Polsat liderem pod względem oglądalności i wpływów z reklam w 2016 roku

Redakcja PR - 03.01.2017
266

Polsat zwycięzcą rankingu stacji telewizyjnych w 2016 r. pod względem oglądalności i wpływów z reklam

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, Polsat był liderem oglądalności w minionym roku. Wygrał z konkurencją również pod względem wpływów z reklam.

W 2016 roku przed ekranami telewizorów spędziliśmy średnio 4 godziny 21 minut i 45 sekund na dobę. To mniej niż w poprzednim roku, kiedy wynik ten wynosił 4 godziny 23 minuty i 32 sekundy.

Liderem oglądalności w minionym roku został Polsat, który wyprzedził TVP1. W grupie wiekowej 4+ Polsat odnotował 11,45% udziałów w rynku. To o 0,15% mniej niż w ubiegłym roku. Jeszcze większy spadek odnotowało TVP1: z 12,28% w 2015 na 11,10% w 2016, przez co stacja straciła tytuł lidera oglądalności. Na trzecim miejscu w minionym roku uplasował się TVN z wynikiem 10,37%. TVP 2 odnotowało w 2016 r. 8,32% udziałów rynku.

liderem

Tabela 1. Ranking stacji pod względem udziałów, grupa 4+

Polsat został liderem także w grupach wiekowych 16-49 (13,23%) oraz 16-59 (12,61%). Natomiast w obu tych grupach na drugim miejsc znajduje się TVN, a za nim TVP1 i TVP2.

liderem

Tabela 2. Ranking stacji pod względem udziałów, grupa 16-49

 

liderem

Tabela 3. Ranking stacji pod względem udziałów, grupa 16-59

Zgodnie z danymi cennikowymi Polsat wygrał także pod względem wpływów z reklam. Wpływy reklamowe stacji wyniosły 3 820 257 716 zł. Na drugim miejscu, ale już ze znacznie niższym wynikiem znalazł się TVN – 2 815 263 040 zł. Trzecie i czwarte miejsce należało do TVP1 i TVP2, które uzyskały wpływy odpowiednio: 1 398 121 058 zł i 1 129 076 567 zł.

liderem

Tabela 4. Ranking stacji pod względem wpływów z reklam (dane cennikowe)

Programem, który w 2016 roku przyciągnął przed telewizory największą liczbę widzów był transmitowany na TVP1 mecz Polska-Portugalia, który odbył się podczas rozgrywek Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Obejrzało go średnio ponad 8 milionów 70 tysięcy osób, co stanowiło 43,84% udziałów w rynku. Transmisje meczów piłki nożnej zdecydowanie zdominowały ranking. Wśród dziesięciu najczęściej oglądanych programów, tylko jeden nie był meczem piłkarskim. Ten wyjątek to odcinek serialu „M jak Miłość transmitowany 1.02.2016 r. na TVP2, który uplasował się na piątym miejscu.

liderem

Tabela 5. Ranking programów, grupa 4+

Źródło danych: Nielsen Audience Measurement; opracowanie publicrelations.pl

Zobacz też:

Oglądalność telewizji w grudniu: liderem Polsat i TVP 1

Comments

comments

266
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...