Kampania Jim Beam „Odkryj swój smak… zostań fanem” – case study
Od czerwca do września trwała wakacyjna kampania marki Jim Beam, która miała na celu zapoznanie konsumentów ze smakowymi wariantami Bourbon Whiskey.
Cele i założenia kampanii:
„Odkryj swój smak… zostań fanem” to wakacyjna kampania marki Jim Beam mająca na celu promocję czterech wariantów smakowych Bourbon Whiskey: klasycznego – White, wiśniowego – Redstag, miodowego – Honey i jabłkowego – Apple.
Założeniem kampanii był trial konsumencki. Wykorzystaliśmy fakt, że Polacy są coraz bardziej ciekawi i otwarci na nowe smaki, a my jesteśmy w stanie zaspokoić ich potrzeby, ponieważ Jim Beam ma szeroki wachlarz smakowych Bourbon Whiskey – komentuje Urszula Wolska, PR Manager marki Jim Beam.
Opis kampanii:
Marka Jim Beam wyruszyła ze swoim mobilnym barem w wakacyjną trasę. Specjalnie stworzony na tę okazję bar na kółkach przemierzył Polskę z północy na południe. Jim Beam na kilka tygodni zatrzymywał się w Molotece w Gdańsku, w Forum Przestrzenie w Krakowie, a lato pożegnał w huczną imprezą w Pomoście 511 w Warszawie.
Mechanizm promocji polegał na tym, że kupując dwa dowolne drinki Jim Beam, trzeci – na bazie wariantów Apple, Honey bądź Redstag otrzymywało się gratis. Każdy tydzień pobytu mobilnego baru w lokalu był podzielony tematycznie, zaczynając od Rogatego Tygodnia z Red Stag’iem, Miodowych Lat z Honey kończąc Jabłkowym Plażowaniem z Apple.
Na odwiedzających airstream’a czekały atrakcje przygotowane przez markę. Goście grali w butelkę, dostawali gadżety, takie jak czapki Jim Beam, czy czerwone rogi, bawili się przy dobrym line up’ie DJ, a wspomnienia uwieczniali na aparatach polaroid. W Warszawie dodatkową atrakcją były warsztaty barmańskie, mobilne stoisko golibrodów, z którym marka na stałe współpracuje – Hop Chop Barber Shop oraz malujący portrety siedmiopokoleniowej rodziny Beam’ów, grafficiarz Tuse.
Jednak to, co najbardziej przykuwało uwagę uczestników wydarzenia był towarzyszący mobilnemu barowi, tzw. jumpstart – stacjonarny motocykl Harley Davidson. Marki rozpoczęły owocną współpracę w kwietniu br. decydując się na wspólną linię komunikacji pod hasłem American Legends.
Ciekawym pomysłem, który sprawdził się w kampanii było wykorzystanie popularnej aplikacji Pokemon Go.
Zdecydowaliśmy się na użycie aplikacji Pokemon Go, która dodatkowo zwiększyła zainteresowanie kampanią. Uruchomiliśmy Lure Module i utworzyliśmy w Molotece PokeStop. Aplikacja przyciąga mnóstwo graczy w miejsca przystankowe, więc uznaliśmy, że to świetny pomysł na zachęcenie ludzi do odwiedzenia naszego mobilnego baru – wyjaśnia Urszula Wolska.
W ramach kampanii Jim Beam współpracował ze stacją 4funTv, która zrobiła relację telewizyjną z Gdańska i Warszawy i wyemitowała ją na swojej antenie.
Za obsługę kampanii odpowiadały agencje Rebelia Media – komunikacja PR Jim Beam i Whitebits – obsługa oficjalnego profilu marki na Facebook’u.
Comments
