Jak pokolenia X, Y I Z konsumują treści wideo (infografika)

Redakcja PR - 13.02.2017
106

Trzy pokolenia konsumentów wideo na jednej infografice

Przekazy wideo rządzą reklamą. Niezależnie od tego, do jakiej grupy docelowej skierowany jest produkt, inwestycja w treści na YouTube jest coraz bardziej opłacalna. „Iksy”, „Igreki”, czy „Zetki” – te trzy pokolenia konsumentów w różny sposób podchodzą treści wideo na YouTube. Inne typu filmy cieszą się także popularnością, w zależności od wieku odbiorców.

Instytut Influenster przebadał prawie 8500 osób, by sprawdzić, jak różnice pokoleniowe przekładają się na sposób odbioru treści z YouTube i innych platform wideo. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie AdWeeka, a jego wyniki zaprezentowane w formie infografiki.

W badaniu zapytano m.in o to, jak często użytkownicy korzystają z YouTube’a. Wyniki nie zaskakują – 70% pokolenia Z i 49% pokolenia Y ogląda coś na YouTube codziennie. „Iksy” konsumują treści na YT znacznie rzadziej – 35% ogląda coś każdego dnia, prawie jedna trzecia – kilka razy w tygodniu; 4% przedstawicieli pokolenia X w ogóle nie korzysta z YT.

Co najchętniej oglądają na YT przedstawiciele „Iksów”? Okazuje się, że w tej grupie konsumentów najpopularniejsze są filmy instruktażowe i poradnikowe – wybiera je 71% widzów. 64% „Iksów” najbardziej lubi oglądać filmy-recencje produktów, zaś 46% badanych chętnie wybiera teledyski.

Filmy z recenzjami cieszą się największą popularnością wśród widzów z pokolenia „Y” – wybiera je 74%. Największą popularnością tego typu filmy cieszą się wśród najmłodszego pokolenia widzów. „Zetki”, w przeciwieństwie do starszej widowni YouTube’a, bardzo chętnie ogląda „houle” (filmy, na których ktoś pokazuje swoje zakupy – przyp.red) oraz „unboxingi” (rozpakowywanie i oglądanie produktów, często otrzymanych od sponsorów – przyp. red).

Z badania wynika, że pokolenie X na YouTube najchętniej wybiera filmy edukacyjne, pokolenia Y – treningowe, a pokolenie Z – vlog i filmiki o tematyce moda/uroda.

Autorzy badania pytali nie tylko, co, ale i gdzie oglądają respondenci. We wszystkim pokoleniach bezkonkurencyjny okazał się YouTube – tam filmiki ogląda 93% „Zetek”, 86% „Igreków” oraz 78% „Iksów”. Różnice międzypokoleniowe wychodzą, gdy prześledzimy, z jakich platform korzystają użytkownicy w dalszej kolejności. Okazuje się, że przedstawiciele pokolenia X chętnie oglądają wideo na Facebooku – deklaruje to 57% badanych. Na Instagramie filmy ogląda 41% „Iksów”.

Sporą popularnością w pokoleniu Y cieszy się Instagram – jako platformę wideo wybiera go 59% badanych. W pokoleniu Z, poza Instagramem, filmiki chętnie ogląda się na Snapchatcie – platformę Evana Spiegela wybiera 41% badanych.

A oto pełna infografika:

treści wideo

Źródło: AdWeek.com

Comments

comments

106
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...