Polacy wyruszyli na wakacje samochodem.
Polacy wyruszyli na wakacje samochodem. Pandemia skłoniła do wyboru indywidualnego środka transportu
- 83% przedstawicieli urzędów miast, gmin oraz urzędów marszałkowskich, zajmujących się turystyką potwierdziło, że w tym roku Polacy chętniej wybierali samochód jako wakacyjny środek transportu – wynika z badania, przeprowadzonego przez Avis Polska, popularną wypożyczalnię samochodów.
- Podczas wakacji w czasie pandemii więcej osób wybierało ustronne miejsca na wypoczynek, częściej wyjeżdżało na wakacje z rodziną oraz decydowało się na mieszkanie w prywatnych kwaterach lub apartamentach, zamiast w dużych ośrodkach.
- Znaczna większość specjalistów (66%) zajmujących się turystyką i promocją w samorządach spodziewa się, że nowe trendy w podróżowaniu okażą się trwałe i zagoszczą na dłużej.
W tym roku Polacy częściej wybierali samochód jako wakacyjny środek transportu – stwierdzili przedstawiciele urzędów miast, gmin oraz urzędów marszałkowskich, zajmujących się turystyką – wynika z badania przeprowadzonego przez Avis Polska. Wyjeżdżający na wczasy podczas pandemii chętniej decydowali się też na podróż w ustronne miejsca, nocleg w prywatnych kwaterach oraz wyjazd z rodziną.
Urlopowy dystans
83% ankietowanych przedstawicieli samorządów potwierdza, że w tym roku więcej Polaków przyjechało do ich destynacji samochodem. Auto, jako indywidualny środek transportu, pomaga zachować dystans społeczny, co jest jednym ze środków bezpieczeństwa w czasie pandemii.
Chcąc uniknąć tłumów, wielu wczasowiczów wybierało też bardziej ustronne miejsca na wypoczynek – zjawisko to zaobserwowało 46% badanych. Wielu rodziców obawiało się wysłać swoje pociechy na zorganizowane wakacje, stąd większa popularność rodzinnych wczasów – trend ten wskazało 34% przedstawicieli samorządów. Polacy starali się zachować dystans również poprzez wynajem kwater prywatnych czy indywidualnych apartamentów zamiast noclegu w dużych ośrodkach – zjawisko to wskazało 29% ankietowanych.
Nowe trendy zagoszczą na dłużej
Nowe trendy i zjawiska, które pojawiły się podczas wakacji w okresie pandemii, zagoszczą na rynku na dłużej – takiego zdania jest 66% badanych specjalistów do spraw turystyki i promocji w samorządach. Z tą opinią nie zgodziło się jedynie 14% badanych.
– Zjawiska w zakresie podróżowania, które pojawiły się w czasie pandemii, zostaną z nami na dłużej. Na przykład, wiele osób miało okazję przekonać się o zaletach podróży samochodem. Z jednej strony ułatwia ona uniknięcie kontaktu z innymi osobami, co jest szczególnie ważne w czasie pandemii, z drugiej jednak wyjazd autem to po prostu duże udogodnienie. Podróżujący może wyruszyć o dowolnej porze, może też dotrzeć w praktycznie każde miejsce – również bardziej ustronne, które nie ma dogodnego połączenia komunikacją miejską – stwierdza Martin Gruber, dyrektor zarządzający Avis Budget Group na Europę Centralną.
– Jako Avis w szczególności zadbaliśmy o bezpieczeństwo podróżujących autem w czasie pandemii. Wdrożyliśmy dodatkowe procedury dezynfekcji i mycia pojazdów w ramach programu Obietnica Bezpieczeństwa Avis. Wprowadziliśmy też odprawę online – Digital Check-In. Dzięki niej wynajmujący może wprowadzić online swoje dane oraz udogodnienia samochodu, które chce wybrać, dzięki czemu spędza mniej czasu w punkcie wynajmu aut. Ogranicza to kontakt między ludźmi – wymienia Martin Gruber.