„Politycy! Nie zabijajcie polskich mediów!”

Informacja Prasowa - 04.07.2024
135

Polska Press Grupa wspólnie z innymi wydawcami walczy o swoje prawa

W czwartek, 4 lipca, na wszystkich stronach głównych serwisów regionalnych, i.pl, strefabiznesu.pl oraz naszemiasto.pl, a także na pierwszych stronach dzienników regionalnych należących do Polska Press Grupy pojawił się apel i baner z hasłem: „Politycy! Nie zabijajcie polskich mediów!”. To akcja protestacyjna członków Izby Wydawców Prasy, do której należy Polska Press Grupa.

 Polska Press Grupa, jeden z największych wydawców medialnych w Polsce, aktywnie uczestniczy w  kampanii pt. „Politycy! Nie zabijacie polskich mediów!” zorganizowanej przez członków IWP. To odpowiedź na brak uwzględnienia postulatów wysuwanych przez środowisko dziennikarskie, związane z negocjacjami i rozliczaniem się z dużymi platformami cyfrowymi. Uczestniczą w niej największe i najważniejsze media w Polsce, zarówno te ogólnopolskie, regionalne jak i lokalne.

To walka o to by być równymi partnerami w negocjacjach z wielkimi międzynarodowymi platformami internetowymi, które korzystają z naszej pracy, generują zyski i wyprowadzają je za granicę. Chcemy by w Polsce funkcjonowały procedury pozwalające nam na jasnych zasadach rozliczać się z firmami takimi jak Google czy Facebook.– mówi Zenon Nowak, prezes Polska Press Grupy.

Dzień protestu u wielu polskich wydawców przypadł na 4 lipca 2024 roku. Tego dnia we wszystkich serwisach i dziennikach wydawanych przez Polska Press Grupę został opublikowany apel polskich wydawców, redakcji i dziennikarzy.  Akcja uzupełniona jest publikacjami w mediach społecznościowych i specjalnym banerem na stronach głównych.

„Polska media są ważną częścią życia każdego z nas – wszystkich żyjących, mieszkających i pracujących w Polsce. Są częścią naszego dziedzictwa kulturowego i systemu demokratycznego. I jako takie muszą przetrwać. W całej swojej, także całkiem niedawnej historii, stały na straży wolności, demokracji, obywatelskiego prawa do debaty publicznej, prawdy i odpowiedzialności za słowo. Jest w interesie Polski, by to się nie zmieniło. Niestety, musimy mierzyć się z groźbą, jaką jest dominacja globalnych gigantów technologicznych na rynku polskich mediów. To organizacje niezwykle potężne i wpływowe.”

– wynika z apelu, który 4 lipca ujrzał światło dzienne w serwisach internetowych i gazetach wielu polskich wydawców, w tym Polska Press Grupy.

Comments

comments

135
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...