Polacy rzucili wyzwanie gigantom mediów społecznościowych

Redakcja PR - 30.03.2017
169

Shumee.pl pokona Facebooka, Instagrama i Snapchata?

Shumee.pl ma łączyć funkcje wszystkich wielkich platform społecznościowych. Treści jak na Facebooku, grafiki i video – jak na Instagramie i Snapchacie. Wszystko uzupełnia system ocen zaczerpnięty z Tindera.

Shumme.pl stworzyły 3 osoby – były prezes Banku Pocztowego, Szymon Midera, Monika Stefaniak, która również pracowała Banku Pocztowym oraz Andrzej Walczak, twórca potęgi Atlasa.

 

Shumee, polska platforma społecznościowa, na której każdy może zaszumieć – czyli zagłosować i wyrazić swoje zdanie, udostępniła pierwsze wersje aplikacji mobilnej na systemy Android i iOS.

– Po kilku miesiącach bardzo intensywnych prac nad koncepcją i przekuciem jej w gotowe rozwiązanie, zapraszamy pierwszych Użytkowników do wejścia na shumee. Ciągle testujemy i stabilizujemy aplikacje. W najbliższych dniach udostępnimy nowe, ulepszone wersje oraz  rozwiązanie RWD. Dzięki wypuszczeniu zewnętrznych Użytkowników będziemy mieć zdecydowanie więcej informacji co i jak jeszcze dopracować – mówi Szymon Midera z Shumee SA.

Co daje shumee?

Shumee to unikalny eko-system, który pomaga użytkownikom w wymianie opinii, sondowaniu jak myślą inni i podejmowaniu przemyślanych, racjonalnych decyzji. Shumee daje możliwość wyrażenia siebie – pozwala swobodnie shumieć.

Shumee daje wolność – to pierwszy projekt, który pokazuje, że wolny świat dyskusji i nieskrępowanych decyzji jest możliwy – bez reklam, sponsoringu i klasycznego marketingu – wyłącznie w oparciu o rekomendacje znajomych i tzw. mądrość tłumu, tj. opinie użytkowników społeczności. To właśnie rekomendacja przekazywana w modelu human to human jest siłą i wartością shumee.

Shumee pozwala także na konfrontowanie opinii. Poprzez poznanie zdania innych osób zapewnia równowagę i umożliwia prezentację różnych punktów widzenia. Nie posługuje się skomplikowanymi algorytmami i nie zamyka użytkownika w bańce informacyjnej tematów, które lubią jego znajomi. Użytkownicy shumee mogą smakować różnorodności, w konsekwencji w większym stopniu kierować się zdrowym rozsądkiem. Shumee poprzez zaangażowanie użytkowników daje także możliwość wyłapania fałszywych informacji.

Shumee chce zmieniać rzeczywistość. Użytkownicy shumee będą mogli promować wartościowe idee, miejsca, wydarzenia i produkty, z drugiej strony obnażać głupotę, bezmyślność, fałsz i kicz.

Shumee może być pomocne w wyborze koloru szminki, poszukiwaniu idealnego miejsca na kolację, oceny najnowszego filmu, po głos w dyskusji dotyczącej np. przyjmowania uchodźców w Polsce.

Prosty zero-jedynkowy system oceny, nowoczesny, świeży wygląd aplikacji oraz brak reklam – to tylko kilka wyróżników shumee. Na początek shumee proponuje kilka prostych funkcjonalności:

  • Głosuj – bierz udział w ciekawych dyskusjach – bądź aktywny i wyrażaj swoje zdanie, poznawaj ludzi i sprawdź jak myślą,
  • Pytaj społeczność shumee lub wybrane osoby o opinię na każdy temat poprzez Vote,
  • Polecaj – swoje ulubione wydarzenia, miejsca i produkty – społeczność shumee skorzysta z Twoich rekomendacji,
  • Używaj #hashtagów, aby w prosty sposób docierać do treści, które będą Cię interesować i aby zyskać grono zainteresowanych tym, o czym chcesz mówić.

Dla kogo?
Shumee chce zaspokoić potrzeby pokolenia użytkowników social mediów. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy chętnie dyskutują w sieci i szukają narzędzi do podejmowania racjonalnych decyzji.

Dla firm i marek, shumee daje możliwość otwartej, odważnej dyskusji z Klientami i wykorzystanie siły rekomendacji do promocji produktów i usług. O pozycjonowaniu na portalu shumee nie będzie jednak decydował budżet reklamowy, ale intensywność interakcji i opinie użytkowników.
Klienci ufają znajomym i autorytetom bardziej niż markom. Dlatego pora, żeby firmy budowały relacje z klientami na innym poziomie. Obecnie obserwujemy silny trend zwiększania obecności marek w mediach społecznościowych, który shumee zamierza wykorzystać.

Potęga social media
Wraz z rozwojem internetyzacji i smartfonizacji coraz więcej osób korzysta aktywnie z social mediów (SM). W Polsce to ponad 20 mln osób.
Na globalnym rynku i w Polsce są marki SM dominujące. Jednak przykłady młodszych, dynamicznie rozwijających się projektów pokazują, że jest miejsce dla nowych graczy, a rynek nie jest zamknięty.

Co decyduje o sile social mediów?
Fenomen social mediów to zaspokajanie ludzkich potrzeb. W dobie postępującej cyfryzacji życia i chronicznego braku czasu wciąż chcemy: przynależeć do grupy; znajdować osoby myślące w ten sam sposób co my; łamać stereotypy; mieć poczucie, że nasze zdanie się liczy, że mamy na coś wpływ; budować poczucie własnej wartości i czuć się ważnymi poprzez wyrażanie swojej postawy. Shumee wpisuje się w te potrzeby.

Siła rekomendacji
Ludzie w swoich decyzjach kierują się rekomendacjami znajomych i autorytetów. Coraz mniej ufają reklamie.

  • 85% Polaków rekomenduje produkty i usługi swoim znajomy,
  • 78% konsumentów przed zakupem nowego produktu bierze pod uwagę opinie swoich znajomych,
  • 65% ufa swoim znajomym i liczy się z ich opinią.

Shumee zaczyna shumieć… W kolejnej odsłonie umożliwi sprzedaż produktów w ramach rozszerzenia profili społecznościowych, promując ideę social shoppingu opartego o rekomendacje znajomych i społeczności. Jednocześnie dbając, aby sprzedaż produktu była równie prosta, jak publikacja Vote czy Polecam.
Całe rozwiązanie zostało przygotowane w formie aplikacji mobilnych i technologii RWD.

Comments

comments

169
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...
Zapisz się na newsletter
aby otrzymywać newsletter wypełnij poniższe pola