraju – mówił Balsewicz. Na „radarze” bValue znajdują się przede wszystkim Białoruś, Ukraina, kraje bałtyckie, Rumunia, Węgry i Bułgaria, gdzie ekosystem VC nie jest tak rozwinięty, jak w zachodniej Europie. Fundusz posiada już na tych rynkach ponad 100 konsultantów.

Comments

comments

252
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...