Polacy rzucili wyzwanie gigantom mediów społecznościowych

Redakcja PR - 30.03.2017
269

Shumee.pl pokona Facebooka, Instagrama i Snapchata?

Shumee.pl ma łączyć funkcje wszystkich wielkich platform społecznościowych. Treści jak na Facebooku, grafiki i video – jak na Instagramie i Snapchacie. Wszystko uzupełnia system ocen zaczerpnięty z Tindera.

Shumme.pl stworzyły 3 osoby – były prezes Banku Pocztowego, Szymon Midera, Monika Stefaniak, która również pracowała Banku Pocztowym oraz Andrzej Walczak, twórca potęgi Atlasa.

 

Shumee, polska platforma społecznościowa, na której każdy może zaszumieć – czyli zagłosować i wyrazić swoje zdanie, udostępniła pierwsze wersje aplikacji mobilnej na systemy Android i iOS.

– Po kilku miesiącach bardzo intensywnych prac nad koncepcją i przekuciem jej w gotowe rozwiązanie, zapraszamy pierwszych Użytkowników do wejścia na shumee. Ciągle testujemy i stabilizujemy aplikacje. W najbliższych dniach udostępnimy nowe, ulepszone wersje oraz  rozwiązanie RWD. Dzięki wypuszczeniu zewnętrznych Użytkowników będziemy mieć zdecydowanie więcej informacji co i jak jeszcze dopracować – mówi Szymon Midera z Shumee SA.

Co daje shumee?

Shumee to unikalny eko-system, który pomaga użytkownikom w wymianie opinii, sondowaniu jak myślą inni i podejmowaniu przemyślanych, racjonalnych decyzji. Shumee daje możliwość wyrażenia siebie – pozwala swobodnie shumieć.

Shumee daje wolność – to pierwszy projekt, który pokazuje, że wolny świat dyskusji i nieskrępowanych decyzji jest możliwy – bez reklam, sponsoringu i klasycznego marketingu – wyłącznie w oparciu o rekomendacje znajomych i tzw. mądrość tłumu, tj. opinie użytkowników społeczności. To właśnie rekomendacja przekazywana w modelu human to human jest siłą i wartością shumee.

Shumee pozwala także na konfrontowanie opinii. Poprzez poznanie zdania innych osób zapewnia równowagę i umożliwia prezentację różnych punktów widzenia. Nie posługuje się skomplikowanymi algorytmami i nie zamyka użytkownika w bańce informacyjnej tematów, które lubią jego znajomi. Użytkownicy shumee mogą smakować różnorodności, w konsekwencji w większym stopniu kierować się zdrowym rozsądkiem. Shumee poprzez zaangażowanie użytkowników daje także możliwość wyłapania fałszywych informacji.

Shumee chce zmieniać rzeczywistość. Użytkownicy shumee będą mogli promować wartościowe idee, miejsca, wydarzenia i produkty, z drugiej strony obnażać głupotę, bezmyślność, fałsz i kicz.

Shumee może być pomocne w wyborze koloru szminki, poszukiwaniu idealnego miejsca na kolację, oceny najnowszego filmu, po głos w dyskusji dotyczącej np. przyjmowania uchodźców w Polsce.

Prosty zero-jedynkowy system oceny, nowoczesny, świeży wygląd aplikacji oraz brak reklam – to tylko kilka wyróżników shumee. Na początek shumee proponuje kilka prostych funkcjonalności:

  • Głosuj – bierz udział w ciekawych dyskusjach – bądź aktywny i wyrażaj swoje zdanie, poznawaj ludzi i sprawdź jak myślą,
  • Pytaj społeczność shumee lub wybrane osoby o opinię na każdy temat poprzez Vote,
  • Polecaj – swoje ulubione wydarzenia, miejsca i produkty – społeczność shumee skorzysta z Twoich rekomendacji,
  • Używaj #hashtagów, aby w prosty sposób docierać do treści, które będą Cię interesować i aby zyskać grono zainteresowanych tym, o czym chcesz mówić.

Dla kogo?
Shumee chce zaspokoić potrzeby pokolenia użytkowników social mediów. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy chętnie dyskutują w sieci i szukają narzędzi do podejmowania racjonalnych decyzji.

Dla firm i marek, shumee daje możliwość otwartej, odważnej dyskusji z Klientami i wykorzystanie siły rekomendacji do promocji produktów i usług. O pozycjonowaniu na portalu shumee nie będzie jednak decydował budżet reklamowy, ale intensywność interakcji i opinie użytkowników.
Klienci ufają znajomym i autorytetom bardziej niż markom. Dlatego pora, żeby firmy budowały relacje z klientami na innym poziomie. Obecnie obserwujemy silny trend zwiększania obecności marek w mediach społecznościowych, który shumee zamierza wykorzystać.

Potęga social media
Wraz z rozwojem internetyzacji i smartfonizacji coraz więcej osób korzysta aktywnie z social mediów (SM). W Polsce to ponad 20 mln osób.
Na globalnym rynku i w Polsce są marki SM dominujące. Jednak przykłady młodszych, dynamicznie rozwijających się projektów pokazują, że jest miejsce dla nowych graczy, a rynek nie jest zamknięty.

Co decyduje o sile social mediów?
Fenomen social mediów to zaspokajanie ludzkich potrzeb. W dobie postępującej cyfryzacji życia i chronicznego braku czasu wciąż chcemy: przynależeć do grupy; znajdować osoby myślące w ten sam sposób co my; łamać stereotypy; mieć poczucie, że nasze zdanie się liczy, że mamy na coś wpływ; budować poczucie własnej wartości i czuć się ważnymi poprzez wyrażanie swojej postawy. Shumee wpisuje się w te potrzeby.

Siła rekomendacji
Ludzie w swoich decyzjach kierują się rekomendacjami znajomych i autorytetów. Coraz mniej ufają reklamie.

  • 85% Polaków rekomenduje produkty i usługi swoim znajomy,
  • 78% konsumentów przed zakupem nowego produktu bierze pod uwagę opinie swoich znajomych,
  • 65% ufa swoim znajomym i liczy się z ich opinią.

Shumee zaczyna shumieć… W kolejnej odsłonie umożliwi sprzedaż produktów w ramach rozszerzenia profili społecznościowych, promując ideę social shoppingu opartego o rekomendacje znajomych i społeczności. Jednocześnie dbając, aby sprzedaż produktu była równie prosta, jak publikacja Vote czy Polecam.
Całe rozwiązanie zostało przygotowane w formie aplikacji mobilnych i technologii RWD.

Comments

comments

269
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...
Zapisz się na newsletter
aby otrzymywać newsletter wypełnij poniższe pola