Polityka wraca do mediów – raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Informacja Prasowa - 10.11.2016
273

Raport "Scena polityczna" PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Liczba materiałów na temat największych ugrupowań wzrosła aż o 60 proc. – z 51,8 tys. opublikowanych w sierpniu do 83,5 tys. we wrześniu br. Najpopularniejszą partią zostało Prawo i Sprawiedliwość, jednak medialnie najbardziej zyskała Platforma Obywatelska – wynika z raportu „Scena Polityczna”, przygotowywanego cyklicznie przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Prawo i Sprawiedliwość było we wrześniu najczęściej pojawiającą się w mediach partią polityczną. W ciągu miesiąca na jej temat pojawiło się 44,7 tys. informacji. Platforma Obywatelska podwoiła swój wynik i wyraźnie goni PiS. W dziewiątym miesiącu roku w nawiązaniu do opozycji opublikowano 16,5 tys. materiałów. Na trzecim miejscu uplasowała się Nowoczesna z wynikiem 8,7 tys. doniesień medialnych, a za podium znaleźli się PSL (7,6 tys.), Kukiz’15 (5,8 tys.) oraz Mniejszość Niemiecka (0,2 tys.).

Wykres 1.  Liczba  publikacji na temat analizowanych  partii politycznych i stowarzyszeń we wrześniu 2016

Wykres 1. Liczba publikacji na temat analizowanych partii politycznych i stowarzyszeń we wrześniu 2016

O partii rządzącej informacje pojawiały się najczęściej na portalach internatowych (26,8 tys.), a następnie w telewizji (7,1 tys.) i prasie (6,1 tys.). Stacje radiowe zdecydowanie rzadziej informowały o działaniach ugrupowania Jarosława Kaczyńskiego (4,6 tys.). Przekaz medialny determinowały: TVN24, Polsat News oraz TVP Info. Z kolei Platforma Obywatelska prym wiodła w internecie (6,8 tys.) i tv (5,2 tys.) Trzecim najpopularniejszym źródłem w odniesieniu do PO było radio (3,1 tys.), a następnie prasa (1,4 tys.). Partii najwięcej uwagi poświęciły: TVN24, Polsat News i TVP Info.

Wykres 2.  Liczba  publikacji na temat liderów analizowanych partii politycznych i stowarzyszeń we wrześniu 2016

Wykres 2. Liczba publikacji na temat liderów analizowanych partii politycznych i stowarzyszeń we wrześniu 2016

Pierwsze miejsce w zestawieniu najpopularniejszych liderów partii politycznych w mediach zajął – ze zdecydowaną przewagą – Jarosław Kaczyński. Na jego temat ukazało się 10,8 tys. doniesień. Miejsce na podium przypadło także w udziale Grzegorzowi Schetynie i Ryszardowi Petru.

Ekwiwalent reklamowy publikacji o Jarosławie Kaczyńskim przekroczył 208 mln złotych. Doniesienia na temat Grzegorza Schetyny analitycy wycenili na blisko 76 mln złotych.

Pełny raport „Scena Polityczna”

Pierwsza debata prezydencka Clinton – Trump. Raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

PiS do potęgi trzeciej – raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Comments

comments

273
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...